REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Nowy gracz w klasie kompaktów – Chevrolet Cruze w wersji hatchback ma wszystkie atuty, by stać się jednym z liderów sprzedaży segmentu C. Z tym, że najpierw musi do siebie przekonać nieufnych Polaków.

Chevrolet mimo, że jest marką znaną na polskim rynku to jednak dla wielu polskich kierowców stosunkowo egzotyczną, kojarzącą się głównie z paliwożernymi samochodami z USA. Tymczasem w krajach Ameryki Chevrolet pełni rolę marki dla ludu, oferującej przyzwoitą jakość za rozsądną cenę. Od jakiegoś czasu producent dość intensywnie poszerza gamę o modele  mające trafić w gusta Europejczyków, a ostatnio na rynku polskim pojawiła się pięciodrzwiowa odmiana znanego już kompaktowego modelu Cruze.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Cruze

Nadwozie

Trzeba przyznać, że projektanci bardzo sprawnie przeprowadzili zabieg adaptacji nadwozia sedan (w takiej wersji Cruze jest sprzedawany na polskim rynku od kilku lat) do odmiany hatchback. Nadwozie Cruze’a 5d jest proporcjonalne, zwarte i prezentuje się dynamicznie. Wśród wielu pochlebnych opinii przeważają wręcz głosy, że Cruze hatchback jest ładniejszy niż sedan. Rzecz gustu.

Z danych producenta wynika, że hatchback jest krótszy od sedana o 8,7 cm i szerszy o około 1 cm. Nie zmieniły się wysokość i rozstaw osi (268,5 cm).

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: American style

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

REKLAMA

Subiektywnie,  zmiana wymiarów zewnętrznych nie wpłynęła na obszerność przedziału pasażerskiego. Tablica przyrządów pozostała identyczna do tej z odmiany czterodrzwiowej.  Jej dość nietuzinkowy wygląd nie wykluczył ergonomii i przejrzystości.
Zmieniła się za to objętość bagażnika. W sedanie przestrzeń bagażowa ma objętość 450 l, natomiast w hatchbacku 417 l. Nie oznacza to jednak, że sedan jest bardziej pakowną i praktyczniejszą odmianą Cruze. To hatchbackiem łatwiej przewieziemy większe gabarytowo przedmioty. Ponadto dzięki większym możliwościom modyfikacji np. zdejmowanej tylnej półce, pięciodrzwiowym Cruzem przewieziemy więcej pakunków.

Nie można narzekać na wyposażenie Chevroleta Cruze. Już w podstawowej odmianie dostępnej z silnikiem wysokoprężnym (LT) znajdziemy obszytą skórą kierownicę i dźwignię zmiany biegów, radioodtwarzacz CD z MP3, tempo mat, komputer pokładowy czy manualną klimatyzację. Prezentowana na zdjęciach odmiana to wersja LT+, której wyposażenie obejmuje ponadto m.in. czujniki parkowania z tyłu oraz 16-calowe obręcze ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Napęd/układ jezdny

Prezentowanego na zdjęciach Chevroleta Cruze napędzał czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 163 KM. To najmocniejsza jednostka w gamie silnikowej tego modelu.

Mocny diesel bardzo sprawnie napędza ważącego 1480 kg kompakta. Według danych producenta opisywany Cruze osiąga „setkę” po 8,5 s. Zużywa przy tym średnio 5,6 l oleju napędowego na 100 km.
Subiektywne odczucia prowadzącego pokrywają się z wnioskami jakie można wyciągnąć po lekturze tabeli z danymi technicznymi. Cruze z dieslem to auto dynamiczne i oszczędne.
W zasadzie jedyną wadą opisywanej jednostki jest stosunkowo głośna praca, zwłaszcza gdy silnik jest zimny.

Zobacz też: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Manualna sześciobiegowa przekładnia jest dobrze zestopniowana, ale podczas szybkiej zmiany biegów daje się wyczuć brak precyzji w działaniu dźwigni.

Przyzwoicie Cruze wypada w ocenie układu kierowniczego, plasując się na średnim poziomie w klasie. Podobna ocena przypada na zawieszenie, które z jednej strony komfortowo tłumi nierówności nawierzchni, z drugiej nie powoduje przesadnych przechyłów nadwozia podczas jazdy po zakrętach.

 Podsumowanie

Chevrolet Cruze w wersji pięciodrzwiowej z mocnym dieslem pod maską to auto, które spełni oczekiwania większości polskich kierowców. Jest bardzo przyzwoicie wykonane, ma oszczędny i dynamiczny silnik, praktyczne nadwozie, niezłe wyposażenie i oferuje sporo miejsca w przedziale pasażerskim. Co więcej, spoglądając w cennik, dobre wrażenie jakie wywarł na nas Cruze nie ustępuje. Odmiana z dieslem dostępna jest od 64 490 zł, a wersję benzynową można nabyć już za 47 690 zł. Nieźle.

Zobacz też: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Dane techniczne:

Chevrolet Cruze hatchback 2.0D

Typ silnika

turbodiesel

Pojemność

1 998 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

163 KM/3800 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

360 Nm/2750 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

450 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

459,7/178,8/147,7 cm

Rozstaw osi

268,5 cm

V-max

205 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,5 s.

Zużycie paliwa*

7,6/4,4/5,6 l/100km

Cena

Od 65 290 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Zawieszenie Chevroleta Cruze jest dobrze zestrojone na polskie drogi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich to wyposażenie standardowe Chevroleta Cruze hatchback w wersji LT+. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Chevroleta Cruze w wersji hatchback jest identyczna do tej z wersji sedan. Ergonomia obsługi i materiały wykończeniowe nie budzą zastrzeżeń. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wysokoprężny silnik zastosowany w Chevrolecie Cruze ma pojemność 2 l i moc maksymalną 160 KM charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i dobrą dynamiką. Jego wada jest dość głośna praca. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Chevroleta Cruze hatchback zapewnia dobre podparcie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Chevroleta Cruze hatchback siedzi się wygodnie. Ilość przestrzeni jest wystarczająca. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Chevroleta Cruze hatchback ma 417 l. W sedanie kufer jest większy - 450 l, ale paradoksalnie to hatchback przewiezie więcej bagaży. .Fot. Moto.wieszjak.pl
Nadwozie Chevroleta Cruze hatchback jest krótsze od wersji sedan. Fot. Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Cruze hatchback wygląda dość zadziornie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA