| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda Civic Type-R - 310 KM mocy dzięki Turbo!

Test Honda Civic Type-R - 310 KM mocy dzięki Turbo!

Honda Civic Type-R po raz pierwszy w historii tego modelu otrzymała silnik z turbosprężarką. Niebywale ciekawi nowego motoru Hondy postanowiliśmy sprawdzić ten wyjątkowy model japońskiego producenta. Szybko okazało się, że to nie silnik był największą niespodzianką nowego Type-R.

Honda Civic Type-R z turbodoładowanym silnikiem!

Moda na szybkie hatchbacki nie słabnie. Wręcz przeciwnie, popularność tzw. hothatchy stale rośnie. Nie powinno to jednak nikogo dziwić, zważywszy na fakt, że ich konstruktorzy robią co mogą, aby ze zwykłego kompakta uczynić auto równie porywające i szybkie co stricte sportowe maszyny pokroju Porsche czy Lamborghini. Audi A3, które jest w stanie osiągnąć setkę w 4,3 sekundy oraz rozpędzić się aż do 280 km/h, VW Golf dysponujący mocą 300 KM, czy Ford Focus wyposażony w specjalny tryb Drift Mode ułatwiający jazdę zamaszystymi poślizgami, to tylko przedsmak tego, co można znaleźć obecnie w świecie hothatchy! Trudno zatem mówić, aby nabywcy tych aut mieli powody do narzekań. Niebywała konkurencja w tym segmencie wymusza na ich producentach stałe uatrakcyjnianie oferty. Jeśli jednak zależy Ci na szczególnie mocnym poczuciu obcowania z wyścigową maszyną, swoje kroki powinieneś skierować ku salonom Hondy. To właśnie ona, w mojej skromnej opinii, oferuje obecnie najbardziej bezkompromisowe auto sportowe klasy C.  

Honda Civic Type-R wygląda jakby była nieco przerysowana, ale ten agresywny pakiet aerodynamiczny gwarantuje niesamowite prowadzenie autu.

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Honda Civic Sport: facelifting to za mało powiedziane!

Honda Civic Type-R, bo o niej mowa  na pierwszy rzut przypomina auto zaprojektowane w oparciu o wytyczne gimnazjalisty. Potężne spoilery, ogromna liczba wlotów i wylotów powietrza, nienaturalnie duże poszerzenia błotników oraz cztery końcówki układu wydechowego czynią z Civica samochód o bardzo odważnej, wręcz kiczowatej aparycji. Sęk w tym, że te wszystkie dodatki, które w normalnym aucie są tylko zbędnym balastem, w Civcu Type-R zostały zaprojektowane w jednym, konkretnym celu – uczynić z tego samochodu najszybsze auto torowe w swojej klasie!

Tylny dyfuzor jest ogromny, ale spoiler na klapie bagażnika to już liga światowa!

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Inżynierom Hondy udało się osiągnąć zerowy współczynnik siły nośnej i relatywnie mały współczynnik oporu powietrza. Niemal całkowicie płaska osłona podwozia usprawnia przepływ powietrza pod samochodem i optymalizuje siłę docisku, łącząc się z tylnym dyfuzorem, dzięki czemu samochód lepiej trzyma się drogi. Szeroki przedni splitter i wydatne boczne progi odpowiednio kierują strumień powietrza opływającego nadwozie i redukują siłę nośną, natomiast przedni zderzak został ukształtowany tak, aby niwelować turbulencje powietrza wokół przednich kół, co redukuje opór i zwiększa stabilność podczas jazdy z dużą prędkością. Powiększone górne i dolne wloty powietrza w przednim zderzaku zasysają większą ilość powierza chłodzącego do komory silnika, odpowiadającą powierzchni osłony chłodnicy wynoszącej 4 000 mm2. Strumień powietrza jest kierowany do otworów w panelu ponad przednimi kołami oraz do wlotów w przednich nadkolach, zapewniając lepsze chłodzenie wysilonego silnika.

Czytaj także

Data publikacji:

Aktualizacja: 24.11.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R
Honda Civic Type-R

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Rudaś

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »