reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Rośnie wartość eksportu polskiej żywności

Rośnie wartość eksportu polskiej żywności

W latach 2007-2010 wartość sprzedaży polskiej żywności za granicę zwiększyła się o prawie 40 proc., do 53 mld zł - poinformował w piątek na konferencji prasowej minister rolnictwa Marek Sawicki. Ocenił, że wzrost eksportu żywności ma charakter trwały.

 

W 2010 r. artykuły rolno-spożywcze stanowiły 11 proc. całego polskiego eksportu. Największym importerem polskich produktów żywnościowych są Niemcy, do których trafia 23 proc. wywożonej żywności. Niemal tyle samo kupuje od nas Wielka Brytania, Czechy, Francja i Włosi. Spoza krajów UE największym odbiorcą żywności jest Rosja - mówił Sawicki.

 

Minister zwrócił uwagę, że o ile w ubiegłym roku saldo obrotów w handlu zagranicznym było ujemne (53,8 mld zł), o tyle w handlu artykułami rolno-spożywczymi bilans wymiany był dodatni - na poziomie ok. 10,3 mld zł.

 

Głównie wywożone jest z Polski mięso i przetwory, ale także warzywa i owoce oraz przetwory mleczne. Na kolejnych pozycjach znalazły się wyroby tytoniowe oraz czekoladowe.

 

Ministerstwo aktywnie zajmuje się promocją żywności, która pomaga w zwiększaniu eksportu, m.in. poprzez program Poznaj Dobrą Żywność. Ma on pomagać konsumentom w wyborze dobrej żywności, a ministerialny znak PDŻ ma być gwarancją jakości. Przewidziana jest między innymi jesienią promocja produktów ze znakiem PDŻ w niemieckiej sieci EDEKA i w sieci Metro oraz w austriackiej Zielpunkt. Jak powiedział Sawicki, chodzi o to, by produkty sprzedawane były pod polskimi markami, ponieważ obecnie nasza żywność jest niewidoczna na tych rynkach, gdyż widnieje na nich marka sklepu.

 

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Markiewicz

radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama