REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dwa razy więcej napędów hybrydowych z Polski. Toyota rozwija fabryki!

Dwa razy więcej napędów hybrydowych z Polski. Toyota rozwija fabryki!
Dwa razy więcej napędów hybrydowych z Polski. Toyota rozwija fabryki!
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota nie zatrzymuje się w ekspansji na rynku pojazdów hybrydowych. A dalszy rozwój oznacza rozwijanie mocy przerobowych. Tym razem Japończycy przedstawili ciekawe plany dla polskich zakładów.

REKLAMA

Toyota posiada obecnie w Polsce dwa zakłady produkcyjne. Pierwszy - zlokalizowany w Wałbrzychu - skupia się obecnie na przekładniach e-CVT dedykowanych silnikowi 1.8 litra, litrowym benzyniaku spotkanym m.in. w Yarisie oraz skrzyniach manualnych i półautomatycznych. W roku 2021 portfolio montowni zostanie jednak rozszerzone. Japończycy zaczną bowiem produkcję przekładni e-CVT dedykowanej układowi hybrydowemu opartemu o silnik benzynowy 1.5 litra (konkretnie silnika elektrycznego MG1). Obecne roczne możliwości produkcyjne wałbrzyskiej montowni sięgają 175 tysięcy elektrycznych przekładani do napędów hybrydowych, 258 tysięcy silników i 633 tysięcy skrzyń biegów.

REKLAMA

Drugi zakład jest zlokalizowany w Jelczu-Laskowicach. W chwili obecnej skupia się on na produkcji silnika benzynowego o pojemności 1.5 litra znanego m.in. z Yarisa. We wrześniu roku 2019 na linii pojawi się jednak również motor 2-litrowy, a wiosną roku 2020 jednostka 1.5 litra. Obydwie zostaną dedykowane platformie TNGA. Dzięki temu zdolności produkcyjne fabryki wyniosą 309 tysięcy jednostek napędowych rocznie. Projekt rozwoju zakładów zlokalizowanych nad Wisłą został wyceniony przez Japończyków na 300 milionów złotych. To oznacza, że kwota całkowitej inwestycji Toyota Motor Manufacturing Poland w dwóch zakładach sięgnie 5 miliardów złotych.

Europejskie centrum produkcji komponentów hybrydowych w... Polsce!

Nasza fabryka staje się europejskim centrum produkcyjnym elektrycznych komponentów do niskoemisyjnych napędów hybrydowych. Decyzja koncernu o rozszerzeniu produkcji o kolejny typ przekładni e-CVT stanowi uznanie naszych dotychczasowych osiągnięć oraz dowód na zaufanie, jakim władze koncernu darzą Toyota Motor Manufacturing Poland - powiedział Eiji Takeichi, prezes Toyota Motor Manufacturing Poland.

Ukształtowanie mocy produkcyjnych polskich zakładów w taki sposób, że skupiają się one na jednostkach hybrydowych, sprawia że o przyszłość montowni można być spokojnym. Szczególnie że Toyota nie ma zamiaru zatrzymywać się w rozszerzaniu hybrydowej ekspansji w swojej gamie. Ekspansji, która już dziś oznacza 52-procentowy udział napędu spalinowo-elektrycznego w ogólnym wolumenie sprzedaży w Europie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA