Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan

Tomasz Korniejew
Stylizacja Volvo S80 jest elegancka i dyskretna. fot. moto.wieszjak.pl
Stylizacja Volvo S80 jest elegancka i dyskretna. fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Volvo S80 to jeden z tych samochodów, które urzekają dyskretną elegancją i idealnymi proporcjami. Mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ najmocniejsza odmiana Volvo S80 – T6 z silnikiem o mocy 304 KM!

Vovlo S80 to flagowy okręt szwedzkiej marki. To nic, że konstrukcja ma już kilka lat, a najmłodsi konkurenci są wyposażeni w najnowsze technologie. Bo S80 to nadal bardzo dobry samochód, zwłaszcza w mocnej odmianie T6.

Nadwozie

Spoglądając na karoserię S80 trudno oprzeć się wrażeniu, że tak pięknych aut już dzisiaj nikt nie produkuje. Idealnie wyważona sylwetka klasycznego sedana. Nie przekombinowana, nie nachalna. Prosta i elegancka. 

Nadwozie ma długość 485 cm, szerokość 186 cm, a rozstaw osi wynosi niebagatelne 283,5 cm. Jednym z najładniejszych akcentów przedniej części nadwozia są elegancko narysowane reflektory oraz stosunkowo niewielki wlot powietrza z chromowaną obwódką. Tylną część dopełniają eleganckie lampy, zgrabnie wkomponowane w tę części karoserii.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo S80

Sylwetka Volvo S80 już na dzień dobry sugeruje, że mamy do czynienia z reprezentacyjną i komfortową limuzyną.

Wnętrze/wyposażenie

Konstruktorzy zadbali o odpowiednią do klasy pojazdu jakość wykończenia przedziału pasażerskiego. Tablica przyrządów jest ładna i uporządkowana z charakterystyczną dla Volvo cienką konsolą centralną i niepraktyczną półką umieszczoną z nią. W testowanym modelu na górze środkowej konsoli zainstalowano wysuwany wyświetlacz nawigacji.

Sposób spasowania poszczególnych elementów oraz jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza są na bardzo wysokim poziomie.
Powodów do narzekań nie dostarczą także fotele oraz tylna kanapa. Są bardzo wygodne i sprzyjają dłuższym podróżom. Co więcej w dalekie podróże można zabrać ze sobą sporo bagażu – pojemność bagażnika w S80 to 480 l. Niestety przewóz dużych objętościowo pakunków się raczej nie powiedzie, bo wykorzystanie możliwości przewozowych auta mocno ogranicza niewielki otwór załadunku. Wnętrze testowanego egzemplarza wykończone było przyjemną w dotyku skórzaną tapicerką.

Zobacz również: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Co więcej w wyposażeniu standardowym prezentowanej na zdjęciach odmiany Summum znalazło się mnóstwo dodatków uprzyjemniających jazdę.

I tak, podróż umilają kierowcy i pasażerom mi.in. system elektronicznie sterowanej klimatyzacji oraz system poprawy jakości powietrza w kabinie, system audio High Performance Sound, automatyczna sześciobiegowa przekładnia Geartronic, czy system nawigacyjny RTI (Road Trafiic Information). Ponadto testowana wersja została wyposażona dodatkowo m.in. w układ Collision Mitigation Support z funkcą pełnego automatycznego hamowania (Auto Brake) z układem ACC (Adaptive Cruise Control), układem wspomagania hamowania BS (Brake Support) i układem pełnego automatycznego hamowania AB (Auto Brake) za 7440 zł. Ponadto do dyspozycji podróżujących pozostawał zestaw multimedialny (RSE z możliwością odtwarzania płyt DVD) z dwoma ekranami ukrytymi w zagłówkach przednich foteli za 8890 zł.

Dalej: Napęd


Napęd

Do testu redakcyjnego wypożyczyliśmy najmocniejszą dostępną odmianę S80 – T6 z trzylitrowym, benzynowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy maksymalnej 305 KM, rozwijającym maksymalny moment obrotowy 440 Nm. Testowany egzemplarz został standardowo wyposażony w elektronicznie sterowany napęd na obie osie oraz zawieszenie z możliwością regulacji charakterystyki. Napęd w S80 T6 jest przekazywany poprzez automatyczną sześciobiegową przekładnię Geartronic.

Zobacz również: Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

Cały zestaw współdziała ze sobą bardzo dobrze i pasuje do charakteru pojazdu. Według danych producenta S80 T6 osiąga „setkę” po 6,7 s. Po uruchomieniu silnika i wciśnięciu pedału gazu do końca, auto szybko wyrywa do przodu rozpędzając się dynamicznie do pożądanej prędkości. W sprawnych startach pomaga napęd na obie osie, a w utrzymaniu toru jazdy na śliskiej nawierzchni szereg systemów czuwających nad właściwą trakcją.
Kierowcom ze sportowym zacięciem będzie z pewnością brakowało łopatek przy kierownicy do samodzielnej zmiany przełożeń. Zastosowana w T6 automatyczna przekładnia, zmienia przełożenia bez szarpnięć, ale wolniej niż konstrukcje dostępne u konkurentów z Niemiec.

Zobacz poradnik: Volvo S80 – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Prowadzący S80 może ustawiać charakterystykę pracy zawieszenia w zależności od stylu jazdy oraz rodzaju nawierzchni wybierając pomiędzy trybem sztywniejszym – sportowym, oraz miękkim – komfortowym. Zawieszenie zwłaszcza w tym drugim ustawieniu doskonale radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Peugeot 508 - lekkość i wygoda

Niestety jazda S80 sporo kosztuje. Według danych producenta auto zużywa w ruchu miejskim około 14 l/100 km i zaznaczmy, że przy dynamicznej jeździe bardzo łatwo osiągnąć wynik rzędu 17 l/100 km. Delikatnie obchodząc się z pedałem gazu zużycie paliwa spadnie do ok. 15 l/100 km. To nadal sporo.

Dalej podsumowanie


Podsumowanie

Volvo S80 to reprezentacyjne auto dla statecznej głowy rodziny. Także w najmocniejszej odmianie T6 mimo świetnych osiągów nie udaje auta sportowego. Mocny silnik zwyczajnie pasuje do charakteru prestiżowego Volvo, a komfortowe wnętrze i spory bagażnik czynią z niego dobre auto na rodzinne wyjazdy. Dużymi minusami są na pewno wysoka cena zakupu – odmiana T6 jest dostępna od 196 600 zł oraz wysokie zużycie paliwa. Jednak kierowcy, dla których mniej liczą się iście sportowe osiągi mogą nabyć jedną ze sporo tańszych i słabszych odmian S80. Podstawowa odmiana ze 180-konnym benzynowym silnikiem kosztuje od 139 600 zł. A ta cena - jak na flagową limuzynę – wydaje się bardzo atrakcyjna.

Zobacz poradnik: Volvo S80 – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Dane techniczne

Długość: 4851 mm

Szerokość: 2106 mm

Wysokość: 1490 mm

Rozstaw osi: 2835 mm

Masa: 1581 kg

Pojemność bagażnika: 480 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna

Napęd: na cztery koła

Typ silnika: turbobenzyna

Liczba cylindrów: 6

Pojemność silnika: 2953 ccm

Moc silnika: 304 KM/5600 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm/2100 obr/min

Prędkość maksymalna: 250 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,3 sekundy

Zużycie paliwa: 14,4/7,3/9,9 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Tylne lampy Volvo S80 są ładnie wkomponowane w sylwetkę. fot. moto.wieszjak.pl
O drzemiacej pod maska mocy informuje dyskretny emblemat T6. fot. moto.wieszjak.pl
Ładna linia reflektorów ksenonowych Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik Volvo S80 ma objętość 480 l. fot. moto.wieszjak.pl
Tylna kanapa Volvo S80 jest bardzo wygodna. fot. moto.wieszjak.pl
Testowana odmiana Volvo S80 wyposażona była m.in. w DVD. fot. moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Volvo S80 ma szeroką regulację. fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze Volvo S80 jest wykończone z dbałością o szczegóły. fot. moto.wieszjak.pl
Na dole fotografii widać włącznik hampulca pomocniczego Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Widocznymi na zdjęciu przyciskami zmieniamy charakterystykę nastawienia zawieszenia Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Automatyczna przekładnia zmienia biegi bez szarpnięć, ale mogła by działać szybciej. fot. moto.wieszjak.pl
Mnogość przyciskow na konsoli Volvo S80 nie przytłacza. fot. moto.wieszjak.pl
Charakterystyczna dla Volvo cienka konsola centralna. fot. moto.wieszjak.pl
Na górze środkowej konsoli Volvo S80 umieszczono wysuwany wyświetlacz nawigacji. fot. moto.wieszjak.pl
Testowany egzemplarz Volvo S80 wyposażony m.in. w tempomat. fot. moto.wieszjak.pl
Czytelne wskaźniki Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Kokpit Volvo S80 wykończony jest z dbałością o detale. fot. moto.wieszjak.pl
Jazda Volvo S80 jest bardzo komfortowa. fot. moto.wieszjak.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy polisa OC, AC obejmuje bagaż w samochodzie?
    Czy polisa OC, AC obejmuje bagaż w samochodzie? Niestety nie dla każdego kierowcy będziemy mieli dobre informacje...
    Taryfikator punktów karnych 2022. Aktualna tabela!
    Taryfikator punktów karnych 2022? Tak, mamy najnowszą tabelę z punktami karnymi. A wszystko za sprawą projektu rozporządzenia. Został opublikowany.
    Narzędzia do warsztatu na... Oscara. Oscara designu!
    Narzędzia do warsztatu samochodowego nie muszą być nudne czy brzydkie. Ten zestaw otrzymał właśnie nagrodę Red Dot za wzornictwo.
    Opony z butelki. Butelki wyłowionej z Bałtyku. Pomysł Continentala
    Opony z butelki? Continental już takie produkuje. Teraz będzie jednak używać butelek wyłowionych z Bałtyku. Musisz jednak pomóc. Wystarczy aplikacja.
    Blackout i ładowanie samochodu elektrycznego. Realny problem?
    Blackout i ładowanie samochodu elektrycznego, czyli dziś porozmawiamy o realnych obawach potencjalnych nabywców aut zasilanych prądem.
    Wspólne przejazdy samochodem. Carpooling w modzie w Polsce
    Wspólne przejazdy samochodem? Od lat już trwa nowa moda na podróżowanie w Polsce. A modą tą jest właśnie carpooling.
    Mercedes EQS SUV. Cena w Polsce od 590 800 zł
    Mercedes EQS SUV i cena? To zdecydowanie drażliwy temat. Cennik elektrycznego SUV-a na polskim rynku steruje bowiem od prawie 600 tys. zł.
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej? Dziś zastanowimy się nad tym czy jest możliwy, a jak tak to ile wynosi. Co mówią przepisy?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? Dokładnie 587. Jak jednak ta liczba wypada na tle innych krajów Europy? W Wielkiej Brytanii jest ich 10-krotnie więcej.
    Przyczyny zużycia opon? Oto główni zabójcy ogumienia
    Przyczyny zużycia opon? Lista jest dość długa. Warto ją jednak poznać. W ten sposób kierujący może przedłużyć czas życia ogumienia w swoim aucie.
    Strefy czystego transportu w Polsce. Kto będzie pionierem?
    Strefy czystego transportu w Polsce. Co oznaczają? Czemu kierowcy ich nie chcą? I które miasto utworzy pierwszą? Sprawdźmy.
    Mandaty w wakacje 2022. Mamy rekordzistę. To OPP z Lublina
    Mandaty w wakacje 2022 nie będą niskie? Tylko w lipcu przekonało się o tym prawie 114 tys. kierowców. Tyle złapały rejestratory systemu CANARD ITD.
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023. Nowe stawki!
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023 jest już znana. Po 1 stycznia kierowcy mogą się spodziewać... podwyżek. Sprawdźmy jak duże będą.
    Rozbieżne stawki podatku od podziemnych miejsc garażowych. MF nie planuje zmian
    Nadal wpływają skargi do RPO na odmienne stawki podatku od podziemnych stanowisk garażowych w budynkach wielorodzinnych. Podatek zależy od tego, czy jest to odrębna własność, czy tzw. pomieszczenie przynależne do lokalu mieszkalnego. Marcin Wiącek zwraca uwagę na ten problem minister finansów Magdalenie Rzeczkowskiej.
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.
    Kara za brak OC 2023. Podwyżka i to dwukrotna!
    Kara za brak OC w roku 2023 wzrośnie i to... dwukrotnie. Tak, dwukrotnie. Czemu tak się stanie i jak wysokiego skoku opłaty można się spodziewać?
    Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
    Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
    Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
    Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.