REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Tomasz Korniejew
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia w wersji Combi dzięki przestronnej kabinie i stosunkowo ogromnemu bagażnikowi stanowi łakomy kąsek dla wielu polskich rodzin. Sprawdziliśmy, jak jeździ napędzana przez 90 konną jednostkę napędową z serii TSI.

Zakładając, że potencjalni nabywcy samochodów kierują się podczas zakupów tylko zdrowym rozsądkiem, kombi segmentu B powinny sprzedawać się jak przysłowiowe świeże bułeczki. A zwłaszcza Fabia, która w swojej klasie oferuje ponadprzeciętnie przestronne wnętrze i bagażnik, a także wysoki komfort jazdy.

REKLAMA

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Zgoda, Fabia Combi nie porywa finezyjnym nadwoziem, choć trzeba przyznać, że aktualny model jest ładniejszy i bardziej proporcjonalny niż Fabia poprzedniej generacji.

Nadające Skodzie nowoczesnego wyglądu, widoczne na zdjęciach reflektory projektorowe ze światłami LED do jazdy dziennej to wyposażenie standardowe tylko najbogatszej wersji Style. W uboższych odmianach można je dokupić za 900 zł.

Ciekawostką jest, że za 550 zł można Fabię wyposażyć w spryskiwacze reflektorów, co jest opcją wartą rozważenia w naszym klimacie.

Niestety opcjonalnym wyposażeniem (dla otwierających cennik wersji Active i Ambition) są także relingi dachowe. Trzeba za nie dopłacić 750 zł.   

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Standardowo, najuboższa odmiana Fabii Combi z podstawową jednostką napędową jest osadzona na stalowych felgach o średnicy 14 cali. Piętnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich występują w standardzie dopiero od wersji Joy.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Przedział pasażerski Skody Fabii jest bardzo przestronny. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest po dostatkiem. Fotele przednie są wygodne i zapewniają odpowiednie podparcie pleców. Widoczny na zdjęciach przedni podłokietnik ze schowkiem w wersjach Active i Ambiotion wymaga dopłaty 500 zł. Warto skorzystać z tej opcji, bo podparcie dla łokcia znacznie podnosi komfort podróżowania.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

REKLAMA

Tablica przyrządów i boczki drzwi zostały wykonane z twardego w dotyku tworzywa. Ale kolor i struktura materiału sprawiają, że całość nie razi taniością. Na pozytywne wrażenie ma z pewnością wpływ, przejrzysta stylizacja deski rozdzielczej i jej ergonomiczne rozplanowanie.

We wnętrzu Fabii cieszy masa funkcjonalnych schowków i uchwytów. Już w najuboższej odmianie wyposażeniowej znajdziemy uchwyt na kwity parkingowe, schowki pod przednimi fotelami, uchwyty na butelki – półtoralitrową w drzwiach przednich i półlitrową w drzwiach tylnych, czy schowek na kamizelkę odblaskową.

Bagażnik Skody Fabii Combi ma objętość 530 l, a jego efektywne wykorzystanie ułatwia wysoko unoszona pokrywa oraz regularny kształt. Dodatkowo producent wyposażył przedział bagażowy Skody w praktyczne uchwyty na siatki z zakupami, gniazdo 12 V, czy schowek nad lewym kołem.

Gdyby ktoś wciąż odczuwał niedosyt w kwestii funkcjonalności może za 300 zł doposażyć podstawową wersję Fabii w zestaw siatek i elastyczną listwę mocującą w bagażniku, specjalny uchwyt na smartphone, czy pojemnik na odpadki.

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man. – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Fabii Combi napędzany przez benzynowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 90 KM przy 4400 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm dostępny w zakresie od 1400 do 3500 obr./min. Z napędem współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia.

Według danych producenta ważąca 1058 kg Fabia rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11 s i może pojechać z maksymalną prędkością 185 km/h.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Napęd Fabii dobrze sprawdza się w codziennym miejskim użytkowaniu. Co prawda silnik niechętnie napędza auto, gdy wskazówka obrotomierza nie przekracza wartości 2 tys. obr./min. ale powyżej tej granicy Skoda robi się wyraźnie żwawsza..

Cieszą precyzja działania i stosunkowo krótki skok dźwigni manualnej przekładni. Co więcej, choć skrzynia biegów ma tylko pięć przełożeń, to Fabii Combi nie straszne są autostrady. Poruszając się z prędkością ok. 140 km/h na piątym biegu w aucie wciąż można swobodnie rozmawiać, a odgłos pracy silnika oraz szum opływającego nadwozie powietrza nie są zbyt dokuczliwe.

Dalsza część testu Skody Fabii Combi 1.2 TSI 90 KM na następnej stronie


Konstruktorzy dość miękko zestroili zawieszenie. Tym samym auto skutecznie i cicho pochłania wszelkie nierówności nawierzchni. Dodatkowo w codziennym, miejskim użytkowaniu docenimy sporą zwrotność pojazdu i umiarkowane zużycie paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik „spalania” na poziomie 7,8 l na 100 km. Przy czym jazda odbywała się przy dużym natężeniu ruchu.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Wspomnieliśmy już, że 90 konna jednostka napędowa wykazuje sporą ospałość poniżej 2 tys. obr./min. Wyraźny spadek dynamiki jest odczuwalny także podczas jazdy dość mocno zapakowanym samochodem w trasie. W takim przypadku wyprzedzanie ciężarówki potrwa trochę dłużej niż zwykle.

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man. – podsumowanie

REKLAMA

Oferta w zakresie kombi segmentu B jest na polskim rynku skromna. W sprzedaży dostępne są Fabia Combi i Renault Clio Grandtour. Choć Fabia jest o 1 cm krótsza od Clio Grandtour, ma od niego większy o 87 l bagażnik i porównując wersje bazowe jest o około 3 tys. zł tańsza.

Fabia przekonuje do siebie poręcznością w codziennym użytkowaniu, przestronnym wnętrzem i stosunkowo wysokim komfortem jazdy. Niedostatki dynamiki są najbardziej odczuwalne podczas jazdy w trasie mocno obciążonym samochodem.

Co ciekawe, wydaje się, że największym konkurentem dla Fabii Combi jest również model produkowany przez Skodę – Rapid. Rapid Hatchback napędzany przez ten sam silnik co opisywana odmiana Fabii, ma większy o 20 l bagażnik. Jest od niej o ok. 23 cm dłuższy i ma przestronniejsze wnętrze. Jednak dynamika 90 konnego Rapida jest słabsza niż 90 konnej Fabii.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man. - dane techniczne

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 90 KM/4400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm/1400-3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 530 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,7/173,2/148,8 cm
Rozstaw osi 247 cm
V-max** 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 11 s
Zużycie paliwa* 6,0/4,0/4,7 l/100 km
Cena od 47 380 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA