| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"

Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"

Skoda Octavia zdobyła w Polsce rzeszę wiernych fanów. II generacja modelu to ewolucja w stronę doskonałości. Jak sprawuje się używana Octavia II? Jakie są jej typowe usterki? Którą wersję wybrać?

Skoda Octavia II to kontynuacja bestsellerowego samochodu jakim była Octavia I generacji. Następczyni nie miała kłopotów z powtórzeniem sukcesu. Połączenie ponadprzeciętnych walorów użytkowych, techniki Volkswagena i konkurencyjnej ceny uczyniły z „Czeszki” jedno z najpopularniejszych aut oferowanych na świecie.

Skoda Octavia II: Karoseria i wnętrze

Zobacz też: Używana Dacia Duster (2010 - )- tani sposób na hit

Samochód jest reprezentantem klasy aut kompaktowych, jednak gabaryty mogą pozycjonować „Czeszkę” trochę wyżej. Wspólna płyta podłogowa z Golfem V daje się we znaki głównie pasażerom tylnej kanapy. Miejsca nie ma tam przesadnie dużo. Regularne kształty pozwalają jednak na zajęcie w miarę wygodnej pozycji nawet wyższym pasażerom. Imponuje kufer z pojemnością 560 litrów w hatchbacku i 580 litrów w kombi. Karoseria zostało bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją. Słabej jakości jest za to lakier, na którym szybko pojawiają się odpryski i zarysowania. W 2008 roku samochód doczekał sie liftingu obejmującego głównie pas przedni. Powiększono klosze reflektorów oraz atrapę chłodnicy.

Zobacz też: Używany Fiat Croma II (2005 – 2010) – rynkowy margines

W środku Skody panuje harmonia i prostota. Można powiedzieć, że wręcz wieje…nudą. Z założenia Octavia jest samochodem rodzinnym, więc ergonomię potraktowano priorytetowo. Wszystkie przyciski rozlokowano tak, że obsługujemy je intuicyjnie. Tworzywa, których użyto do wykonania kokpitu są średniej jakości, ale spasowano je poprawnie. Irytuje fakt, że tradycyjnie dla aut koncernu Volkswagena łuszczy się farba (głównie posrebrzane elementy) na klamkach i przyciskach.     

Zobacz też: Używany Peugeot 308 (2007 - )- francuski Golf

 Skoda Octavia II: Silniki

W Octavii II możemy spotkać silniki, które są już nieco przestarzałe konstrukcyjnie, ale za to trwałe, oraz nowoczesne jednostki, charakteryzujące się większą wydajnością i ryzykiem eksploatacyjnym.

Skoda Octavia II: Benzynowe

Zobacz też: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Bardzo szeroka gama spowodowała, że każdy nabywca bez trudu mógł dostosować jednostkę do swoich potrzeb i portfela. Rodziny silników, w które Skoda może być wyposażona to MPI, FSI, TSI. Podstawowy silnik 1.4 zapewnia bardzo słabe osiągi, przy przeciętnym spalaniu. Dodatkowo na początku produkcji borykał się z problemem zamarzania kanałów odpowietrzenia silnika tzw. odmy. Usterka może wystąpić przy mrozach i grozi zniszczeniem silnika. 1.6 MPI również nie jest demonem szybkości, lecz jest bardzo trwały, nie trapią go żadne poważne usterki. Znakomicie współpracuje on również z instalacjami LPG. Motory z rodziny FSI to ciekawa alternatywa dla tych klasycznych. Są oszczędniejsze i zapewniają lepsze osiągi, ale mają problem ze zbierającym się nagarem na zaworach ssących. Raz na ok 100 tys. kilometrów może czekać nas ich czyszczenie, zakładając optymistycznie, rzecz jasna, że praca z takimi zaworami nie poczyniła większych zniszczeń. To samo zastrzeżenie obowiązuje 1.6 FSI jak i 2.0 FSI. Najnowocześniejszymi jednostkami i zarazem odznaczającymi się najlepszymi parametrami są silniki TSI. Wykonane w szczytowej technologii, oszczędne, bardzo dynamiczne i niezwykle ryzykowne. 1.4 TSI posiada 122 KM i jest idealnym napędem dla Octavii. Niestety ma kłopoty z układem rozrządu, a dokładniej z napinaczem. Jeśli słyszymy spod maski terkot, prawdopodobnie musimy wymienić również łańcuch. Jeśli tego nie zrobimy i przeskoczy on o choćby o ząbek ryzykujemy, że uszkodzimy jednostkę. Skoda zleca bardzo obszerny zakres części, które należy wymienić w takim przypadku (z wariatorem faz rozrządu łącznie).

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Octavia - tył
Skoda Octavia - tył

Skoda Octavia - w wersji po liftingu nadal prezentuje się świeżo i atrakcyjnie. Niejednego użytkownika zaskakuje swoja pojemnością i pakownością. Gdyby tylko wybór bezawaryjnych jednostek był większy...
Skoda Octavia - w wersji po liftingu nadal prezentuje się świeżo i atrakcyjnie. Niejednego użytkownika zaskakuje swoja pojemnością i pakownością. Gdyby tylko wybór bezawaryjnych jednostek był większy...

Skoda Octavia - wnętrze
Skoda Octavia - wnętrze

Skoda Octavia Scout - z napędem 4x4
Skoda Octavia Scout - z napędem 4x4

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Eco Carport

Producent i dystrybutor wiat z drewna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »