| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Zakup auta > Ile tracą na wartości samochody klasy średniej?

Ile tracą na wartości samochody klasy średniej?

Samochody segmentu D, czyli tzw. klasy średniej zazwyczaj są wybierane jako służbowe pojazdy dyrektorów. Przyjrzeliśmy się, jak szybko tracą na wartości modele wybranych marek.

Segment D stanowi w Polsce około 10 procent ogólnej sprzedaży nowych samochodów. Rocznie z salonów wyjeżdża około 30 000 nowych pojazdów klasy średniej. To trzy razy mniej od najpopularniejszych kompaktów i dwa raz mniej od SUV-ów, ale jednocześnie dwa razy więcej od aut w segmencie A. Szeroka paleta dostępnych modeli pozwala wybierać spośród kilkunastu marek i kilkudziesięciu modeli. Do celów porównawczych wybraliśmy 17 modeli z segmentu D z nadwoziem sedan, silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi o mocy około 150 KM w podstawowych kompletacjach wyposażenia.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Segment D. Pojazdy z silnikami benzynowymi
ModelCena bazowaWartość rezydualna*
Škoda Superb 1.8 TSI, Active 160 KM86 55041,1%
Mazda 6 2.0, SkyMotion, 165 KM99 20040,6%
Toyota Avensis 1.8, Active, 147 KM86 90040,3%
Lexus IS 250, Elite, 208 KM137 50039,6%
Mercedes C 180, 156 KM125 90039,5%
Volvo S60 1.6, 150 KM114 50039,3%
Opel Insignia 1.8, Insignia, 140 KM84 25038,8%
Kia Optima 2.0, M, 165 KM86 90038,3%
Honda Accord 2.0 i-VTEC, S, 156 KM102 40038,2%
Peugeot 508 1.6, Active, 165 KM96 20037,7%
Hyundai i40 2.0 GDI, Classic, 178 KM88 20037,5%
Volkswagen Passat 1.4 TSI, Comfortline, 160 KM101 29035,1%
BMW 320 1.6, Efficeint Dynamic Edition, 170 KM138 90034,8%
Ford Mondeo 1.6, Ambiente, 160 KM87 25034,6%
Audi A4 1.8 TFSI, 170 KM132 00033,2%
Renault Laguna 2.0, Expression, 140 KM77 22032,2%
Citroën C5 1.6, Seduction, 156 KM99 90027,2%
*Wartośc rezydualna po 48 miesiącach i przebiegu 150 000 km
* dane z 03.08.2014

Zobacz też: Dwie awarie i zwrot pieniędzy za samochód?

Skoda Superb najmniej traci na wartości w segmencie D?

Marka jeszcze do niedawna kojarzona z budżetowymi produktami o przeciętnej jakości i zerowym prestiżu, w ciągu kilku lat diametralnie zmieniła swój wizerunek. Dzisiaj produkty z Mlada Boleslav odnoszą sukcesy nie tylko w klasie B i C, ale również deklasują rywali w segmencie D. Druga generacja Superba po faceliftingu charakteryzuje się przystępnymi cenami, przepastną kabiną pasażerską oraz nowoczesnym i uniwersalnym designem nadwozia. Dodatkowymi atutami modelu są szeroka paleta silników: cztery benzynowe i trzy wysokoprężne oraz fakt, że to odświeżona wersja modelu, debiutująca na rynku w ubiegłym roku. Połączenie tych zalet pozwoliło Superbowi na zdetronizowanie rywali zarówno w zestawieniu silników wysokoprężnych jak i benzynowych. Po 48 miesiącach i przebiegu 150 000 kilometrów Škoda napędzana Dieslem warta jest 43,3 procent swojej początkowej ceny zakupu i 41,1 procent jeżeli w czeskim modelu pod maską pracuje silnik benzynowy.

Czytaj także

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Zatrudnienia KS Service

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK