| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

230 konna Octavia RS w wersji Combi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7 s i może rozpędzić się do 250 km/h. Czy użytkując najmocniejszą Skodę na co dzień czuć w niej sportowego ducha, czy jest po prostu szybkim, ale komfortowym pojazdem rodzinnym?

Skoda Octavia w najmocniejszej wersji RS jest dyskretna. O tym, że mamy do czynienia z najmocniejszą odmianą modelu informują detale. Emblematy RS umieszczone na przednim grillu oraz pokrywie bagażnika, czarny wlot powietrza o strukturze plastra miodu, dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem, tylny spojler, czy czerwone zaciski hamulcowe i 19 calowe obręcze kół ze stopów lekkich o dedykowanym wzorze to elementy, które dodają nieco pikanterii stonowanej linii nadwozia Octavii.

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Źródło: Skoda

Więcej informacji na temat marki Skoda znajdziesz tutaj

Test Skoda Octavia RS 230 KM DSG – wnętrze

Do zajęcia miejsca za kierownicą zachęcają sportowe, głęboko wyprofilowane fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, emblematami RS i czerwonymi szwami. Czerwone przeszycia ma również obszyta skórą i spłaszczona u dołu kierownica oraz skórzany miech dźwigni przekładni DSG. Sportowej aury dodaje wnętrzu również czarna podsufitka.

To co imponuje we wnętrzu Octavii RS to… praktyczność i przestronność. Mimo zastosowania przednich foteli z grubymi oparciami, na tylnej kanapie w komfortowych warunkach mogą podróżować wysocy pasażerowie. Co więcej, mogą ze sobą zabrać dużo pakunków, bo bagażnik ma objętość 610 l.

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Źródło: Skoda

W wyposażeniu standardowym RSa znajdziemy m.in. radio z ośmioma głośnikami, kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 6,5” z Bluetooth i wejściami SD, USB, AUX IN. Ponadto dopłaty nie wymagają biksenonowe reflektory i światła do jazdy dziennej LED, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, tempomat, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania z przodu i z tyłu , a także elektrycznie sterowany fotel kierowcy. Dopłaty 2000 zł wymaga za to system nawigacji, czy adaptacyjne zawieszenie DCC (3600 zł).

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Test Skoda Octavia RS 230 KM DSG – napęd/układ jezdny

Skoda Octavia RS 230 jest standardowo napędzana przez dwulitrowy, benzynowy turbodoładowany silnik z serii TSI, rozwijający moc maksymalną 230 KM przy 4700 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1500 do 4600 obr./min. W wersji z sześciobiegową przekładnią DSG, według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7 s i może pojechać z maksymalna prędkością 250 km/h.

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Źródło: Skoda

Standardowo napęd jest przenoszony na przednią oś, ale żeby poprawić trakcję na zakrętach producent wyposażył Octavię w system XDS+, czyli blokadę mechanizmu różnicowego.

W efekcie przy próbach dynamicznego startu przednie koła usportowionej Skody zazwyczaj buksują. Bardzo łatwo jest zerwać przyczepność podczas prób dynamicznego startu zwłaszcza na wilgotnej nawierzchni.

Jednak podczas codziennej miejskiej eksploatacji, Octavia RS 230 okazuje się samochodem bardzo poręcznym i całkiem komfortowym. Mimo standardowego sztywniejszego zawieszenia, auto sprawnie pochłania nierówności nawierzchni. Oczywiście w słabszych odmianach modelu zawieszenie jest miększe, jednak różnica w komforcie jazdy jest akceptowalna i na dłuższą metę nie uciążliwa.

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Dalszy ciąg testu Skody Octavii RS230 na następnej stronie

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Krysiński

Ekspert Betafence – systemy ogrodzeniowe, bramy, gabiony.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »