Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu

Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Jest pomarańczowa, uśmiechnięta i hybrydowa. Nadwozie C-HR-a było inspirowane kształtem diamentu. Czy jednak samo auto jest diamentem rynku motoryzacyjnego? To mieliśmy ostatnio okazję sprawdzić. Oto test 184-konnej wersji 2.0 Hybrid Dynamic Force.

Projektanci podczas tworzenia nadwozia Toyoty C-HR ponoć inspirowali się kształtem diamentu. Stąd duża ilość załamań zarówno w przedniej, jak i tylnej części oraz na linii bocznej. Crossoverowi z Japonii jednego nie da się odmówić. Wygląda naprawdę oryginalnie. Z tym swoim uśmiechem z przodu i przydymionymi lampami oraz efektownym połączeniem pomarańczowego koloru i czerni rzuca się w oczy i raczej nie będzie anonimowy w ruchu miejskim. A do tego jest muskularny i wygląda na dużo większego niż jest w rzeczywistości. Czy mi to auto się podoba? Nie do końca jestem przekonany do japońskich zabiegów stylistycznych. Wyniki sprzedaży pokazują jednak, że mój pogląd na design C-HR-a pozostaje w mniejszości.

Toyota C-HR: ergonomia i funkcjonalność

O kabinie pasażerskiej C-HR-a można powiedzieć chyba tylko tyle, że przedstawia koncepcję charakterystyczną dla japońskiej marki. Standardowo dla Toyoty przyciski na konsoli są czytelne i duże - przez to łatwo w nie trafić palcem nawet podczas jazdy po polnej drodze. Do tego zegary stanowią połączenie kolorowego ekranu o niewielkiej ilości pikseli z klasycznymi zegarami, a monitor systemu pokładowego działa sprawnie, choć niedługo po rozruchu nieco powolnie. Bardzo fajne jest to, że kierownica ma optymalny rozmiar i dobrze leży w dłoniach, gałka zmiany biegów jest masywna i wygląda jakby została wykonana z aluminium, na boczkach drzwi pojawia się materiał o fakturze 3D, konsola jest zwrócona w stronę kierowcy, a fotele można idealnie dopasować do ciała i są wygodne. Prowadzący czuje się dosłownie otoczony przez auto.

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu

Kuba Brzeziński

Testowa Toyota C-HR została wyposażona w opcjonalny system nagłośnieni markowany logo JBL. Za 8-kanałowy wzmacniacz o mocy 800 W oraz 9 głośników należy dopłacić 4 900 złotych. I system jest wart… każdej złotówki z tej kwoty! Po tygodniu jazd C-HR-em na tyle przyzwyczaiłem się do dobrej jakości dźwięku, że w kolejnym aucie testowym miałem wrażenie iż odbiornik radiowy zepsuł się. Wady? Podstawowa w przypadku crossovera Toyoty dotyczy ilości przestrzeni. Gdy w pierwszy rzędzie zasiądą dwie wysokie osoby, z tyłu nie pozostanie przesadna ilość miejsca na nogi. Poza tym bagażnik oferuje 358 litrów pojemności. A taki wynik sprawia, że C-HR sprawdzi się maksymalnie w rodzinie 2+2 przy głównie miejskiej eksploatacji.

Zobacz również: Top 10: Nowoczesne silniki muszą być awaryjne? No właśnie nie!

C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force - wtrysk pośredni i bezpośredni

Pod maską poliftingowej Toyoty C-HR pracował silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force. To układ napędowy nowej generacji, który zadebiutował w Europie pod maską Corolli. Co można o nim powiedzieć? W charakterze wprowadzenia najlepiej przytoczyć kilka najważniejszych faktów z oficjalnej specyfikacji. 2-litrowy benzyniak pracuje w cyklu Atkinsona, a do tego ma zredukowane siły tarcia wewnętrznego oraz rekordową wydajność cieplną na poziomie 41 proc. Co więcej, korzysta z układu D-4S - w ten sposób wtryskuje paliwo pośrednio i bezpośrednio. Jeżeli chodzi o agregat elektryczny, ten ma aż 109 koni mocy, może napędzać samodzielnie auto nawet do 120 km/h oraz współpracuje z akumulatorem niklowo-wodorkowym.

Co Hybrid Dynamic Force oznacza w praktyce dla Toyoty C-HR? Niezwykle sprawny napęd! Crossover o łącznej mocy na poziomie 184 koni mechanicznych przyspiesza do pierwszej setki w 8,2 sekundy. To gwarantuje wystarczającą dynamikę. Poza tym układ napędowy jest elastyczny, w trasie dość szybko zbiera moc konieczną np. w czasie wyprzedzania, a do tego może być naprawdę oszczędny. Oficjalna specyfikacja Toyoty mówiła o tym, że samochód spali w cyklu mieszanym 5,3 litra benzyny. Ile C-HR zużył paliwa w teście? Dokładnie tyle samo. Wynik 5,3 litra wskazywał zarówno komputer pokładowy, jak i wyliczenie oparte o ilość zatankowanej benzyny i pokonanych kilometrów. To jeden z niewielu modeli, które nie koloryzują spalania.

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu

Kuba Brzeziński

2.0 Hybrid Dynamic Force - intuicyjne sterowanie eko-silnika

Wady japońskiej hybrydy? Pierwsze zastrzeżenie dotyczy przekładni e-CVT. Tak, pracuje ona niezwykle gładko w mieście i sprawia, że hybryda zmienia tryby jazdy bez żadnych szarpnięć. Niestety mechanizm ma np. tendencję do przetrzymywania silnika benzynowego na wysokich obrotach podczas przyspieszania. A to jest denerwujące. Po drugie jazda hybrydą może męczyć, ale… tylko przez pierwszych kilka minut jazdy. Wystarczy że kierowca zacznie obserwować sposób pracy układu spalinowo-elektrycznego na ekranie komputera pokładowego, a dość szybko zrozumie zasadę działania eko-silnika. Wtedy hybrydowe nawyki same wejdą w krew, a np. puszczenie gazu zamiast hamowania stanie się intuicyjne.

Zobacz również: Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - Japończycy szykują nowy model!

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force dysponuje mocą 184 koni mechanicznych. To niemało. Mimo wszystko crossover nie ma sportowych ambicji. Inżynierowie opracowujący C-HR-a nie chcieli żeby jego kierowca ciasno pokonywał szybkie zakręty i widać to chociażby po zbyt mocno wspomaganym układzie kierowniczym. Z drugiej strony C-HR idzie w stronę bezpieczeństwa. Bardzo pewnie zachowuje się na drodze - jest stabilny i na nierównościach, i w koleinach. A wszystko zawdzięcza w dużej mierze platformie podłogowej GA-C i charakterystycznemu dla niej sztywnemu zawieszeniu oraz nisko położonemu środkowi ciężkości.

Toyota C-HR: komfort, czyli jazda w ciszy!

Podczas jazdy Toyota C-HR Selection Orange kierowca powinien zwrócić uwagę na jeszcze dwa aspekty. Po pierwsze w kabinie pasażerskiej jest naprawdę cicho. Japończycy podczas liftingu zastosowali dodatkowe wygłuszenia i przeprojektowali zawieszenie. W efekcie resorowanie nie stuka nawet podczas jazdy po większych nierównościach (głośniej pracowało nawet w RAV4!) i do uszu pasażerów nie dociera zbyt duża ilość hałasów ze świata zewnętrznego. Po drugie choć testowa Toyota C-HR posiadała pełen pakiet systemów bezpieczeństwa, pracowały one z rozsądnym marginesem tolerancji. To oznacza, że komputer nie ostrzegał mnie przed kolizją i nie hamował za każdym razem, gdy ktoś przede mną skręcał, a ja chciałem jechać prosto.

