Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Honda Accord VIII generacji cieszy się nieposzlakowaną opinią wśród użytkowników. Czy zasłużenie?

Honda Accord VIII generacji nie jest popularnym widokiem na polskich drogach. Czemu? Gdy producenci z Niemiec czy Francji kusili klientów elektronicznymi gadżetami, Japończycy stawiali na sprawdzone rozwiązania. To gwarantowało bezawaryjność, jednak sprawiało też, że oferta Accorda była dużo bardziej „skostniała” na tle konkurencji. Dzisiaj, gdy większość zabawek w Mondeo, Passacie i Insignii zaczyna się psuć, Honda wyciąga asa z rękawa.

Zobacz też: Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Stylistycznie ósma generacja Accorda stanowi rozwinięcie koncepcji stworzonej w poprzednim modelu. Różnice? Nadwozie jest wyraźnie większe i nieco nadmuchane, ale przez to straciło ostro zarysowane krawędzie, jest mniej sportowe i bardziej masywne. Auto wygląda tak, jakby po bardzo rewolucyjnej siódmej odsłonie sedana projektantom Hondy zabrakło odwagi. Idąc drogą zachowawczości ugrzecznili zatem bryłę i wprowadzili na rynek produkt, który kierowcy w dużej mierze już znali.

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Honda

Honda

W stosunku do poprzednika rozstaw osi Accorda VIII wzrósł o zaledwie 3 centymetry. To niewiele, ale robi naprawdę dużą różnicę. Kabina jest wyjątkowo przestronna. Gorzej ma się sprawa z pojemnością bagażnika. Sedan zabiera na pokład 465 litrów - to niewiele więcej niż poprzednia wersja Hondy. W kombi przestrzeń załadunkowa zmalała o ponad 100 litrów i waha się między 406 a 1252 litrami. Wynik wypada mizernie w segmencie D.

Zobacz też: Test Honda Civic Type-R - 310 KM mocy dzięki Turbo!

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - niedoróbki w wykończeniu wnętrza?

Kabina jest bardzo komfortowa. Żeby się o tym przekonać, wystarczy spojrzeć na masywne fotele przednie. Obszerne siedziska otulają ciało pasażera i dobrze trzymają je w dynamicznie pokonywanym zakręcie. Konsola centralna została wysoko zarysowana. To sprawia wrażenie masywności. Dodatkowo przy pierwszym kontakcie z Hondą przerażać może ilość przycisków na desce rozdzielczej. Na plus warto zapisać zegary, które okazują się i czytelne, i bardzo nowoczesne. Poza tym krótki lewarek zmiany biegów dobrze leży w dłoni i odwołuje się do sportowego DNA marki.

Accord ósmej generacji był składany w Japonii. Choć może to stanowić gwarancję ogólnej trwałości, nie ustrzegło producenta przed pewnymi błędami. Kierowcy Hondy skarżą się głównie na plastiki użyte do wykończenia kabiny. Niektóre z nich są zbyt twarde i z czasem zaczynają trzeszczeć podczas jazdy. Poza tym zatrzaski podsufitki są wadliwe. W efekcie odpinają się, a płachta materiału zaczyna po kilku latach odstawać od dachu.

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Honda

Honda

Honda Accord stanowi wyjątkowy przypadek w segmencie D. Czemu wyjątkowy? Otóż aż dwie trzecie używanych modeli jest napędzanych silnikiem benzynowym - u konkurentów przeważają diesle. W pięćdziesięciu procentach przypadków model czerpie moc z 2-litrowego motoru i-VTEC. 156 koni mechanicznych i 192 Nm momentu obrotowego rozpędzają sedana do pierwszej setki w 9,3 sekundy. A to świetny wynik. Bardzo dobrze wypada również spalanie. W mieście Honda potrzebuje 9,8 litra, a w trasie tylko 6,1 litra paliwa.

