| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Mazda 323F BJ (1998-2003): solidnie ale bez polotu

Używana Mazda 323F BJ (1998-2003): solidnie ale bez polotu

Mazda 323F BJ cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku aut używanych. Czym zyskała sobie tak dobrą opinie?

Mazda 323F BJ pojawiła się w ofercie japońskiego koncernu w sierpniu 1998 roku. Charakterystyczna, dynamiczna stylistyka jaką cechowali się jej poprzednicy poszła w niepamięć. Sylwetka modelu 323F stała się zdecydowanie bardziej stonowana. Dla odświeżenia modelu Mazda trzykrotnie poddawała swoje kompaktowe auto pewnym modernizacjom. Najbardziej istotna miała miejsce w roku 2001 roku, kiedy to zmiany objęły nie tylko wygląd auta, ale przede wszystkim stosowane w nim  jednostki napędowe. Zakończenie produkcji nastąpiło w 2003 roku. To auto zdaniem wielu było ostatnią prawdziwą Mazdą z krwi i kości (jej następczyni czyli Mazda 3 powstała już we współpracy z Fordem).

Nadwozie Mazdy 323F

Mazda 323F BJ występowała zaledwie w dwóch odmianach nadwoziowych - jako 5-drzwiowy hatchback oraz sedan. Obie zapewniają sporo miejsca w środku, dlatego z powodzeniem mogą pełnić rolę samochodu rodzinnego. Poza tym, ich możliwości co do przewozu bagażu też są całkiem spore - hatchback ma kufer o pojemności 346litrów, a sedan dysponuje przestrzenią o 70 litrów większą. Pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego model ten nie jest wzorem, ale egzemplarze wyprodukowane po 2000 roku, wypadają pod tym względem zdecydowanie lepiej niż następczyni 323F, czyli Mazda 3.

Zobacz też: Używana Mazda 2 DY: japoński Ford Fusion?

Nadwozie należy poddać kontroli zwłaszcza pod kątem rdzy. Jej ogniska pojawiają się przede wszystkim na dolnych rantach drzwi, podłodze, tylnych nadkolach oraz na zagięciach blach.

Wnętrze Mazdy 323F

Wnętrze Mazdy 323F z kokpitem pozbawionym polotu, wykonane jest bardzo dokładnie, z zachowaniem wyjątkowo wysokiej precyzji montażu. Materiały są niezłej jakości i nie trzeszczą podczas jazdy na wyboistych drogach. Wyposażenie 323F potrafi pozytywnie zaskoczyć, zwłaszcza, że każdy z trzech liftingów auta (przeprowadzonych na przełomie lat 1999/2000, 2000/2001 oraz w czerwcu 2002 roku ) zarówno zwiększał listę elementów będących na wyposażeniu standardowym Mazdy, jak i wpływał na poprawę materiałów wykończeniowych w kabinie pojazdu(słabej jakości jest tylko tapicerka z charakterystyczną siateczką, wprowadzona w 2002 roku, która łatwo ulga przetarciu).

Wyjątkowo ciekawe pod względem wyposażenia są Mazdy 323F wyprodukowane po 2002 roku, zwłaszcza w wersji Sportive, które posiadają cztery poduszki powietrzne, ABS, klimatyzację, białe wskaźniki zegarów, cztery elektrycznie sterowane szyby, kontrola trakcji i system audio 2-DIN.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Po modernizacji Mazda 323F zyskała m.in. nowe reflektory, tylne lamy oraz lakierowane listwy ochronne.
Po modernizacji Mazda 323F zyskała m.in. nowe reflektory, tylne lamy oraz lakierowane listwy ochronne.

Mazda 323F sedan.
Mazda 323F sedan.

Mazda 323F 5d przed modernizacją.
Mazda 323F 5d przed modernizacją.

Wnętrze Mazdy 323F po modernizacji z nową trójramienną kierownicą i białymi tarczami zegarów.
Wnętrze Mazdy 323F po modernizacji z nową trójramienną kierownicą i białymi tarczami zegarów.

Najmocniejsza wersja Mazdy 323F z dwulitrowym silnikiem o mocy 131KM.
Najmocniejsza wersja Mazdy 323F z dwulitrowym silnikiem o mocy 131KM.

Mazda 323F sedan i hatchback przed modernizacją.
Mazda 323F sedan i hatchback przed modernizacją.

Mazda 323F ma największy problem z nadmierną korozją. Mechanicznie to bardzo udany model.
Mazda 323F ma największy problem z nadmierną korozją. Mechanicznie to bardzo udany model.

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Danielewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »