| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Volkswagen Passat B5 (1996-2005)

Volkswagen Passat B5 (1996-2005)

Volkswagen Passat B5 wciąż cieszy się sporym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych. Ale mimo legendarnej trwałości modelu, jego zakup jest obarczony sporym ryzykiem. Wszystko przez dużą podaż mocno wyeksploatowanych egzemplarzy. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań wymarzonej „Bepiątki”?

W ofercie rynkowej można również spotkać wersje napędzane przez sześciocylindrowe, a niekiedy nawet ośmiocylindrowe jednostki napędowe. Te ostatnie były w sprzedaży bardzo, krótko. Oznaczone symbolem W8 dysponowały napędem na obie osie. Ze względu na znikomą popularność wersji W8, koszty jej eksploatacji są wysokie (nie wspominając zużycia paliwa silnika o pojemności 4l).

Z kolei wśród benzynowych jednostek sześciocylindrowych w ogłoszeniach wciąż można spotkać egzemplarze napędzane znanym silnikiem 2.8 V6. Jest to silnik trwały i dobrze znany wielu mechanikom, więc nie będzie problemu z ewentualnymi naprawami.

Zdecydowaną większość ofert sprzedaży Volkswagena Passata B5 stanowią egzemplarze wyposażone w silniki wysokoprężne. W tym, legendarny już 1,9 TDI. Choć występował w wielu odmianach mocy, w zasadzie każda jest godna polecenia. Bez wątpienia najtrwalszymi wersjami są te w odmianach 90 i 110 KM, co nie oznacza że nie należy zachować ostrożności przy ich wyborze. Problemem jest ich wiek, co często przekłada się na znaczny przebieg (powyżej 400-500 tys. km). A w przypadku mocno wyeksploatowanego silnika utrapieniem stają się m.in. usterki osprzętu.

Tym samym warto wziąć pod uwagę zakup nowszych wersji 1.9 TDI o mocach 101 lub 130 KM z pompowtryskiwaczami. Zwłaszcza słabsza odmiana o mocy 101 KM jest powszechnie chwalona za znikome zużycie paliwa.

Innym popularnym silnikiem wysokoprężnym jest sześciocylindrowa jednostka 2.5 TDI. Niestety, okazała się konstrukcją awaryjną a przy tym kosztowną w naprawach. W końcowych latach produkcji Passata B5 pojawił się jeszcze silniki 2.0 TDI, ale również nie jest on polecany m.in. ze względu na obecność przysparzającego kłopoty filtra cząstek stałych. Ponadto silnik ten relatywnie często miewa problemy z układem smarowania.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – jaki silnik wybrać?

Z jednostek benzynowych najtrwalszy jest silnik 1,6l/101 KM. Dobrze znosi eksploatację na LPG i ma prostą konstrukcję, co przekłada się na tanie naprawy.

W przypadku silników Diesla, najlepszym wyborem będzie którakolwiek wersja silnika 1.9 TDI (np. 130-konna, bo najbardziej dynamiczna).

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – która skrzynia biegów?

Zdecydowanie manualna. W niektórych wersjach Passata można spotkać skrzynie automatyczne (czterobiegowe), a także Tiptronic. Bezproblemowe działanie przekładni jest uzależnione od regularnej wymiany oleju i filtrów (co ok. 60 tys. km jeżeli producent nie zaleca inaczej) oraz sposobu eksploatacji.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 30.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zespół Doradców Podatkowych Jacek Czernecki Spółka z o.o.

Spółka Doradztwa Podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »