| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Motorsport > Fiat 500 Diesel z polską instalacją LPG podbił Monte Carlo!

Fiat 500 Diesel z polską instalacją LPG podbił Monte Carlo!

W tegorocznej edycji rajdu Monte Carlo New Energy wystartował samochód demonstracyjny polskiej firmy Elpigaz. Szkopuł w tym, że we Fiacie 500 z silnikiem wysokoprężnym była zainstalowana polska instalacja gazowa! Poniżej kronika wydarzeń napisana przez załogę - Pawła Stefanickiego i Konrada Ustarbowskiego.

Po 16:00 Fiat trafił do parku ferme, czyli na przedstartowy parking organizatora. Dla nas nareszcie nadszedł czas na odpoczynek i rozprostowanie nóg w hotelowym łóżku.

Zobacz też: Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?

Etap I Monte Carlo New Energy- Gap

Czwartek, 19 marca.

O godzinie 8:00 mieliśmy już za sobą śniadanie, które nie postawiło nas na nogi.  Po wypiciu porannej kawy poczuliśmy się lepiej i pomaszerowaliśmy na linie startu. Po drodze drobne przekąski. Nasz lśniący rajdowy diesel z  LPG był gotowy do przejechania ponad 500 kilometrów pierwszego etapu. Ruszyliśmy do Gap, francuskiej miejscowości, w której mieliśmy spotkać konkurentów startujących z innych miast. Nosi to nazwę zlot gwieździsty. Od tego momentu wszyscy wspólnie rywalizowaliśmy na trasie do Monaco. W międzyczasie dotarł do nas komunikat organizatora o konieczności wyposażenia samochodu w łańcuchy. Na trasie jednego z odcinków specjalnych zalega podobno śnieg… A my mieliśmy na kołach letnie opony… Rzut oka na pozostałe załogi uświadomił nam, że łańcuchy w statystykach sprzedaży zanotują znaczący wzrost… 

Zobacz też: Eksploatacja zimowa samochodu z instalacją LPG

Jak przyszło co do czego, okazało się, że łańcuchy to deficytowy towar na dwóch kolejnych stacjach benzynowych. Czyżby wszystkie wykupili nasi konkurenci? Dokładnie tak! – odpowiedział pracownik jednej z nich. Na szczęście nie – pomyśleliśmy, gdy na następnej stacji przy trasie rajdu udało nam sie odnaleźć jedyną sztukę odpowiadająca rozmiarowi naszych kół. Odetchnęliśmy z ulgą i popędziliśmy do 1. strefy tankowania, gdzie nasz wlew paliwa i gazu został zaplombowany. Popędziliśmy to właściwe słowo, bo poszukiwania łańcuchów zajęły nam zbyt dużo czasu. Pozostało 7 minut, kiedy dotarliśmy na PKC – punkt kontroli czasu. Była godzina 17:00, a zmęczenie dawało nam się we znaki coraz mocniej. Po zatankowaniu mieliśmy jeszcze 90 km jazdy, jednak już oszczędnościowej. To oznacza, że czekał nas szybkościowy reżim. Trasa lekko pod górę, więc autostradą jechaliśmy maksymalnie 90km/h. Na szczęście ruch nie był zbyt duży i ciężarówki bez problemów nas wyprzedzały. Średnie spalanie przyprawiło nas o zawrót głowy – 2,8l/100km... Dojeżdżając do Gap, napotkaliśmy korek i na etapowej mecie spaliliśmy więcej, bo 3,1l/100 km. Najlepsza wartość naszych rodaków w hybrydowej Toyocie to 3,8 litra. A przemieszczali się z  prędkością  60 km/h, by w pełni wykorzystać silnik elektryczny. Na autostradzie! Czego nie robi się dla wyniku.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W tegorocznej edycji rajdu Monte Carlo New Energy wystartował samochód demonstracyjny polskiej firmy Elpigaz. Szkopuł w tym, że we Fiacie 500 z silnikiem wysokoprężnym była zainstalowana polska instalacja gazowa! Poniżej kronika wydarzeń napisana przez załogę - Pawła Stefanickiego i Konrada Ustarbowskiego.
W tegorocznej edycji rajdu Monte Carlo New Energy wystartował samochód demonstracyjny polskiej firmy Elpigaz. Szkopuł w tym, że we Fiacie 500 z silnikiem wysokoprężnym była zainstalowana polska instalacja gazowa! Poniżej kronika wydarzeń napisana przez załogę - Pawła Stefanickiego i Konrada Ustarbowskiego.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Adrian Goska

Radca prawny, prawnik zarządzający Kancelarii Radców Prawnych Goska&Gortat.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »