Kategorie

Test Renault Megane Coupe Monaco GP: Auto dla pewnych siebie

Jakub Tujaka
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe w wersji Monaco GP zostało przygotowane dla klientów, którzy uważają, że standardowe Megane Coupe jest zbyt popularne, a Megane RS za szybkie lub za drogie. W teście redakcyjnym sprawdziliśmy, ile sportowej tradycji Renault udało się spakować do kompaktowego Megane.

Monaco GP to limitowana edycja Laguny Coupe i Megane Coupe, która ma nawiązywać do sportowej przeszłości Renault. Na polski rynek przeznaczono jedynie 15 sztuk Megane w tej wersji, a w moje ręce trafił egzemplarz z numerem 008.

Nadwozie Renault Megane Coupe Monaco GP

Megane Monaco GP, podobnie jak testowane przez nas ostatnio Opel Corsa OPC Line i Ford Fiesta Sport zostały fabrycznie zmodernizowane, aby bardziej przyciągały wzrok. We wszystkich wymienionych przypadkach widać, że styliści koncernów motoryzacyjnych czerpią inspiracje z indywidualnych modyfikacji i projektów prezentowanych przez firmy tuningowe.

Zobacz też: Opinie kierowców o Renault Megane

W przypadku Megane Monaco GP nadwozie zostało pokryte białym perłowym lakierem, który kontrastuje z czarnymi elementami zderzaków z wersji GT, przyciemnionymi szybami i siedemnastocalowymi alufelgami.

Stylizacja Monaco GP idealnie pasuje do linii nadwozia auta. Unosząca się ku tyłowi linia boczna wymusza zastosowanie ograniczających widoczność małych tylnych szyb, jednak właściciele aut sportowych lub usportowionych są gotowi przystać na takie niedogodności.

Zobacz też: Mitsubishi Lancer: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

W przypadku „zwykłych” aut kompaktowych o bardziej praktycznych cechach wadami mogłyby być także mały otwór bagażnika i wysoki próg załadunkowy, jednak w Megane Coupe nie ma to najmniejszego znaczenia. Bagażnik jest wystarczająco głęboki, żeby pomieścić 377 litrów bagaży, a składana tylna kanapa może zwiększyć jego pojemność do ponad 1020 litrów.

Elementem, który mógłby znacznie poprawić wygląd zewnętrzny auta są światła ksenonowe, których soczewki znacznie lepiej wyglądają niż tradycyjne klosze.

Wnętrze Renault Megane Coupe Monaco GP

Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca za kierownica jest bardzo dobre. Przednie fotele nie tylko dobrze wyglądają, ale także nieźle spełniają swoją funkcję. Zapewniają dobre podparcie boczne niezbędne w przypadku przechylającego się w zakrętach zawieszenia.

Wnętrze Megane Monaco GP jest częściowo obszyte skórą i wykończone białą nicią. To zestawienie kolorów nawiązuje do lakierowania zewnętrznego auta.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

W samochodzie sportowym nie może zabraknąć przynajmniej jednej białej tarczy zegarów. W tym przypadku na wzór Ferrari tarcza obrotomierza ma inny kolor, niż w pozostałych wskaźnikach.

Sterowanie nawigacją wymaga oswojenia się z panelem umieszczonym pomiędzy przednimi fotelami, ale po kilku godzinach spędzonych za kierownicą auta docenimy ergonomię wnętrza.

Reklama

Po stronie minusów należy wymienić brak tradycyjnej dźwigni hamulca ręcznego i ciasnotę panującą na tylnej kanapie. Jestem w stanie zrozumieć, że znakiem nowoczesności są wszechobecne przyciski  i pokrętła, jednak hamulec ręczny obsługiwany dźwignią umożliwia pewne manewry, których nie można wykonać przyciskiem.

Wspomniana wcześniej ciasnota w tylnej części kabiny pasażerskiej da się we znaki nawet dwójce pasażerów średniego wzrostu. Przez opadającą linię dachu brakuje miejsca nad głową.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Na liście wyposażenia testowanego auta znajdziemy m.in.: dwustrefową automatyczną klimatyzację, nawigację satelitarną, system audio BOSE, tempomat, komputer pokładowy i kilka emblematów informujących o tym, że mamy do czynienia z limitowaną edycją Monaco GP.

Silnik i zawieszenie Renault Megane Monaco GP

Pod maską testowanego Megane pracuje czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 litra, który generuje moc 130KM. Parametry te nie zadowolą kierowców rządnych sportowych emocji, ale zadowolą większość użytkowników ceniących wysoką kulturę pracy i umiarkowaną dynamikę.

Właściwie dobrane przełożenia sześciobiegowej manualnej skrzyni umożliwiają wykorzystanie pełnego potencjału silnika. Precyzyjna praca drążka zmiany biegów pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy.

W wersji Monaco GP wspomaganie układu kierowniczego zostało nieco osłabione, a zawieszenie ma sztywniejsze nastawy. Dzięki tym modyfikacjom auto prowadzi się pewnie i daje poczucie panowania nad nim w każdej sytuacji.

Poprawione prowadzenie osiągnięto prawie bez uszczerbku dla komfortu jazdy, który pozostaje na wysokim poziomie.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Dużą zaletą zamontowanego w testowym egzemplarzu silnika jest bez wątpienia jego ekonomiczność. W czasie jazd testowych motor średnio zużywał około 8,5 litra benzyny na 100 km, a przejechanie tego dystansu w mieście „kosztuje” około 10 litrów. Na przejechanie 100 kilometrów poza terenem zabudowanym silnik TCe 130 potrzebuje około 7 litrów paliwa.

Podsumowanie

Reklama

Jazda Megane Monaco GP dostarcza dużo przyjemności nie tylko z powodu dobrego zawieszenia czy silnika. Auto wyglądem zwraca uwagę na siebie i na kierowcę, dla tego najlepiej będą się w nim czuć osoby o silnym charakterze i takie, które lubią być w centrum zainteresowania.

Testowany egzemplarz Renault Megane Coupe Monaco GP TCe 130 kosztował około 72 tysiące złotych, jednak jego zakup uniemożliwia bardzo ograniczona dostępność (na polski rynek przeznaczono jedynie 15 sztuk).

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Obecnie najtańsze Renault Megane Coupe kosztuje około 58 tysięcy złotych, a najtańsza wersja z tym silnikiem to wydatek około 68 tysięcy zł.

Zaskakujące jest to, że bogata historia sportowa firmy Renault przejawia się obecnie w pakiecie wyposażeniowym 130 konnego kompaktu. Według mnie emblemat Monaco GP powinien zdobić karoserię auta o jednoznacznie sportowych cechach.

Dane techniczne:

Renault Megane Coupe Monaco GT 130 TCe

Typ silnika

Benzyna, turbo

Pojemność

1 397 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

130 KM/5500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

190 Nm/2250 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

405 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

429,5/180,8/147,1 cm

Rozstaw osi

264 cm

V-max

200 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

9,6 s.

Zużycie paliwa*

8,4/5,1/6,3 l/100km

Cena

Od  72 000 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Renault Megane Coupe Monaco GP -silnik 130 TCe Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -felga aluminiowa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -panel sterowania klimatyzacją i radioodtwarzacz. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -wyświetlacz nawigacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    25 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

    Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

    Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.