| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Peugeot 206: tani, ale mało solidny

Używany Peugeot 206: tani, ale mało solidny

Peugeot 206 debiutował w 1998 roku zastępując wysłużonego Peugeota 205. Mimo pewnych obaw ze strony firmy Peugeot, udało mu się osiągnąć na rynku sukces większy niż jego poprzednik. Ile jest wart po latach i czego należy się po nim spodziewać?

Miejskie auta zawsze były kluczowym produktem koncernów motoryzacyjnych, zwłaszcza  tych francuskich i włoskich. Od tego jak zostaną przyjęte przez rynek zależy reputacja marki oraz jej kondycja finansowa. Gdy w 1998 roku Peugeot przedstawił następcę produkowanej przez piętnaście lat 205-tki zainteresowanie nową 206-tką przerosło oczekiwania francuskiego producenta.

Peugeot 206 występuje w wersji zarówno 3- jak i 5-drzwiowej. Oprócz tego na rynku spotkać można bardziej praktyczną wersje kombi, produkowaną  od 2002r. oznaczaną jako SW, oraz wersję coupe-cabrio (CC), ze sztywnym, metalowym dachem. Entuzjaści dynamicznej jazdy powinni zwrócić uwagę na wersję S16, która dysponuje dwulitrowym silnikiem o mocy 136KM. Dla najbardziej wymagających kierowców przygotowano sportową odmianę RC(177KM), rozpędzającą się 0-100km/h w czasie 7,5 sekundy.

Zobacz też: Używana Toyota Celica VII: sportsmenka dla cierpliwych

Silniki Peugeota 206

W ponad dziesięcioletniej historii produkcji Peugeota 206, pod jego maską zagościło wiele jednostek napędowych, niekiedy pamiętających jeszcze czasy starej 205-tki(1.6 8V). Najsłabsza ma pojemność 1.1-litra, 8-zaworową głowicę i moc 60KM. Najlepiej czuje się ona w mieście, gdzie jej dynamika powinna zadowolić przeciętnego kierowcę. Gorzej sprawa się ma obszarów pozamiejskich, tam wyraźnie brakuje jej mocy. Najbardziej polecane są wersje benzynowe 1.4 i 1.6, które udanie łączą kompromis pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa(zwłaszcza wersja 1.6 16V o mocy 109KM, na bazie której oparto rajdowy Puchar Peugeota).

Modele z silnikiem 2-litrowym o mocy 136 KM posiadają dwoistą naturę, z jednej strony potrafią być ciche i komfortowe podczas jazdy autostradą, a z drugiej oferują świetny dźwięk i osiągi w górnym zakresie obrotów. Na samym szczycie gamy silnikowej występuje odmiana RC, która generuje 177KM przy 7 tys. obr./min. Pod względem usterkowości silników benzynowych trzeba pogodzić się z notorycznie występującymi wyciekami oleju spod głowicy(szczególnie wersje 8-zaworowe) i nieszczelnościami w układzie chłodzenia, a także liczyć się z awariami, m.in. cewki zapłonowej czy silniczka krokowego wolnych obrotów.

Zobacz też: Używany Fiat Uno: miejskie auto za grosze

Oferta jednostek wysokoprężnych obejmuje cztery odmiany. Najsłabsza i jednocześnie najstarsza jest wersja 1.9D o mocy 68KM wyposażona we wtrysk pośredni. Nie jest wrażliwa na jakość paliwa, jednak brak turbosprężarki wyraźnie pozbawia jej dynamiki. Potrafi jednak wytrzymać ogromne przebiegi, spala 5-6litrów oleju napędowego na każde 100km i jeśli znajdziemy dobry egzemplarz, posłuży nam on przez wiele lat.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jagoda Szymańska

projektant wnętrz, INNE MEBLE

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »