| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

Silnik Renault 1.6 16v K4M to jedna z częściej występujących jednostek napędowych w ofercie takich modeli jak Megane II czy Fluence. Co można powiedzieć o benzyniaku? Lista awarii brzmi rozsądnie.

Do końca lat dziewięćdziesiątych Renault słynęło przede wszystkim z produkcji silników benzynowych. A kolejnym stadium rozwojowym stała się rodzina K4 wprowadzana na rynek od połowy lat dziewięćdziesiątych. W jej ramach Francuzi opracowali motory o pojemności 1.4 i 1.6 litra. Obydwie pojemności powstawały w dwóch wersja - 8- i 16-zaworowej. Pod oznaczeniem K4M ukrywa się większy benzyniak z większą ilością zaworów. Motor trafił na rynek w roku 1998 i zadebiutował pod maską modelu Laguna.

Oczywiście Renault nie ograniczyło sprzedaży silnika 1.6 16v K4M do liftbacka segmentu D. Jednostka napędowa bardzo szybko rozeszła się praktycznie po całej gamie modelowej i pojawiła się w segmentach C, B, a nawet A - jako model sportowy! Rozwój benzyniaka dotyczył nie tylko rozszerzania produkcji, ale też prezentacji kolejnych wersji różniących się między sobą m.in. pod względem mocy. W sumie do kierowców trafiały odmiany oferujące 95, 97, 105, 109, 110, 113, 117, 122 lub 133 konie mechaniczne.

Zobacz również: Używane Renault Laguna III (2007 - ) - solidny "Francuz"

Silnik 1.6 16v K4M - modele samochodów:

  • Renault: Megane, Scenic, Clio, Kangoo, Laguna, Fluence, Twingo, Wind
  • Dacia: Logan, Sandero, Dokker, Lodgy, Duster

Z konstrukcyjnego punktu widzenia silnik 1.6 16v K4M Renault nie jest mocno skomplikowany. Ma 4 cylindry, 16 zaworów, wolnossącą konstrukcję i dysponuje wtryskiem pośrednim typu MPI. Blok został wykonany z żeliwa, a głowica z aluminium. Najbardziej zaawansowanym elementem we francuskim benzyniaku są zmienne fazy rozrządu - te nie były jednak standardem w każdej wersji. Pojemność miski olejowej? Do silnika można wlać 4,5 litra smarowidła. Rozrząd jest napędzany za pomocą paska. Jego wymiana jest konieczna co 5 lat lub 120 tysięcy kilometrów.

Silnik 1.6 16v K4M - dane techniczne:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
Laguna III 110 KM 151 Nm 11,7 s. 192 km/h 10,4/7,6/6,3
Megane II 113 KM 152 Nm 10,9 s. 192 km/h 8,8/6,8/5,7
Twingo II 133 KM 160 Nm 8,7 s. 201 km/h 8,7/6,5/5,4

Zobacz również: Renault Megane II

Najczęściej występująca usterka w silniku 1.6 16v K4M Renault dotyczy cewek zapłonowych. Ich uszkodzenie oznacza utratę mocy i nierównomierną pracę. Najszybciej zużywają się cewki produkowane przez firmę Sagem. Tylko czy to duży problem? Na szczęście nie. Dziś ceny części zamiennych brzmią naprawdę rozsądnie. Za nową cewkę w sklepie motoryzacyjnym trzeba zapłacić minimum 73 złote. Poza tym znane są też awarie czujnika położenia wału korbowego. W tym przypadku objawem może się stać np. utrudniony rozruch na ciepłym silniku, a koszty ewentualnej naprawy też są niskie. Ceny nowych czujników zaczynają się już od 28 złotych.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania

Realizuje politykę rządu w zakresie równego traktowania, w tym przeciwdziałania dyskryminacji

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »