Kategorie

Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM - czy to naprawdę segment B?

Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Przed naszą redakcją pojawił się nowy Yaris. Kolejne, miejskie wozidełko z Japonii pomyślicie? Nie, nie tym razem. Czwarta odsłona to nie wynik ewolucji, a… rewolucji! Ten samochód w niczym nie przypomina poprzednika.

Przymrużone oczy, zadziorne spojrzenie, bardzo muskularna bryła i tylny spojler zespolony z pięknymi lampami. Czy tak brzmi opis Supry? Nie, dziś mówimy o nowym Yarisie. A zachwyty są o tyle donośniejsze, że do tej pory hatchback segmentu B z Japonii był aż do granic bólu nudny stylistycznie. Do testu otrzymaliśmy topową wersję Premiere Edition. Ta dodatkowo jest najeżona wysmakowanymi akcentami stylistycznymi. Przykład? W górnej części przednich reflektorów pojawiają się wstawki imitujące karbon, a przedni zderzak ma optycznie poszerzające nadwozie wloty. Tak skonfigurowany Yaris wygląda niezwykle sportowo.

Zobacz również: Toyota GR Yaris - inspirowany WRC, ale drogowy!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Premiere Edition - bardzo dojrzały segment B!

Przednie drzwi małej Toyoty są wystarczająco duże. Tylne sprawiają wrażenie trochę za małych. Tak czy tak po zajęciu miejsca w kabinie oczom kierowcy i pasażerów ukazuje się dojrzała konsola. Mała kierownica świetnie leży w dłoniach, a zaraz za nią ukrywają się zegary. Dwa okrągłe wskaźniki elektroniczne i ekran po środku. Oczywiście to nadal auto japońskie, a Japończycy zawsze muszą upchnąć nieco świata analogicznego. W Yarisie to oznacza obecność kontrolek - np. pokazujących czy uruchomione są światła mijania. Ciekawostką jest standardowy w tej wersji head-up. Tak, w ciągu dnia jest mało widoczny. Wieczorem jednak oferuje idealny kontrast.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Kuba Brzeziński

Dobra informacja dotyczy ilości schowków. Toyota Yaris ma kieszeń w górnej i dolnej części konsoli, miejsce na kubki z kawą, łuzy w drzwiach, a do tego schowek w podłokietniku i na rękawiczki. Co z materiałami? Na konsoli nie brakuje miękkich plastików, a całość jest dobrze spasowana i uzupełniona gałką zmiany biegów znaną z… Lexusa! Zastrzeżenia można mieć głównie do materiału użytego podczas wykańczania boczków drzwi. Na pierwszy rzut oka wygląda estetycznie, po dotknięciu fakturą przypomina teksturową wytłaczarkę do jajek. Jeżeli chodzi o przestrzeń, w pierwszy rzędzie ciężko narzekać na brak miejsca. Nieco za mało przestrzeni na kolana jest za to na tylnej kanapie. Bagażnik ma 382 litry i jest wystarczający.

Zobacz również: Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu

Nowa Toyota Yaris Hybrid - eko-auto i sportowe fotele

Niewątpliwa zaleta dotyczy foteli. Są wykończone syntetyczną skórą, mają czerwone przeszycia, a do tego świetne profilowanie. Sprawiają wrażenie foteli trochę kubełkowych. Wady? Na kierownicy jest za dużo przycisków. Te raz, że stanowią dysonans w stosunku do minimalistycznej konsoli centralnej, a dwa że mogą przerażać przy pierwszym kontakcie. Poza tym za sprawą dość grubych słupków B i C, kierowca ma ograniczoną widoczność w sytuacji, w której wyjeżdżając z drogi ustawionej pod kątem, chce się włączyć do ruchu.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Kuba Brzeziński

Testowy Yaris był oczywiście napędzany silnikiem hybrydowym. To nowa jednostka w gamie Toyoty. Jak wygląda jej opis? Benzyniak ma 1.5 litra pojemności, ale tylko 3 cylindry. Silnik elektryczny oferuje aż 79 koni, a do tego został sparowany z akumulatorem litowo-jonowym. Wrażenia? Choć benzyniak jest wolnossący, samochód w żadnym razie nie jest powolny. 116 koni mechanicznych generowanych przy udziale elektryka sprawia, że ze startu Yaris jest wyjątkowo żwawy. Osiąga pierwszą setkę już w 9,7 sekundy. Świetnie radzi sobie też podczas wyprzedzania w trasie. Co ważne, gang 3-cylindrówki jest więcej niż znośny, a elektryk napędza pojazd nawet przy większych prędkościach - oscylujących w granicy 90 - 100 km/h.

Zobacz również: Dwa razy więcej napędów hybrydowych z Polski. Toyota rozwija fabryki!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force - silnik trochę… polski!

Hybrydowy Yaris ma dwie potężne zalety. Po pierwsze jest… polski! Co to znaczy? A mniej więcej tyle, że zarówno silnik benzynowy, jak i podzespoły hybrydowe są produkowane w montowniach Toyoty ulokowanych nad Wisłą. Po drugie Toyota może być wyjątkowo oszczędna. W czasie testu średnie spalanie sięgnęło 4,9 litra - w wynik zaliczyło się jednak przeszło 200 kilometrów trasy. W mieście spokojnie apetyt eko-hatchbacka można obniżyć poniżej 4 litrów paliwa. A to oznacza, że zapotrzebowanie na paliwo jest tak niskie, że raczej nie przebije go żaden z konkurentów w segmencie B.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Kuba Brzeziński

Nowy Yaris jest ładny, nowy Yaris jest oszczędny. Co jednak z prowadzeniem? Poprzednicy byli raczej beznamiętni w tej kwestii. A to oznaczało stosunkowo miękkie zawieszenie i głuchy układ kierowniczy. Te czasy… na szczęście odeszły już do lamusa. Bo czwarta generacja Toyoty zachowuje się na drodze bardziej jak hatchback segmentu C. Identycznie jak sportowe kompakty Yaris uwielbia zakręty, jest stabilny nawet przy prędkości autostradowej, a układ kierowniczy pracuje z przyjemnym oporem. Wady? Yaris mógłby być bardziej zawrotny. A do tego mógłby być wyposażany w czujniki parkowana. Te są dostępne wyłącznie za dopłatą - nawet w topowej wersji testowej.

Zobacz również: Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Toyota Yaris 1.5 Hybrid - podsumowanie:

Yarisy poprzednich generacji były nieco… posępne. Właśnie dlatego przede wszystkim kupowało się je z rozsądku. Bo choć Toyota nigdy nie była tania, była budowana solidnie i gwarantowała bezawaryjność. Jaki jest Yaris dziś? Nadal sprawia wrażenie dobrze wykonanego. Cała reszta zmieniła się jednak diametralnie! Czwarta odsłona wnosi radość do segmentu B i to nie tylko za sprawą dwukolorowego malowania nadwozia. Fajne są też fikuśne zegary, a sposób prowadzenia imponuje. Skutek? Nowy Yaris - i to nawet w wersji hybrydowej! - to samochód, który można kupić sercem. On to serce po prostu trochę kradnie.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Kuba Brzeziński

Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM e-CVT - dane techniczne:

  • Silnik: R3, wolnossący, benzyna (92 KM) + elektryczny
  • Pojemność silnika: 1497 cm3
  • Maksymalna moc: 116 KM
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 30 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 4,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 4,3 litra
  • Długość: 3945 mm
  • Szerokość: 1695 mm
  • Wysokość: 1510 mm
  • Rozstaw osi: 2510 mm
  • Pojemność bagażnika: 382 litry
  • Cena: od 56 900 złotych

Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Premiere Edition - cena i wyposażenie:

  • cena: 85 600 zł
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne,
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne,
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu,
  • Klimatyzacja automatyczna,
  • Uruchamianie silnika przyciskiem,
  • Światła przeciwmgielne w technologii LED,
  • Dach w kolorze fortepianowej czerni,
  • Listwy drzwi w kolorze fortepianowej czerni,
  • 17" felgi aluminiowe,
  • Kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi,
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu,
  • Trójramienna kierownica obszyta skórą,
  • Asystent utrzymania pasa ruchu,
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy,
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny,
  • System multimedialny Toyota Touch® 2 z kolorowym ekranem dotykowym 8 cali,
  • Interfejs Android Auto™, interfejs Apple CarPlay,
  • Wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    24 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Sunderland zaczyna produkcję

    Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Pomimo brexitu Nissan nie zdecydował się na przeniesienie produkcji z Wysp Brytyjskich.

    Zgoda na nadanie numeru VIN. Kiedy jest wydawana?

    Zgoda na nadanie numeru VIN jest wydawana przez wydział komunikacji w określonych przypadkach. Jakich? O tym opowiemy za chwilę.

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego: jak załatwić formalności? Warto dobrze przygotować się do wizyty w wydziale komunikacji.

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy?

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy? Na drodze do tzw. "L-ki" kierowcy stoi przede wszystkim kurs organizowany głównie w WORD-ach.

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem. Co musisz o nim wiedzieć?

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem to tak naprawdę prawo jazdy na tramwaj. Jak się je zdobywa i jakie warunki należy spełnić?

    Nowy Peugeot 308 SW - jest po prostu piękny!

    Nowy Peugeot 308 SW został oficjalnie zaprezentowany. Powabne kombi ma 600-litrowy bagażnik i paletę pięciu silników.

    Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

    Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie. No i jest problem...

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie? Kierowcę czeka wizyta w wydziale komunikacji, stacji kontroli pojazdów i znowu wydziale komunikacji.

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić auto?

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić czy używane auto nie jest obciążone prawami osób trzecich? Są na to tak naprawdę trzy sposoby.

    Zgubiłem numer PKK. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Zgubiłem numer PKK. Jak go odzyskać? No i tu pojawia się spory problem, bo kandydata na kierowcę czeka... No właśnie co?

    Sprzedaż części używanych na oku fiskusa. Ruszają kontrole.

    Sprzedaż części używanych na celowniku skarbówki. Powód? Wielu sprzedawców albo nie zarejestrowało nawet firmy, albo zaniża dochody ze sprzedaży.

    Ile elektryk przejedzie na rezerwie?

    Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.