Nieco mniej popularną propozycją, ale nadal stosunkowo często spotykaną jest 2,4-litrowy silnik benzynowy. 201-konna jednostka gwarantuje Accordowi sprint do 100 km/h w 8,1 sekundy. Zdecydowanie mniej optymistycznie wypada apetyt motoru. W cyklu miejskim po pokonaniu 100 kilometrów z baku może zniknąć nawet ponad 12 litrów benzyny. Japońskie silniki i-VTEC lubią wysokie obroty i stanowią wzór trwałości. Warto jedynie pamiętać o tym, że producent przewidział mechaniczną regulację luzu zaworowego, a dodatkowo jednostka potrafi zużywać olej.

Prawie jedna trzecia używanych Hond Accord posiada pod maską 2,2-litrowego diesla o oznaczeniu i-DTEC i mocy 150 koni mechanicznych. Dzięki temu motorowi sedan osiąga pierwszą setkę już po 9,7 sekundy. Marginalnie na rynku wtórnym występują modele napędzane 2,2-litrowym silnikiem i-DTEC o mocy 180 koni mechanicznych. Dodatkowy zastrzyk siły sprawia, że czas sprintu do 100 km/h skraca się do 8,7 sekundy.

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 CVT

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - usterkowość

Podczas jazdy w mieście słabszy diesel zużywa 7,3 litra oleju napędowego. Japoński silnik być może nie jest najbardziej oszczędny na rynku. Ma jednak inne zalety. Do przebiegu przekraczającego grubo ponad 200 tysięcy kilometrów boryka się wyłącznie z dwiema usterkami. Przedwcześnie zużyć się może łańcuch rozrządu oraz notowane są przypadki zapchania filtra cząstek stałych. Dopiero w okolicy 300 tysięcy kilometrów jednostkę zaczynają dotyczyć usterki charakterystyczne dla nowoczesnych diesli. To o tyle ważne, że wymiana wtryskiwaczy czy dwumasy będzie droższa niż u europejskich konkurentów.

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Honda

Honda

Dynamicznym jednostkom napędowym spod maski Hondy Accord VIII wtóruje wyśmienicie zestrojone zawieszenie. Konstrukcja i przedniej, i tylnej osi jest oparta o zestaw wahaczy. To pozwala autu na komfortowe pokonywanie miejskich nierówności oraz bardzo ciasne i szybkie branie ostrych zakrętów. Przemyślane resorowanie jest skomplikowane, na szczęście nie generuje większych kosztów. Bez żadnych awarii Honda powinna pokonać ponad 200 tysięcy kilometrów. Na tym dystansie warto jednak pamiętać o regularnej kontroli geometrii. Bez tego Accord może zacząć np. ząbkować tylne opony.


Lista charakterystycznych usterek Hondy jest krótka. Po pierwsze właściciele modeli używanych skarżą się na reflektory. Ich klosze mogą parować, a ponadto znane są przypadku uszkodzenia systemu poziomowania ksenonów. Wysoką trwałością nie cieszą się też fabrycznie montowane głośniki, od czasu do czasu zacina się osłona wlewu paliwa, a lakier jest miękki i podatny na zarysowania. Najpoważniejsza odnotowana dotąd awaria dotyczy luzów pojawiających się w przekładni kierowniczej. Na szczęście problem pojawia się raczej sporadycznie, a z jego usunięciem radzi sobie warta około tysiąca złotych regeneracja.

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Honda

Honda

Honda Accord VIII trafiła na rynek w roku 2008. Najstarsze modele mają już 9 lat, mimo wszystko nie są tanie. Za auto trzeba zapłacić minimum 28 tysięcy złotych. W tej cenie trzeba się jednak liczyć ze znacznym przebiegiem. Rozsądnie wyglądające modele są wyceniane na 33 do 35 tysięcy złotych. 3-letnie Accordy kosztują od 73 do 85 tysięcy złotych. Standard oferowany przez Hondę jest wysoki. Każde auto ma automatyczną, dwustrefową klimatyzację, kierownicę obitą skórą oraz w przypadku kombi elektrycznie unoszoną klapę bagażnika.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - podsumowanie

Accord ósmej generacji nigdy nie skradł serc Europejczyków i nie stał się hitem sprzedaży na miarę Passata, Mondeo czy Insignii. Mimo wszystko japoński wojownik cierpliwie czekał na moment, w którym będzie mógł pokazać swoją wyższość. Gdy auta konkurencji zaczynają się psuć, Honda nadal uparcie zagląda do warsztatu wyłącznie na regularne przeglądy. A gwarancja spokoju w używanym aucie segmentu D ma szczególnie wysoką wartość. Zwłaszcza jeżeli jest dodatkowo zestawiona z wyśmienitym zawieszeniem i bogatym wyposażeniem.

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Honda

Honda

Honda Accord VIII (2008 - 2015) – ceny części zamiennych:

  • - filtr oleju - od 19 zł
  • - filtr powietrza - od 46 zł
  • - filtr paliwa - od 77 zł
  • - filtr kabinowy - od 43 zł
  • - zestaw łańcucha rozrządu - od 1550 zł
  • - tarcza hamulcowa przód - od 197 zł
  • - tarcza hamulcowa tył - od 151 zł
  • - klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 135 zł
  • - łącznik stabilizatora - od 50 zł
  • - silentblock wahacza - od 45 zł
  • - końcówka drążka kierowniczego - od 65 zł
  • - amortyzator - od 274 zł
  • - sprzęgło komplet - od 1049 zł
  • - koło zamachowe - od 3434 zł

Honda Accord VIII (2008 - 2015) - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

2,0 i-VTEC

156 KM

9,3 s.

215 km/h

9,8/7,5

2,4 i-VTEC

201 KM

8,1 s.

227 km/h

12,2/9,0

2,2 i-DTEC

150 KM

9,7 s.

212 km/h

7,3/5,6

2,2 i-DTEC

180 KM

8,8 s.

220 km/h

7,5/5,8

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nissan Juke Hybrid N-Design

    Nissan Juke Hybrid N-Design to nowa hybryda w gamie marki. Układ łączy 1.6-litrowego benzyniaka i silnik elektryczny. Moc systemowa to 143 KM.

    Kto musi wymienić prawo jazdy jeszcze w tym roku?

    Kto musi wymienić prawo jazdy jeszcze w tym roku? Lista przypadków być może nie jest długa, ale warto o niej pamiętać.

    Sprzedaż Lexusa NX? No to mamy nowego lidera w Polsce

    Sprzedaż Lexusa NX? Tylko w styczniu roku 2023 w Polsce salony opuściły 544 egzemplarze. To lider rejestracji samochodów klasy premium.

    Nissan Ariya od biegu do bieguna. Tak, ma 39-calowe koła!

    Nissan Ariya od biegu do bieguna to nie szalony render. To samochód, który powstał i którym Japończycy mają zamiar pokonać 27 tys. km.

    Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka. Co to jest eSCOR?

    Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka, czyli eSCOR rozwiązanie stworzone przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG).

    Stop agresji drogowej. Ponad 28 tys. zgłoszeń w roku 2022

    Stop agresji drogowej to policyjne skrzynki mailowe, na które kierowcy mogą zgłaszać wykroczenia. W roku 2022 zgłoszeń takich było ponad 28 tys.

    Kosztowna zima nie tylko dla kierowców. Wysokie mandaty

    Zima – kojarzy się z białym szaleństwem na stoku i bywa, że jej piękno zapiera nam dech w piersiach. Ale stanowi również wyzwanie dla kierowców. Nie chodzi jednak tylko o utrudnione warunki jazdy, za które odpowiadają np. zalegający śnieg lub oblodzone drogi. Zimą kierujący pojazdami narażeni są na „dodatkowe” kary i mandaty. 

    Nissan Max-Out. Elektryczny kabriolet przyszłości. WIDEO prezentacja

    Nissan Max-Out pokazuje przyszłość japońskiej marki. Zobacz jak się prezentuje nowe auto! Czy Nissan Max-Out podbije rynek?

    Produkcja opon w Polsce. Te liczby robią wrażenie!

    Produkcja opon w Polsce? Choć rodzimych marek już nie ma, w naszym kraju zadomowili się światowi producenci. Dane ich fabryk brzmią imponująco.

    Mistrzostwa mechaników 2023. Ruszyły zapisy zespołów

    Mistrzostwa mechaników 2023 czas zacząć. Ruszyły zapisy zespołów. Te będą konkurować aż do kwietnia. Finał w czasie Poznań Motor Show.

    Range Rover Velar 2023. Lifting na kilku ważnych polach

    Range Rover Velar 2023. Lifting luksusowego SUV-a skupił się na kilku ważnych polach. Co poprawili Brytyjczycy? Mocno skupili się na technologii.

    Podwyżki opłat za autostrady 2023. Na A4 będą. Co z resztą tras?

    Podwyżki opłat za autostrady 2023. Operator odcinka A4 Katowice-Kraków zapowiedział wzrost cen. Co z resztą tras typu A w Polsce?

    Czynny żal, PCC-3 samochód. Czy uratuje przed karą?

    Czynny żal, PCC-3 samochód. Czyli co stanie się w sytuacji, w której kierowca zapomni opłacić podatku od czynności cywilnoprawnych po zakupie auta?

    Cupra Leon eTSI 150 KM DSG. Budżetowy booser sukcesu?

    Cupra Leon eTSI 150 KM DSG to nowość w gamie kompaktowego modelu. Nowość, która ma dopełnić budżetową część oferty marki.

    Autonomiczny Mercedes? Certyfikacja III poziomu SAE w USA

    Autonomiczny Mercedes? Dokładnie. To pierwsza firma motoryzacyjna na świecie z certyfikacją systemu na trzecim poziomie SAE na rynku USA.

    Toyota najczęściej kupowana na świecie w 2022 roku

    Toyota najczęściej kupowana na świecie w 2022 roku. Marka zawdzięcza ten tytuł sprzedaży na poziomie prawie 10,5 miliona egzemplarzy aut.

    Peugeot 308 SW BlueHDi 130

    Peugeot 308 SW BlueHDi 130 jest napędzany 4-cylindrowym, 1.5-litrowym dieslem. A oszczędny silnik to początek jego zalet. Tylko na nie popatrzcie!

    Toyota Proace Electric. Cena czyni cuda? Wyniki sprzedaży

    Toyota PROACE City Electric. Cena nigdy nie jest największą zaletą elektryka. Mimo wszystko ten cieszy się sporą popularnością w Polsce.

    Mercedes 280 GE Dakar, czyli jak G klasa wygrała legendarny rajd

    Mercedes 280 GE Dakar był napędzany benzyniakiem M110 i pokonał 12 tys. km w ciągu 20 dni. Skutek? G klasa wygrała rajd Paryż-Dakar 1983.

    Volkswagen sadzi lasy. Po raz drugi! Tym razem 3,5 ha drzew

    Volkswagen sadzi lasy. To kontynuacja programu. Po każdym teście dziennikarskim samochodu z silnikiem spalinowym sadzone jest 70 drzew.

    BMW X1. Jakie opony są fabryczne? OEM dostarcza Continental

    BMW X1. Jakie opony są montowane w tym aucie w fabryce? Atesty wyposażenia OEM Continental zdobył właśnie dla modelu EcoContact 6 Q.

    Toyota C-HR 2023. Turcja to kraj, w którym będzie produkowana

    Toyota C-HR 2023. Turcja została wybrana na kraj, w którym składana będzie druga generacja japońskiego crossovera. Co jeszcze wiadomo o aucie?

    Przejścia dla zwierząt. W Polsce jest ich w sumie 5008!

    Przejścia dla zwierząt to integralny element budowy dróg szybkiego ruchu. Jak się je wytycza? Jak się je stawia? I ile to kosztuje? Sprawdźmy.

    Mercedes SL Motorsport Collectors. Kabrio z designem z F-jedynki

    Mercedes SL Motorsport Collectors to limitowany model, który wyróżnia się za sprawą stylizacji inspirowanej bolidem F1 W13 E Performance.

    Karambol a odszkodowanie. Analiza prawna

    Karambol a odszkodowanie. Kolizja wielu aut utrudnia wskazanie sprawcy. Co z odszkodowaniem w takim przypadku? Sprawdźmy to.