| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Mazda CX-5 lada moment doczeka się wersji po modernizacji, ale rzutem na taśmę, postawiliśmy jeszcze sprawdzić jej ostatnią, przed liftingową wersję, napędzaną najmocniejszym, 175-konnym dieslem. W końcu do tej pory Mazda wyprodukowała ponad 1 milion egzemplarzy tego modelu. Co ma w sobie ten japoński SUV, że osiąga tak dobre wyniki sprzedażowe?

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM

Zewnętrzna bryła Mazdy CX-5 jest masywna, ale dzięki odważnym zabiegom stylizacyjnym nabrała ona lekkości. Podobać się mogą zwłaszcza nieduże przednie i tylne światła o lekko wydłużonym kształcie, trójkątny grill przypominający kształtem tarczę wojownika oraz przyciągający wzrok lakier o głębokim czerwonym odcieniu. Uroku dodają także oba zderzaki, które dzięki licznym przetłoczeniom i otworom wyglądają lekko i nadają nieco zadziorności autu.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Mazda wygląda solidnie, masywnie, a przy tym sprawia wrażenie bardzo zwinnej. Mocną strona sylwetki Mazdy są jej doskonałe proporcje. Jej bryła nie została podporządkowana tylko funkcjonalności, przez co auto może naprawdę się podobać.

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wnętrze

Wnętrze Mazdy CX-5 to ukłon w stronę konserwatywnej klienteli, która ceni funkcjonalność ponad styl. Deska rozdzielcza jest uporządkowana, przejrzysta, a plastiki w górnej jej części miękkie w dotyku. Zegary umieszczone w finezyjnych tubach są czytelne, a pokrętła do sterowania klimatyzacją wygodne w użytkowaniu. Przednie fotele zapewniają dobre podparcie ciała w zakrętach, za to nie każdemu przypadnie do gustu ich wysokie położenie.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Świetne noty zebrała trójramienna kierownica, która ma niewielkie rozmiary i dobrze leży w dłoniach. Szkoda, że zakres jej regulacji jest niewystarczający i nawet przy maksymalnie obniżonym fotelu, wysocy kierowcy mogą narzekać na jej zbyt niskie położenie.

System multimedialny wygląda nieco archaicznie (grafika), ale jego ekran bardzo dobrze reaguje na dotyk, a system audio marki BOSE emituje dźwięk naprawdę dobrej jakości. Producent nie zdecydował się na zastosowanie pokrętła regulującego zakres głośności jaki posiada najnowsza Mazda 3, ale ma ono się pojawić w wersji po modernizacji.

Pod względem przestronności Mazda CX-5 wypada dobrze, choć na pewno nie jest to największy SUV w swej klasie. Zarówno z przodu jak z iż tyłu wygodnie zmieszczą się pasażerowie o wzroście 185 cm, lecz tylna kanapa adresowana jest wyraźnie tylko do dwóch osób. Bagażnik ma pojemność 503 litrów, a po złożeniu tylnych oparć powstaje zupełnie płaska podłoga.

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: silnik Diesla i automatyczna skrzynia biegów

Silnik 2.2 SkyActiv-D o mocy 175 KM to podwójnie doładowany motor wysokoprężny, w którym dwie turbosprężarki pracują w sposób sekwencyjny. Przy niskich obrotach silnika dodatkową dawkę powietrza do jego cylindrów dostarcza mniejsza turbina, a w wyższym zakresie prędkości obrotowych do głosu dochodzi druga turbosprężarka. W rezultacie silnik prezentuje wysoki wigor już od 1600 obr./min. Choć jego dźwięk nie należy do najprzyjemniejszych (zwłaszcza zanim się rozgrzeje), to zapewnia autu dobre osiągi. Mazda CX-5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,2 s a jej prędkość maksymalna to 194 km/h. Wrażenie robi jednak wysoka elastyczność motoru i łatwość z jaką auto nabiera prędkości przy wyprzedaniu wolniej jadących aut.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 27.05.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Patrycja Łazowa

Konsultant projektów rekrutacyjnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK