Vovlo S80 to flagowy okręt szwedzkiej marki. To nic, że konstrukcja ma już kilka lat, a najmłodsi konkurenci są wyposażeni w najnowsze technologie. Bo S80 to nadal bardzo dobry samochód, zwłaszcza w mocnej odmianie T6.
Nadwozie
Spoglądając na karoserię S80 trudno oprzeć się wrażeniu, że tak pięknych aut już dzisiaj nikt nie produkuje. Idealnie wyważona sylwetka klasycznego sedana. Nie przekombinowana, nie nachalna. Prosta i elegancka.
reklama
reklama
Nadwozie ma długość 485 cm, szerokość 186 cm, a rozstaw osi wynosi niebagatelne 283,5 cm. Jednym z najładniejszych akcentów przedniej części nadwozia są elegancko narysowane reflektory oraz stosunkowo niewielki wlot powietrza z chromowaną obwódką. Tylną część dopełniają eleganckie lampy, zgrabnie wkomponowane w tę części karoserii.
Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo S80
Sylwetka Volvo S80 już na dzień dobry sugeruje, że mamy do czynienia z reprezentacyjną i komfortową limuzyną.
Wnętrze/wyposażenie
Konstruktorzy zadbali o odpowiednią do klasy pojazdu jakość wykończenia przedziału pasażerskiego. Tablica przyrządów jest ładna i uporządkowana z charakterystyczną dla Volvo cienką konsolą centralną i niepraktyczną półką umieszczoną z nią. W testowanym modelu na górze środkowej konsoli zainstalowano wysuwany wyświetlacz nawigacji.
Sposób spasowania poszczególnych elementów oraz jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza są na bardzo wysokim poziomie.
Powodów do narzekań nie dostarczą także fotele oraz tylna kanapa. Są bardzo wygodne i sprzyjają dłuższym podróżom. Co więcej w dalekie podróże można zabrać ze sobą sporo bagażu – pojemność bagażnika w S80 to 480 l. Niestety przewóz dużych objętościowo pakunków się raczej nie powiedzie, bo wykorzystanie możliwości przewozowych auta mocno ogranicza niewielki otwór załadunku. Wnętrze testowanego egzemplarza wykończone było przyjemną w dotyku skórzaną tapicerką.
Zobacz również: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł
Co więcej w wyposażeniu standardowym prezentowanej na zdjęciach odmiany Summum znalazło się mnóstwo dodatków uprzyjemniających jazdę.
I tak, podróż umilają kierowcy i pasażerom mi.in. system elektronicznie sterowanej klimatyzacji oraz system poprawy jakości powietrza w kabinie, system audio High Performance Sound, automatyczna sześciobiegowa przekładnia Geartronic, czy system nawigacyjny RTI (Road Trafiic Information). Ponadto testowana wersja została wyposażona dodatkowo m.in. w układ Collision Mitigation Support z funkcą pełnego automatycznego hamowania (Auto Brake) z układem ACC (Adaptive Cruise Control), układem wspomagania hamowania BS (Brake Support) i układem pełnego automatycznego hamowania AB (Auto Brake) za 7440 zł. Ponadto do dyspozycji podróżujących pozostawał zestaw multimedialny (RSE z możliwością odtwarzania płyt DVD) z dwoma ekranami ukrytymi w zagłówkach przednich foteli za 8890 zł.
Dalej: Napęd