Kategorie

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Kuba Brzeziński
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używana Skoda Super II generacji to interesująca oferta na rynku używanych. Auto jest ponadprzeciętnie przestronne ale nie jest pozbawione wad. Jakie są typowe usterki według opinii użytkowników?

Szefowie Grupy Volkswagena pękali z dumy w roku 2008 podczas prezentacji drugiej odsłony Skody Superb. W końcu ich dziecko wreszcie dojrzało! Chociaż nadal korzystało ze sprawdzonych rozwiązań znanych z niemieckich aut, wybrało swoją drogę. W ten sposób wreszcie wyszło z roli Passata dla ubogich, a stało się niskobudżetową limuzyną dla prawdziwego prezesa.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Stylistyka Skody Superb II budzi mieszane uczucia. Dobra informacja jest taka, że model w przeciwieństwie do swojego poprzednika zerwał z mocnymi odwołaniami do Passata. Na mocy czeskiej rewolucji zaczął poszukiwać własnej tożsamości. Nieco gorsza wiadomość dotyczy formy tej tożsamości. Projektanci zdecydowanie przesadzili z obłościami. Do tego postawili na majestatyczny przód, któremu w wersji sprzed liftingu brakuje wyrazistości. Na rynku funkcjonują dwa warianty nadwoziowe. Pierwszy jest trochę liftbackiem, a trochę sedanem. W wersji TwinDoor klapa bagażnika jest unoszona na dwa sposoby. Alternatywę stanowi klasyczne kombi.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Jedną z największych zalet Passata dla Kowalskiego jest ilość przestrzeni w kabinie. Superb co prawda korzysta z tej samej płyty podłogowej co sedan Volkswagena, ma jednak aż o 60 mm większy rozstaw osi. Spora część dodatkowej przestrzeni została ulokowana zaraz przed siedziskiem tylnej kanapy. A to sprawia, że Skoda jest prawdziwą, niskobudżetową limuzyną. Przestronnej kabinie wtóruje jeden z największych bagażników w segmencie D. W sedanie liczy on od 565 do 1700 litrów. W kombi oferuje od 633 do 1865 litrów.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Czesi nie chcieli komplikować stylizacji deski rozdzielczej Superba II. W efekcie konsola jest prosta i uporządkowana, ale też elegancka i ergonomiczna. Złych słów nie da się powiedzieć o jakości materiałów wykończeniowych. Plastiki są miękkie, spasowania elementów nie powodują trzasków podczas jazdy, a tapicerki bez przetarć wytrzymują duże przebiegi. Zaletą Skody jest często bogate wyposażenie. Modele używane nierzadko posiadają skórzane obicia foteli, nawigację satelitarną czy dobry system nagłośnienia.

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) - komfort i prowadzenie

Inżynierowie wiedzieli, że na Superba ponownie zdecydują się głównie rodziny albo firmy. A te najbardziej na świecie cenią komfort. Kolumny McPhersona na przedniej osi i wielowahacze na tylnej miękko tłumią nierówności. Miękko oczywiście nie oznacza, że auto wychyla się w zakręcie. Skoda nadal zachowuje stateczność i prowadzi się pewnie. Zaletą zawieszenia jest trwałość. Elementy bez większych problemów wytrzymują przebiegi grubo przekraczające 200 tysięcy kilometrów.

Skoda Superb pierwszej generacji pełniła rolę biedniejszego kuzyna Passata. W drugiej odsłonie sytuacja uległa zmianie. Czeski model stał się ważnym graczem na rynku, co zachęciło kierowców do częstszego zaglądania na listę opcji. Dowód? Dzisiaj używane Superby są w jednej trzeciej przypadków napędzane topowym dieslem. 2-litrowy motor oferuje 170 koni mechanicznych i rozpędza sedana do pierwszej setki w 8,8 sekundy. Czy ma duży apetyt? Raczej nie. W mieście potrzebuje 7,7 litra, a poza miastem 4,8 litra paliwa.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Numerem dwa w zestawieniu popularności jest 140-konny wariant diesla 2,0 TDI. W tym przypadku sprint do pierwszej setki trwa około 10 sekund, a apetyt na paliwo jest nieznacznie niższy niż w modelu o 30 koni mocniejszym. 2-litrowy diesel Grupy Volkswagena może być dobrym wyborem, jednak pod pewnym warunkiem. Należy unikać wersji 140-konnej montowanej na początku produkcji i wyposażonej w pompowtryskiwacze. Może ona oznaczać pękanie głowicy i zatarcia turbosprężarki. Po modernizacji motor otrzymał listwę common rail. Ta pozwoliła pozbyć się niemalże wszystkich wad jednostki.

Najpopularniejszym z benzyniaków jest silnik 1,8 TSI. 160-konny, doładowany motor rozpędza Superba II do 100 km/h w 8,6 sekundy. Jednostka ma jednak dwie wady. Po pierwsze spalanie - w mieście potrzebuje nawet 11 litrów na pokonanie stu kilometrów. Po drugie nie jest wolny od serwisowych problemów. Silnik 1,8 TSI zużywa olej. Jeżeli kierowca nie zorientuje się w porę, może doprowadzić m.in. do zatarcia wałków rozrządu. Dodatkowo wadliwy napinacz dosyć szybko może rozciągnąć łańcuch rozrządu.