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu

Kuba Brzeziński

Ile kosztuje Toyota C-HR? Model bazowy napędzany 1.2-litrowym, doładowanym benzyniakiem zostanie wyceniony na 94 900 złotych. Wersja Selection Orange w połączeniu z mocniejszą hybrydą sprawia jednak, że cena crossovera rośnie do blisko 153 tysięcy złotych. To bez wątpienia niemało! Toyota nie stanowi okazji, ale czy jest droga? Tak właściwie to nie do końca. C-HR mocno nie wyrywa się z rynkowych realiów. Dla porównania topowa Kia Niro zostanie wyceniona na niespełna 136 tysięcy złotych. Za tą kwotę ma jednak niższą moc, gorsze osiągi i serię brakujących elementów wyposażenia.

Zobacz również: Top 10: Jak jeździć hybrydą? Dzięki tym wskazówkom twoje auto spali mniej!

Test: Toyota C-HR 2.0 HDF - podsumowanie:

Raczej nigdy nie byłem fanem diamentowej stylizacji Toyoty C-HR. I lifting tego akurat nie zmieni. Nie zmieni też faktu, że crossover ma trochę za mały bagażnik. Z drugiej strony, gdy siedziałem za kierownicą tego auta, karoseria ani kufer mi nie przeszkadzały. Tym samym mogłem się skupić na wyśmienitej hybrydzie, dobrych właściwościach jezdnych i porządnym audio. Poza tym odkryłem, że tym autem jeździ się po prostu dobrze. Jest intuicyjne i relaksujące, a do tego nie chce się nim pędzić. W efekcie może być idealnym towarzyszem ekologicznych i oszczędnych podróży po mieście.

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM e-CVT - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna + motor elektryczny
  • Pojemność silnika: 1987 cm3
  • Maksymalna moc: 184 KM (benz. - 152 KM, el. - 109 KM)
  • Maksymalny moment obrotowy: benz. - 190 Nm (przy 4400 - 5200 obr./min.), el. - 202 Nm
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,2 s.
  • Skrzynia biegów: przekładnia planetarna e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 35 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,3 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,3 litra
  • Długość: 4395 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Wysokość: 1555 mm
  • Rozstaw osi: 2640 mm
  • Pojemność bagażnika: 358 litrów
  • Cena: od 94 900 złotych

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - cena i wyposażenie:

  • Cena: 152 795 zł
  • Tempomat adaptacyjny
  • Światła główne w technologii LED
  • Kamera cofania
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym, 8-calowym ekranem dotykowym
  • Interfejs Android Auto, interfejs Apple CarPlay
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu
  • Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa) z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe
  • 18-calowe felgi aluminiowe czarne matowe z oponami 225/50 R18
  • Lakier w kolorze Hot Orange
  • Tapicerka skórzana z perforacją
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją hamowania
  • Automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich
  • Inteligentny system automatycznego parkowania
  • Nawigacja satelitarna
  • Premium Audio JBL

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Bida
    2021-11-21 04:27:17
    Ja chce taką toyota c hr
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.
Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.? Dokładnie tak. Tego dnia w życie wejdzie też nowy taryfikator punktów karnych.
Czy można tankować samochód na włączonym silniku?
Czy można tankować samochód na włączonym silniku? To temat jednej z niekończących się dyskusji między kierowcami. Jaka jest odpowiedź?
Nowe drogi w Polsce. Lato 2022
Nowe drogi w Polsce? Lato 2022 r. już przywitało nas serią nowych szlaków drogowych, a w wakacje prace będą trwać dalej. Gdzie? O tym w tym tekście.
Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
Elektryczny Passat? Tak, elektryfikacja dotknie również tej ikony polskiej motoryzacji. Wersja zasilana prądem będzie nazwana Volkswagen ID.Aero.
Ile paliwa zużywa klimatyzacja?
Ile paliwa zużywa klimatyzacja? To latem ważne pytanie. Znamy na nie odpowiedź. Wiemy też czy lepiej jeździć na klimatyzacji czy z otwartymi szybami.
Międzynarodowe prawo jazdy – co musisz wiedzieć?
Międzynarodowe prawo jazdy. Co musisz o nim wiedzieć? Jak je zdobyć? I do czego tak właściwie może być potrzebne? Sprawdźmy.
Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r.
Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r. Nowe przepisy są już tuż za rogiem. Skąd wziął się ten pomysł i co oznacza dla kierowców?
Mycie auta latem. O czym pamiętać?
Mycie auta latem różni się od mycia samochodu zimą. Dlatego są pewne zasady, które właściciel samochodu powinien poznać i stosować.
Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.
Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.? Tak, przepisy w tej sprawie już są przesądzone. Co dawała karta pojazdu i co oznacza nowelizacja?
Remont na A4 w wakacje 2022
Remont na A4 w wakacje 2022 r., czyli rozkopane zostaną aż dwa odcinki tej autostrady. Które i jak wygląda organizacja ruchu?
Najwięcej wypadków drogowych zdarza się w wakacje. Powody: nietrzeźwość i używanie smartfona w czasie jazdy
Bezpieczeństwo na polskich drogach to temat powracający jak bumerang, szczególnie w okresie wakacyjnym. W 2021 roku do największej liczby wypadków doszło właśnie w czerwcu i lipcu, a w 2020 roku ten niechlubny rekord przypadł na sierpień. GfK na zlecenie start-upu ubezpieczeniowego Beesafe sprawdziło, co Polacy uważają za największe zagrożenie na drogach oraz jakie ich zdaniem działania kierowców przyczyniłyby się do poprawy poziomu bezpieczeństwa. Czy w te wakacje wyciągniemy wnioski ze statystyk?
Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Ale niektórzy mają lepiej
Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Kiedy dokładnie i czemu bezterminowe prawo jazdy musi zniknąć? Sprawdźmy.
Ufać sprzedawcom samochodów? Te dane nie dają złudzeń...
Ufać sprzedawcom samochodów? To pytanie, przed którym stanie każdy kupujący pojazd z drugiej ręki. Jak brzmi odpowiedź? Oto ciekawe dane.
Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r.
Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r. Czyli jakie pojazdy i w jakich godzinach zostały objęte ograniczeniem w ruchu? Sprawdźmy.
Remont na A2 w wakacje 2022
Remont na A2 w wakacje 2022 r. To największy element remontu dróg w Polsce w okresie od czerwca do sierpnia. Dotyczy województwa łódzkiego.
Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r.
Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r. Na czym konkretnie będą polegać te zmiany? Już opowiadamy.
30 groszy na litrze taniej. Orlen ma pomysł na wysokie ceny paliw
30 groszy na litrze taniej? Tak, to nowa promocja stworzona przez Orlen. Zanim jednak zatankujesz tańsze paliwo, musisz poznać trzy główne warunki.
Wakacyjne zniżki cen paliw na Orlen
PKN Orlen wprowadza zniżki cen paliw na swoich stacjach. Promocja przewiduje trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy.
Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
Toyota RAV4 2023, czyli Japończycy zaprezentowali lekki lifting swojego hitowego SUV-a. I niektóre z nowości widać już na pierwszy rzut oka!
Nowy Peugeot 408. Wyrazisty, nowoczesny i... rodzinny!
Nowy Peugeot 408 został pokazany w pełnej krasie. Pierwszy SUV z nadwoziem coupe francuskiej marki wygląda imponująco! Co wiadomo o tym aucie?
Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
Kurs reedukacyjny 2022. Kiedy kursy zaczną obowiązywać i ile mają kosztować? O tym wszystkim opowiemy w naszym materiale.
Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Zmiana 17 września
Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Odpowiedź może wydawać się oczywista, ale tylko może. Bo już 17 września zmienią się przepisy.
Długi firm transportowych to już 2,5 mld zł. Nie jest dobrze...
Długi firm transportowych rosną w tempie lawinowym. Winna temu jest pandemia, inflacja, rosnące koszty paliwa, Pakiet Mobilności i wojna w Ukrainie.
Punkty karne za prędkość 2022
Punkty karne za prędkość 2022, czyli omówimy stan rzeczy przed zmianami taryfikatora punktów i po nich. Co musi wiedzieć kierowca?
Podróż wakacyjna samochodem. Przygotuj siebie i... auto!
Podróż wakacyjna samochodem? To nie tylko przemyślenie trasy i organizacja noclegu. To również właściwe przygotowanie samochodu do wyjazdu.