7 najlepszych wtyczek do WordPress dla marketerów

7 najlepszych wtyczek do WordPress dla marketerów
WordPress to jedna z najlepszych platform do zarządzania treścią stron internetowych. Jest łatwa w obsłudze, wspierana przez tysiące bystrych programistów z całego świata i co najlepsze - darmowa. Jednym z sekretów sukcesu WordPress jest rozbudowany ekosystem wtyczek (pluginów), które znacznie rozszerzają możliwości podstawowej wersji systemu.

Wtyczki umożliwiają przemianę każdej strony WordPress w prawdziwą maszynę do e-commerce, portfolio zdjęć, osobisty blog, platformę do podcastów i wiele więcej. Wtyczki są w szczególności przydatne dla marketerów, którzy pragną zyskać większą liczbę subskrybentów, zadbać o optymalizację strony lub powiększyć grono fanów na social media. Poniżej znajdziesz wybrane wtyczki, które warto zainstalować.

Nie przesadź z liczbą zainstalowanych pluginów

Na WordPress.com znajdziesz aktualnie ponad 43 tys. dostępnych wtyczek. Na własnej stronie nie warto jednak instalować więcej niż kilku lub maksymalnie kilkunastu. Wykorzystanie większej liczby dodatków może doprowadzić do spowolnienia strony i co za tym idzie, zwiększenia poziomu wskaźnika odbić (ang. bounce rate). Utrzymuj więc porządek na własnej stronie, pozbądź się niepotrzebnych wtyczek i zawsze sprawdzaj opis oraz recenzje przed instalacją.

Lista najlepszych wtyczek WordPress dla marketerów:

#1: OptinMonster

Wtyczka ta pozwala na stworzenie przyciągających uwagę formularzy zapisu, które przemienią przypadkowych użytkowników w lojalnych subskrybentów i klientów. W menu znajdziesz wiele narzędzi pozwalających na powiększenie własnej listy mailingowej. Wybierz jeden z popupów, wysuwających się ze stopki formularzy zapisu, lub sliderów, i stwórz skuteczny system zapisu na newsletter w mniej niż sześćdziesiąt sekund. https://wordpress.org/plugins/optinmonster/

#2: Akismet

Spamerskie komentarze stworzone przez przypadkowych użytkowników lub zautomatyzowane boty są codziennym źródłem frustracji wielu blogerów na całym świecie. Akismet ma na celu wyeliminowanie tego problemu. Automatycznie przefiltruje on każdy kolejny komentarz pojawiający się na stronie i usunie wszelkie treści zawierające podejrzane linki lub zakrawające na spam. Przy pomocy panelu nawigacyjnego WordPress będziesz w stanie sprawdzić później wszystkie przefiltrowane komentarze, zachowując pełną kontrolę nad procesem. https://wordpress.org/plugins/akismet/

#3: WordPress SEO by Yoast

WordPress SEO by Yoast usprawnia i tak już zaawansowane możliwości WordPress w zakresie pozycjonowania stron. Wtyczka ta zmusza Cię do wybrania właściwego słowa kluczowego zanim jeszcze zaczniesz pisać. Dzięki temu za każdym razem, gdy zapragniesz stworzyć nowy artykuł, skoncentrujesz się wyłącznie na frazach, które przyniosą najwięcej korzyści. Oprócz tego, wtyczka umożliwia sprawne modyfikowanie tytułów, opisów meta, oraz automatyczne przeanalizowanie wpisu, upewniając się przy tym, że wszystkie elementy SEO są na miejscu. https://wordpress.org/plugins/wordpress-seo/

#4: Digg Digg

Wykorzystanie mediów społecznościowych to kluczowa strategia każdego skutecznego marketera. Wtyczka Digg Digg ułatwia to zadanie poprzez umieszczenie w odpowiednich miejscach na Twojej stronie przycisków (ang. social buttons) pozwalających na dzielenie się treścią na wielu różnych portalach. Jest to wtyczka stworzona przez Buffer, więc możesz mieć pewność, że jest ona dokładnie przetestowana i bezpieczna w użyciu. Zawiera wiele opcji; przyciski można zainstalować w różnych miejscach na stronie, nadać im różnorodne rozmiary oraz wybrać spośród dziesiątek dostępnych portali. Najlepiej jednak ograniczyć się tylko do tych, z których korzystają Twoi fani. https://wordpress.org/plugins/digg-digg/

Dołącz do nas na Facebooku!

#5: Revive Old Post

Większość artykułów szybko traci na popularności na kilka dni po publikacji. Wtyczka ta ma za zadanie odwrócić ten trend poprzez automatyczne wysyłanie tweetów zawierających linki do starszych artykułów. Użytkownicy korzystający z tej wtyczki twierdzą, że często 80% ruchu z Twittera pochodzi z artykułów, które opublikowali ponad miesiąc wcześniej. Oczywiście, wtyczka pozwala na dokładne ustalenie, kiedy linki mają być wysyłane oraz, które artykuły mają być promowane. Jest to świetne narzędzie marketingowe pozwalające na uzyskanie wielu korzyści z raz włożonej pracy. https://wordpress.org/plugins/tweet-old-post/

#6: Jetpack

Jetpack to darmowa wtyczka, która ułatwia zarządzanie stroną WordPress poprzez udostępnianie statystyk, poprawę prędkości ładowania zdjęć, ochronę strony przed atakami hakerów, optymalizację strony pod urządzenia mobilne oraz wiele innych zaawansowanych opcji. Wykorzystaj Jetpack, aby przyśpieszyć własną stronę, zwiększyć zaangażowanie ze strony odwiedzających lub eksperymentować z całą gamą innych dostępnych funkcji. Wtyczka jest cały czas aktualizowana i została pobrana ponad milion razy, co z pewnością potwierdza jej przydatność. https://wordpress.org/plugins/jetpack/screenshots/

#7: Kraken Image Optimizer

Zdjęcia pochodzące od designerów są często dość „ciężkie” i spowalniają ładowanie strony. Plugin Kraken Image Optimizer umożliwia szybką optymalizację wszystkich zdjęć znajdujących się aktualnie na stronie oraz znaczną poprawę prędkości ładowania bez utraty jakości zdjęć. Wspomagane formaty plików to JPEG, PNG oraz GIF, a maksymalny rozmiar zdjęcia to 16 MB (co powinno zaspokoić potrzeby 99% użytkowników). Plugin pozwala nawet na optymalizację wszystkich zdjęć znajdujących się w bibliotece mediów w tym samym momencie dzięki specjalnej funkcji „Krak‘em”.  https://wordpress.org/plugins/kraken-image-optimizer/

Podsumowanie

Spośród dziesiątek tysięcy pluginów dostępnych na WordPress wybraliśmy te, które są niezbędne dla każdego marketera pragnącego zaoszczędzić nieco czasu i zwiększyć możliwości własnej strony. Oczywiście, lista ta nie jest kompletna. Z pewnością będziesz w stanie znaleźć również inne przydatne wtyczki. Powyższa lista zawiera jednak najcenniejsze narzędzia, bez których trudno się obyć w szybko zmieniającym się świecie marketingu internetowego.

Czy znasz inne wtyczki do WordPress, które powinny znaleźć się na tej liście? Podziel się wiedzą w sekcji komentarzy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autor: Marta Więcław Grupa TENSE

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...