Zobacz też: Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) - znajdziesz w niej legendarne 1,9 TDI

Pod maską Superba występował również legendarny diesel 1,9 TDI. 105-konny wariant jednostki był montowany na początku produkcji, a dzisiaj marginalnie występuje na rynku wtórnym. To oznacza, że znalezienie zadbanej Skody 1,9 TDI jest nie lada wyzwaniem, które dodatkowo niestety zostanie okupione rozczarowaniem. Czemu? Motor jest oszczędny, bardzo trwały, ale nie radzi sobie z dużą masą auta. Rozpędza czeskiego Passata do pierwszej setki dopiero po 12,5 sekundy.

Zobacz też: Test Skoda Yeti Joy 1.4 TSI 125 KM

W palecie występuje również diesel 1,6 TDI. Motor choć oszczędny i trwały, ma ten sam problem co 1,9 TDI. Po prostu jest zbyt słaby. Co z jednostkami benzynowymi? 1,4 TSI z pewnością stanowi opcję godną uwagi, jednak wyłącznie w wersji po modernizacji. Na jej mocy inżynierowie m.in. zamienili nietrwały łańcuch rozrządu na pasek. Do silnika 2,0 TSI można mieć właściwie tylko jedno zastrzeżenie - jest jeszcze bardziej paliwożerny od 1,8 TSI. Na szczycie oferty stoją modele napędzane 3,6-litrową V-szóstką FSI. 260 koni mechanicznych rozpędza Superba do setki w zaledwie 6,5 sekundy. Niestety marzenie o mocy szybko rozwiewa spalanie oscylujące w mieście w okolicy 15 litrów benzyny.


Superb II nie jest autem wolnym od wad. Nie powinien jednak psuć się na każdym kroku. Najpoważniejsze usterki zazwyczaj dotyczą skrzyń DSG. Te zmieniają przełożenia niezwykle szybko, jednak po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów miewają problemy z mechatroniką i sprzęgłem. Poza tym właściciele Superbów skarżą się na szybko palące się żarówki, uszkodzenia siłowników klapy bagażnika, usterki mechanizmów wycieraczek i przetarte wiązki elektryczne w systemie TwinDoor. W charakterze ciekawostki można też napisać, że w Skodzie szybko kończy się płyn do spryskiwaczy. Winne temu są spryskiwacze reflektorów, które podczas każdorazowego spłukiwania kloszy wylewają ogromne ilości cieczy.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Za używanego Superba drugiej generacji trzeba dzisiaj zapłacić minimum 31 tysięcy złotych. Modele najdroższe potrafią kosztować nawet 70 tysięcy złotych. Skoda dobrze trzyma wartość, a oferta rynkowa jest naprawdę szeroka. Podczas zakupu warto jednak pamiętać o wzmożonej uwadze. Superb zazwyczaj był kupowany do intensywnej eksploatacji. A ta mogła negatywnie odbić się na jego stanie technicznym.

Zobacz też: Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) - podsumowanie

Skoda Superb drugiej generacji wreszcie wyrwała się spod dyktatu Grupy Volkswagena. Oczywiście ma wiele wspólnego z Passatem, jednak przestała być jego kalką. Czescy inżynierowie wybrali z niemieckiego sedana najlepsze elementy, a następnie uzupełnili je własnym pomysłem na stylizację. Auto ma nieco „skwaszoną twarz”, jednak mimo wszystko nie brakuje mu też zalet. Przykład? Żaden inny model w segmencie D nie zaoferuje takiej przestrzeni w kabinie. W skrócie wielofunkcyjny i praktyczny to nowe imiona Skody.

Używana Skoda Superb II – ceny części:

  • - filtr oleju - od 36 zł
  • - filtr powietrza - od 53 zł
  • - filtr paliwa - od 79 zł
  • - filtr kabinowy - od 35 zł
  • - zestaw łańcucha rozrządu - od 821 zł
  • - zestaw paska rozrządu - od 420 zł
  • - tarcza hamulcowa przód - od 202 zł
  • - tarcza hamulcowa tył - od 133 zł
  • - klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 98 zł
  • - łącznik stabilizatora - od 38 zł
  • - końcówka drążka kierowniczego - od 44 zł
  • - amortyzator - od 195 zł
  • - sprzęgło komplet - od 869 zł
  • - koło dwumasowe - od 1047 zł

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda Superb II - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,4 TSI

125 KM

10,5 s.

201 km/h

9,0/6,8

1,8 TSI

160 KM

8,6 s.

220 km/h

10,4/7,6

2,0 TSI

200 KM

7,8 s.

238 km/h

10,7/8,0

3,6 FSI V6

260 KM

6,5 s.

250 km/h

14,7/10,1

Skoda Superb II - dane techniczne - silniki Diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 TDI

105 KM

12,3 s.

195 km/h

5,2/4,3

1,9 TDI

105 KM

12,5 s.

190 km/h

7,3/5,7

2,0 TDI

140 KM

10,2 s.

207 km/h

7,5/5,9

2,0 TDI

170 KM

8,8 s.

222 km/h

7,7/5,8

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    28 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.