| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 1.2 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Miał 4 cylindry, doładowanie i bezpośredni wtrysk. Silnik 1.2 DIG-T Nissana trafił nie tylko pod maskę hitowego Qashqaia, ale również serii Renault, Dacii, a nawet… Mercedesa!

Silnik 1.2 DIG-T Nissana to dość imponująco brzmiąca technologia. Na 1197 cm3 pojemności inżynierowie zmieścili 4 cylindry i 16 zaworów. Konstrukcja jest w całości wykonana z aluminium i korzysta z takich zdobyczy techniki jak bezpośredni wtrysk paliwa, system zmiennych faz rozrządu, układ Start/Stop oraz system odzyskiwana energii hamowania. Co ważne, rozrząd w silniku jest realizowany za pomocą łańcucha. I łańcuch ten jest naprawdę trwały. Czas jego życia mogą skrócić głównie zaniedbania kierowcy związane z wymianą oleju silnikowego. Motor występował w czterech wariantach mocy. Znane są wersje 115, 120, 125 i 130 koni mechanicznych.

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - następca wolnossącego 1.6 16v

Silnik 1.2 DIG-T o oznaczeniu HR12DDT nie jest samodzielną pracą inżynierów Nissana. Japończycy podczas prac konstrukcyjnych uzyskali wsparcie ze strony twórców bratniego Renault. Jaki był cel tych prac? Po pierwsze chodziło o stworzenie jednostki, która będzie w stanie zastąpić w ofercie wolnossącego benzyniaka 1.6 16v. Motor o większej pojemności miał coraz większe problemy ze spełnieniem restrykcyjnych norm emisji spalin. Po drugie chodziło o zbudowanie konstrukcji, która wpisze się w ideę wolumenowej produkcji na potrzeby całej serii modeli pochodzących z segmentu B, C i crossover.

Zobacz również: Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.2 TCe H5FT czy też 1.2 DIG-T HR12DDT bardzo szybko stał się hitem. Bardzo chętnie wybierali go chociażby nabywcy decydujący się na Nissana Qashqaia. W jakich jeszcze modelach był montowany? Tych było tak naprawdę całe spektrum. Jednostka od debiutu w roku 2012 pojawiała się pod maską modeli z logo Nissana, Renault, Dacii, a nawet Mercedesa! Jakie są zalecenia serwisowe? Te dotyczą m.in. oleju silnikowego, który należy wymieniać raz w roku, ewentualnie co 20 tysięcy kilometrów. Poza tym motor raczej nie nadaje się do zasilania LPG. Przeszkodę stanowi wtrysk bezpośredni, który za sprawą dotrysku benzyny ogranicza opłacalność inwestycji.

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - modele samochodów:

  • Renault: Megane III, Captur, Clio IV, Kadjar, Scenic III
  • Nissan: Pulsar, Juke I, Qashqai II
  • Dacia: Duster I, Dokker, Lodgy
  • Mercedes Citan

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - dane techniczne producentów:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Clio IV EDC 120 KM 190 Nm 9,4 s. 199 km/h 5,2
Megane IV 130 KM 205 Nm 10,6 s. 198 km/h 5,3
Qashqai II 115 KM 190 Nm 10,9 s. 185 km/h 5,6
Duster I 125 KM 205 Nm 10,4 s. 175 km/h 6,2

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Czublun Trębicki Kancelaria Radców Prawnych Spółka Partnerska

Doradztwo prawne dla biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »