| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"

Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"

Skoda Octavia zdobyła w Polsce rzeszę wiernych fanów. II generacja modelu to ewolucja w stronę doskonałości. Jak sprawuje się używana Octavia II? Jakie są jej typowe usterki? Którą wersję wybrać?

części Octavia 1.4 TSI 122 KM ceny części z ASO
kompletny rozrząd
łańcuch rozrządu 280 zł
prowadnice 87 zł
napinacz hydrauliczny  170 zł
śruby 40 zł
koło rozrządu 77 zł
wariator faz rozrządu  1 800 zł
układ wtryskowy
pompa paliwa 1 200 zł
wtryskiwacz 810 zł

1.8 TSI zapewnia świetne osiągi przy umiarkowanym apetycie na paliwo, mniejsze jest także ryzyko wystąpienia usterki napinacza niż u mniejszego brata. 2.0 TSI to najlepszy wybór z silników turbodoładowanych. Pięknie brzmiący, ciągnący z każdych obrotów, występował w Octavii RS. Wszystkie motory TSI narażone są podobnie jak FSI na kłopoty z nagarem. Należy wspomnieć, że 1.4 borykał się też z usterką pękających tłoków, jednak głównie w mocniejszej odmianie mocy wyposażonej również w doładowanie mechaniczne, czyli kompresor. Pod koniec produkcji do palety silników włączono jeszcze 1.2 TSI, który na razie sprawuje się nieźle, jednak nie wiadomo co przyniesie przyszłość. Jak widać wybór jest trudny. Zdecydowanie polecam wolnossące 1.6 MPI. Jeśli zamontujemy do niego gaz, cieszyć się będziemy bezawaryjnością i niskimi kosztami eksploatacji. Jeśli mamy trochę więcej gotówki i stać nas na młodsze auto, możemy zaryzykować i skusić się na 1.4 TSI. Obecnie wykazują one dużo wyższą trwałość niż miało to miejsce na początku produkcji.

Zobacz też: Używana KIA Sportage III

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 [s] v-max [km/h] spalanie średnie [l/100km]
1.4 MPI 75 126 15,5 170 6,9
1.6 MPI 102 148 12,3 190 7,2
1.6 FSI 115 155 11,2 198 6,7
2.0 FSI 150 200 10 210 8,3
1.2 TSI 105 175 10,9 194 6,9
1.4 TSI 122 200 9,7 203 7,2
1.8 TSI 160 250 8,1 223 7,4
2.0 TSI 200 280 7,3 240 8

Skoda Octavia II: Diesle

Zobacz też: Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

W kwestii silników diesla, mamy do czynienia z podobnym przypadkiem jak wśród jednostek benzynowych. Starsze są godne polecenia, nowsze cieszą lepszymi właściwościami, ale ich zakup może narazić nas na ogromne koszty. Przegląd zaczynamy od „nieśmiertelnego” 1.9 TDI. Konstrukcja znana każdemu, naprawiana bez kłopotu małym kosztem przez każdego praktycznie mechanika. 1.9 TDI w Octavii II to konstrukcja z pompowtryskiwaczami o mocy 105 KM. Mało pali (ok 6 l/100km), zapewnia odpowiednią dynamikę i jest bardzo trwała. Po większych rzebiegach (150-200 tys. km) wymienić będzie trzeba turbosprężarkę, przepływomierz, być może już także pompowtryski (bądź jeden z nich). Niestety w wersji o nazwie kodowej BXE może dojść do zatarcia panewek korbowodowych. Przypadki są incydentalne, ale warto mieć na uwadze tę ewentualność. Silnik niezwykle podatny na chiptuning. Jeśli komuś brakuje mocy, bez ryzyka możemy zmienić oprogramowanie sterujące, tak aby generował ok 130 koni mechanicznych. Spokojnie zniesie i większe moce, ale to już odbije się niekorzystnie zwłaszcza na sprzęgle. Nie zabrakło oczywiście nowocześniejszych konstrukcji. Najpierw oferowano 2.0 TDI PD, następnie 2.0 TDI CR i wreszcie pojawił się 1.6 TDI następca wysłużonego 1.9 TDI.

Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Octavia - tył
Skoda Octavia - tył

Skoda Octavia - w wersji po liftingu nadal prezentuje się świeżo i atrakcyjnie. Niejednego użytkownika zaskakuje swoja pojemnością i pakownością. Gdyby tylko wybór bezawaryjnych jednostek był większy...
Skoda Octavia - w wersji po liftingu nadal prezentuje się świeżo i atrakcyjnie. Niejednego użytkownika zaskakuje swoja pojemnością i pakownością. Gdyby tylko wybór bezawaryjnych jednostek był większy...

Skoda Octavia - wnętrze
Skoda Octavia - wnętrze

Skoda Octavia Scout - z napędem 4x4
Skoda Octavia Scout - z napędem 4x4

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Rostworowska

Specjalista ds. obsługi klientów biznesowych z sektora finansowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »