REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Skoda Yeti (2009 - 2017) – typowe usterki i opinie

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Czy używane egzemplarze Skody Yeti są warte zainteresowania? Jakie są typowe usterki tego modelu? Czy mała popularność Yeti przekłada się na kosztowną eksploatację?

Sylwetkę Skody Yeti po raz pierwszy można było zobaczyć podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w roku 2005. Błękitna karoseria z czarnymi i srebrnymi wykończeniami oraz podwyższonym prześwitem rzucała się w oczy, ale nie powalała urodą. Mimo wszystko w roku 2009 bez zasadniczych zmian auto weszło do produkcji. Yeti bardzo szybko okrzyknięto brzydkim kaczątkiem - do braków urody nawiązywać może nawet nazwa wzięta od himalajskiego stwora. A to stonowało zakupowe nastroje wśród klientów czeskiej marki.

REKLAMA

Używana Skoda Yeti (od 2009) – <a class=typowe usterki i opinie"/>

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Skoda

Skoda

Yeti jest jednym z tych modeli, które nie warto oceniać po aparycji. Nie do końca udana powierzchowność ukrywa bowiem niezwykle praktyczną kabinę pasażerską. We wnętrzu Yeti spokojnie podróżować mogą cztery dorosłe osoby. Co więcej, inżynierowie Skody przenieśli z Roomstera rozwiązanie VarioFlex. A to oznacza, że tylna kanapa składa się z trzech oddzielnych siedzisk, które można ustawiać w wielu konfiguracjach. Kufer crossovera ma pojemność 405 litrów. Maksymalnie objętość bagażnika można zwiększyć do 1760 litrów.

Zobacz też: Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Używana Skoda Yeti (od 2009) - trochę Octavii, a trochę Superba

REKLAMA

Stylistycznie wnętrze crossovera Skody jest proste, ale uporządkowane. O ile kształt konsoli został bezpośrednio zapożyczony z Octavii II, o tyle fajnie wyglądające zegary umieszczone w tubach projektanci przenieśli bezpośrednio z drugiej odsłony Superba. Materiały użyte do wykończenia kabiny pasażerskiej Yeti są raczej dobrej jakości. Dzielnie znoszą trudy eksploatacji z dwoma wyjątkami. Właściciele modeli używanych skarżą się głównie na trzeszczące uszczelki drzwi, które potrafią przepuszczać wodę podczas opadów deszczu oraz luzujące się mocowania oparć przednich foteli.

Pierwsze Skody Yeti opuściły linię fabryki w Kvasinach 8 lat temu. A czas ten pozwolił na mocne obniżenie ceny auta. Dzisiaj najtańsze używane egzemplarze są wyceniane na niespełna 30 tysięcy złotych. Za 3-letniego crossovera kupujący musi zapłacić w granicy 50 tysięcy złotych. Używane Yeti w większości przypadków jest wyposażone w 4 poduszki powietrzne, ESP, automatyczną klimatyzację i radio z odtwarzaczem CD. Nietrudno znaleźć też auto posiadające podgrzewanie przednich foteli, reflektory ksenonowe czy automatyczną skrzynię biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Yeti Joy 1.4 TSI 125 KM

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki

REKLAMA

Najpopularniejszym silnikiem w gamie crossovera Skody jest 2-litrowy diesel o mocy 110 koni mechanicznych. Choć pojemność motoru kojarzy się z kosztownymi problemami z głowicą, w Yeti na szczęście montowana była zmodernizowana wersja jednostki wyposażona we wtryskiwacze common rail. Unowocześniona konstrukcja do przebiegu przekraczającego 200 tysięcy kilometrów powinna być prawie bezawaryjne - dokuczać może jedynie filtr cząstek stałych, ewentualnie zawór EGR. A do tego jest całkiem dynamiczna i oszczędna. Auto przyspiesza do pierwszej setki w 11,6 sekundy. Spalanie w mieście wynosi 6,6 litra oleju napędowego.

Sporą popularnością na rynku wtórnym cieszy się także motor 2,0 TDI o mocy 140 koni mechanicznych. Tak skonfigurowane Yeti ma moment obrotowy na poziomie 320 Nm, a to gwarantuje mu czas sprintu do 100 km/h na poziomie 9,7 sekundy. Mocniejszy ropniak jest godny uwagi nie tylko ze względu na tą samą trwałość co słabsza wersja i poprawioną dynamikę. Jest też oszczędniejszy. W mieście spalanie wynosi 6,1 litra oleju napędowego. Podczas zakupu Skody 2,0 TDI należy uważać jedynie na przekładnie DSG. Dwusprzęgłowy automat idealnie spisuje się podczas jazdy, jednak szybko może się stać serwisowym koszmarem. Wymiana oleju w przekładni kosztuje blisko tysiąc złotych oraz po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów boryka się ona z usterkami mechatroniki i koła dwumasowego.

Zobacz też: Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Spośród benzyniaków największą popularnością cieszy się 105-konny motor 1,2 TSI oraz 122-konny 1,4 TSI. Mocniejsza wersja oferuje dobrą dynamikę i spala w mieście prawie 9 litrów benzyny. Słabsza osiąga pierwszą setkę w prawie 12 sekund oraz oferuje zapotrzebowanie na paliwo mniej więcej o litr niższe. Co z usterkami? Podstawowym problemem jest szybko rozciągający się łańcuch rozrządu. Zbagatelizowanie problemu może doprowadzić do kolizji tłoków z zaworami i zniszczenia silnika. Poza tym w jednostkach 1,2 TSI stosunkowo szybko uszkadza się turbosprężarka, a 1,4 TSI zbiera się nagar na zaworach oraz psują się wariatory faz rozrządu.

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Skoda

Skoda

W palecie Skody Yeti funkcjonuje też 1,8-litrowy motor 1,8 TSI oraz diesle - 170-konny 2,0 TDI i 105-konny 1,6 TDI. Topowy benzyniak choć dynamiczny, jest paliwożerny oraz ma te same problemy z łańcuchem rozrządu co mniejsze silniki. Jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 litra ma tak właściwie tylko jedną słabość. Jest nią podatny na jakość paliwa układ wtryskowy. W roku 2015 oferta silnikowa została zmodernizowana. Silniki TSI otrzymały większą moc oraz zmiany konstrukcyjne. W miejscu łańcucha pojawił się pasek rozrządu, co zdecydowanie obniżyło problematyczność tych motorów.


Nadwozie Skody Yeti nawiązuje do SUV-ów. Jest muskularne, napompowane i ma 18-centymetrowy prześwit. Niestety szans z SUV-ami nie ma układ napędowy. Większość modeli przenosi siłę jednostki napędowej na przednie koła. W mocniejszych wersjach silnikowych - 160- i 150-konnym benzyniaku oraz 170-konnym dieslu - Czesi montowali system 4x4. Mowa oczywiście o elektronicznie sterowanym czteronapędzie, który dołącza tylną oś za sprawą sprzęgła Haldex. Układ stara się zwiększyć swoją przydatność dzięki przeprogramowanemu ESP, nie ma co jednak liczyć na terenową przygodę na pokładzie Yeti. Zaletą systemu jest trwałość - gwarantuje ją wymiana oleju co 60 tysięcy kilometrów.

Zobacz też: Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Używana Skoda Yeti – usterki zawieszenia

Konstrukcja zawieszenia Skody jest identyczna jak w Golfie V. Przód resorują kolumny McPhersona, a tył układ wielowahaczy. Zawieszenie jest dość sztywne. Przez to auto dobrze się prowadzi, ale i stosunkowo głośno amortyzuje pokonywane nierówności. Zastrzeżenia do konstrukcji podwozia można mieć właściwie tylko dwa. Po pierwsze układ kierowniczy mógłby być nieco bardziej precyzyjny. Po drugie stosunkowo szybko wybijają się łączniki stabilizatora. Na szczęście części te są tanie w zakupie i wymianie.

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Skoda

Skoda

Skoda Yeti z całą pewnością nie jest autem, które większą część życia spędzi na parkingu przed warsztatem mechanicznym. Mimo wszystko inżynierowie nie wystrzegli się kilku usterek. Najwięcej problemów powoduje układ elektryczny. Panel automatycznej klimatyzacji może po prostu przestać działać. Poza tym psują się głośniki, elektryka lusterek raz reaguje na polecenia kierowcy, raz nie oraz z czasem pojawią się drobne awarie sterownika silnika. Źródłem zmartwień są też opadające drzwi oraz pierwsze ogniska korozji. Rdza nie wynika ze złego zabezpieczenia blach, a raczej błędu konstrukcyjnego. Kamienie wydobywające się spod kół powodują uszkodzenia, które z czasem zamieniają się w rudawe ślady.

Zobacz też: Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Używane: Skoda Yeti (od 2009) - podsumowanie

Oczywiście, Yeti nie jest najładniejszym crossoverem na rynku. A tak właściwie nawet nie do końca crossovera przypomina. To jednak jeszcze go nie przekreśla. W końcu ma wyjątkowo praktyczną kabinę, oferuje właściwą przestrzeń, jest często przyzwoicie wyposażony oraz korzysta z napędu oszczędnych i naprawdę trwałych diesli. Choć Skoda nie zrobiła kariery rynkowej, z całą pewnością nie należy o niej zapominać. Może być bowiem wdzięcznym autem dla rodziny.

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Skoda

Skoda

Używana Skoda Yeti – ceny części

  • filtr oleju - od 21 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • filtr paliwa - od 28 zł
  • filtr kabinowy - od 28 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 344 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 452 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 71 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 53 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 50 zł
  • łącznik stabilizatora - od 39 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 33 zł
  • amortyzator - od 101 zł
  • sprzęgło komplet - od 578 zł
  • koło dwumasowe - od 1206 zł

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Dane techniczne - silniki benzynowe:

  • 1,2 TSI: 105 KM, 175 Nm, 11,8 s, 175 km/h, 7,6/6,4/5,9
  • 1,2 TSI: 110 KM, 175 Nm, 10,9 s, 179 km/h, 6,7/5,5/4,8
  • 1,4 TSI: 122 KM, 200 Nm, 10,5 s, 185 km/h, 7,9/6,8/5,9
  • 1,4 TSI: 125 KM, 200 Nm, 9,9 s, 187 km/h, 7,2/5,8/5,0
  • 1,4 TSI: 150 KM, 250 Nm, 8,7 s, 195 km/h, 7,5/6,3/5,6
  • 1,8 TSI: 160 KM, 250 Nm, 8,4 s, 200 km/h, 8,9/7,8/6,7

Skoda Yeti - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

  • 1,6 TDI: 105 KM, 250 Nm, 12,1 s, 176 km/h, 5,2/4,6/4,2
  • 2,0 TDI: 110 KM, 250 Nm, 11,6 s, 177 km/h, 6,6/5,4/4,7
  • 2,0 TDI: 140 KM, 320 Nm, 9,7 s, 193 km/h, 6,1/5,1/4,5
  • 2,0 TDI: 150 KM, 340 Nm, 9,0 s, 199 km/h, 5,6/4,8/4,3
  • 2,0 TDI: 170 KM, 350 Nm, 8,4 s, 201 km/h, 6,9/5,9/5,3

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa online, objazdy. Które drogi i skrzyżowania będą nieprzejezdne? [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu. Utrudnienia na drogach pojawiają się już 19 marca.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA