Kategorie

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Atutami Hondy Jazz są ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, duże możliwości przewozowe i wysokiej jakości układ jezdny. Tym razem sprawdziliśmy, jak jeździ japoński maluch wyposażony w automatyczną przekładnię CVT.

Honda Jazz to jeden z najciekawiej zaprojektowanych modeli segmentu B dostępnych na polskim rynku. Projektantom udało się przeobrazić karoserię, której kształt przypomina żelazko w formę, która „wpada w oko” młodszemu pokoleniu kierowców. Niewątpliwie oprócz dziarskich przetłoczeń i wymyślnych kształtów świateł dużą zasługę w odmładzaniu wizerunku Jazza ma też wyrazista paleta kolorów.

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na tematy Hondy znajdziesz tutaj

Test Honda Jazz 1.3 CVT - wnętrze

Ciekawie zaprojektowano także przedział pasażerski. Deska rozdzielcza, zwłaszcza w najbogatszej odmianie wyposażeniowej Elegance z panelem klimatyzacji automatycznej, który jest obsługiwany dotykowo oraz umieszczonym nad nim ekranem systemu pokładowego i nawigacji (opcja) prezentuje się bardzo nowocześnie. Niestety gorzej z wygodą obsługi. Zwłaszcza podczas jazdy trudno sprawnie wcelować palcem w odpowiedni „przycisk” służący do regulacji temperatury lub wybrać pożądaną funkcję systemu pokładowego. Niemniej gdy już się to uda, zarówno ekran centralny, jak i dotykowe przyciski sprawnie reagują na dotyk.

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Tym, co robi największe wrażenie we wnętrzu Hondy Jazz jest przestronność. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. I nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na ciasnotę.

Reklama

Przednie fotele są wygodne i sprzyjają dłuższym podróżom. Większość kierowców nie będzie miało problemów z odnalezieniem optymalnej pozycji za kierownicą.  Prowadzący Hondę Jazz ma również zapewnioną świetną widoczność we wszystkich kierunkach.

Rozwiązaniem charakterystycznym dla Hondy, którego nie zabrakło także w modelu Jazz jest system składania tylnej kanapy – Magic Seats (standard dla wszystkich wersji). Dzięki temu, gdy zajdzie potrzeba przewiezienia np. sporych rozmiarów krzewów doniczkowych, czy nawet telewizora wystarczy unieść siedzisko tylnej kanapy do pozycji pionowej, tak by móc wykorzystać całą przestrzeń kabiny od podłogi aż do dachu.

Ale nawet bez wykorzystywania możliwości składania drugiego rzędu siedzeń można Hondą przewieźć dużo. Bagażnik Jazza ma pojemność aż 354 l, co jest wynikiem ponadprzeciętnie dobrym.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Test Honda Jazz 1.3 CVT - napęd układ jezdny

W gamie napędowej modelu Jazz znalazła się tylko jedna jednostka napędowa. To benzynowy, czterocylindrowy, wolnossący silnik o pojemności 1,3 l, który rozwija moc maksymalną 102 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr./min.

Nabywcy mogą wybierać spośród wersji wyposażenia i skrzyń biegów. Standardowo mała Honda jest wyposażona w sześciobiegową manualną przekładnię. O naszych wrażeniach z jazdy tak skonfigurowanym Jazzem można przeczytać tutaj: Zobacz: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tym razem do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz wyposażony w bezstopniową automatyczną przekładnię CVT o siedmiu przełożeniach (dopłata 4000 zł).

Trzeba przyznać, że Jazz z “automatem” ma dużą zaletę – np. bardziej komfortowe prowadzenie w gęstym ruchu miejskim (nie trzeba co chwilę wciskać sprzęgła i zmieniać biegów). Ale mimo tego nie zostaliśmy zwolennikami wersji z CVT.

Dlaczego?

Dalsza część testu Hondy Jazz CVT na następnej stronie


Reklama

Pół biedy jeżeli poruszamy się w środowisku miejskim po ulicach po których nie można rozpędzić się do prędkości wyższej niż 50 km/h. Mniej więcej do tej granicy skrzynia CVT stosunkowo sprawnie napędza niewielką Hondę. “Zabawa” zaczyna się w momencie zjechania na obwodnicę.

Wtedy każda próba dynamicznego przyspieszania kończy się irytacją kierowcy. Działa to mniej więcej tak - kierowca wciska pedał gazu, następnie wzrastają obroty silnika i znacznie wzrasta poziom jednostajnego hałasu emitowanego przez jednostkę napędową. Po chwili samochód zaczyna nieśmiało nabierać prędkości. Problem w tym, że tej nieśmiałości nie pozbywa się nawet po ustawieniu trybu sport. Wtedy Jazz robi się tylko trochę żwawszy ale wciąż dynamika rozpędzania zwłaszcza podczas wyprzedzania pozostawia wiele do życzenia.

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Nagrodą za niedostatki w dynamice jest niskie zużycie paliwa. Poruszając się Hondą z wykorzystaniem niskich obrotów w ruchu miejskim można uzyskać średni wynik zużycia paliwa na poziomie 6,7 l na 100 km.

Wielu kierowcom przypadną też do gustu zawieszenie i jakość pracy układu kierowniczego. Honda świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich niedoskonałości nawierzchni zachowując przy tym odpowiednią sprężystość podczas jazdy po zakrętach. Z kolei układ kierowniczy zapewnia kierowcy poczucie pełnej kontroli nad torem jazdy.

Zobacz też: Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

Test Honda Jazz 1.3 CVT - podsumowanie

Największymi atutami Hondy Jazz są ponadprzeciętnie praktyczne wnętrze, wysoki komfort jazdy (także podczas podróży po autostradzie), przyjemnie zestrojone układ kierowniczy i zawieszenie, a także oszczędny silnik. Na pewno niewielu kierowcom przypadnie do gustu sposób pracy automatycznej skrzyni CVT, która choć wyręcza kierowcę od zmiany biegów i wciskania sprzęgła to jednak znacznie ogranicza dynamikę pojazdu. Jej działanie jest na tyle irytujące, że trudno czerpać przyjemność z jej posiadania.

Czy Honda Jazz jest warta polecenia? Tak, ale nam przypadła do gustu wersja z manualną przekładnią.

  

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Honda Jazz 1.3 CVT – dane techniczne

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1318 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 102 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm/5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. Bezstopniowa
Pojemność bagażnika 354 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,5/169,4/155 cm
Rozstaw osi 253 cm
V-max 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Zużycie paliwa* 5,5/4,5/4,9 l/100 km
Cena od 65 100 zł (63 100 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    30 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.