REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti Joy 1.4 TSI 125 KM

Skoda Yeti Joy 2016
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Yeti po faceliftingu, napędzana silnikiem 1.4 TSI i do tego w rozsądnej wersji wyposażenia Joy. Co potrafi czeski crossover? Czym wyróżnia się na tle swoich klasowych oponentów?

Skoda Yeti w wersji Joy

Moda na crossovery nie przemija. Wygląd samochodu terenowego i wyżej umieszczone nad ziemią fotele okazują się wyjątkowo atrakcyjne dla klientów. Nie przeszkadza im w nich nawet to, że większość tego typu aut nie oferuje lepszych właściwości terenowych niż przeciętne auto osobowe. Skoda Yeti nie jest wśród nich wyjątkiem. Przynajmniej w prezentowanej wersji. Na rynku dostępna jest bowiem jeszcze inna jej wersja, Outdoor, dostosowana do jazdy po nieutwardzonych trasach. Prezentowany model skierowany jest natomiast do osób jeżdżących na co dzień po równych asfaltach, którzy od czasu do czasu potrzebują większego prześwitu w aucie oraz wygodniejszego zajmowania miejsca w fotelach.

REKLAMA

Skoda Yeti Joy 2016

Skoda Yeti w wersji Joy

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI L&K: nowe oblicze

Nowy model Skody Yeti zyskał na elegancji. Elementy przodu i tyłu jak zderzak, ochrona podwozia, listwy boczne i progowe są w kolorze nadwozia (w odróżnieniu od wersji Outdoor). Inne są też atrapa chłodnicy i reflektory, które opcjonalnie dostępne są jako biksenonowe ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED (pierwszy raz w tym modelu). Zgodnie z nową linią stylistyczną reflektory przeciwmgłowe są teraz prostokątne i umieszczone niżej w nakładce zderzaka.

Skoda Yeti Joy 2016

Tył Skody Yeti Joy

Kamil Fraszkiewicz

W tylnej części pojawiły się zmienione światła, które opcjonalnie występują w wersji ledowej. Wprowadzono także nowe wzory felg. Auto wygląda naprawdę świeżo, i choć nie jestem osobiście fanem tego typu aut, jego wygląd przypadł mi go gustu.

Skoda Yeti Joy - wnętrze

Wnętrze odświeżonej Skody nie wywarło na mnie już tak dobrego, wizualnego wrażenia, ale przekonuje mnie sensownym projektem. Deska rozdzielcza ma zachowawczy kształt, ale i przejrzyście rozplanowane położenie poszczególnych przycisków i pokręteł. Producent nie zdecydował się wyeliminować tych ostatnich, za co mu chwała. Dzięki temu obsługa poszczególnych funkcji auta jest bardzo wygodna i szybka (odnosi się to zwłaszcza do sterowania radiem i klimatyzacją). System nawigacyjny wykorzystuje do swej pracy dobrej jakości wyświetlacz z estetyczną i przejrzystą grafiką. Szkoda, że producent nie pokusił się o lepszej klasy sprzęt audi (w opcji). 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Skoda Yeti Joy 2016

Deska rozdzielcza Skody Yeti Joy z 2016 roku

Kamil Fraszkiewicz

Kabina Skody Yeti dostosowana jest do wygodnego przewozu 4 osób z niedużym bagażem. Uwagę zwraca zwłaszcza mniejsza szerokość kabiny niż sugerować to mogą gabaryty zewnętrzne auta. Bagażnik ma pojemność 416 litrów co jest dobrym wynikiem w klasie, choć nadal nie w pełni wystarczającym. Lepsza pod tym względem jest np. Honda HR-V, której kufer ma  aż 470 l. 

Skoda Yeti - silnik 1.4 TSI 125 KM

Układ napędowy prezentowanej Skody Yeti został oparty na silniku 1.4 TSI o mocy 125 KM. Motor zapewnia dobre osiągi do jazdy po mieście, o ile autem podróżuje 1-2 osoby. Wtedy można liczyć na przyspieszenie 0-100 km/h na poziomie 9,9 s oraz prędkość maksymalną 187 km/h. Jazda na trasie z szybkością większą niż 110 km/h i z czterema osobami na pokładzie sprawia jednak, że silnik zaczyna się wyraźnie męczyć. Kierowca doceni za to fakt, że w codziennej eksploatacji motor jest elastyczny (już przy ok. 1800 obr./min. zaczyna się "zbierać"), a przy tym oszczędny. Średnie spalanie na poziomie 6,3 l na 100 km i 7,7 l w mieście można uznać za dobre wyniki. Osoby często jeżdżące mocniej załadowanym autem w trasy, powinny rozważać jednak albo motor 1.4 TSI 150 KM, albo 2,0-litrowego diesla o mocy 150 KM. Dobre opinie zebrała manualna skrzynia biegów. Działa precyzyjnie, a jej dobrze zestopniowane przełożenia pozwalają wykrzesać cały potencjał z jednostki napędowej.

Skoda Yeti Joy 2016

Skoda Yeti Joy 2016

Kamil Fraszkiewicz

Skoda Yeti - prowadzenie

Prezentowana Skoda Yeti to auto w typowo miejskiej konfiguracji, o czym świadczy m.in. jej przedni napęd i 15,5-centymetrowy prześwit. Nie jest to pojazd, którym można bezstresowo zjechać z utwardzonej drogi, by eksplorować niezurbanizowane tereny. Yeti nieźle się za to prowadzi w zakrętach i mimo wysokiego nadwozia, dobrze spisuje się nawet przy nieco bardziej dynamicznej jeździe. Tym bardziej, że układ kierowniczy zapewnia kierowcy dobry kontakt z pojazdem. 

Skoda Yeti Joy 2016

Skoda Yeti Joy 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Jeep Renegade Trailhawk - tak dobry jak Wrangler?

Skoda Yeti - cena i wyposażenie

W kwestii ceny Yeti prezentuje średni poziom na tle klasowych rywali. Nie jest najtańsza, ale daleko jej też do najdroższych oponentów. Podstawowa wersja kosztuje 72 tys. zł., ale w promocji można ją nabyć nawet za niecałe 62 tys. zł. Prezentowana wersja Joy to z kolei oferta dla osób szukających złotego środka pomiędzy ceną a wyposażeniem. Za 82 300 zł (w promocji 71 800 zł) klient otrzymuje auto z m.in. automatyczną klimatyzacją dwustrefową, pełną regulacją elektryczną szyb i lusterek, radiem Bolero, 17-calowymi alufelgami, czujnikami parkowania z przodu i z tyłu, kompletem poduszek powietrznych i systemami stabilizacji toru jazdy. Yeti to zatem całkiem sensowna propozycja dla kogoś, kto potrzebuje praktycznego crossovera. W jego cenie można mieć jednak jeszcze większą i przestronniejsza Octavię. A to już poważny temat do przemyśleń!

Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sprawdź, gdzie nie przejedziesz! Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa, objazdy. Ponad 500 blokad [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA