reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Touran w hierarchii Volkswagena zajmuje miejsce pomiędzy większym Sharanem, a mniejszym Golfem Plus. Na rynku konkuruje z takimi modelami jak: Ford C-Max, Opel Zafira, Renault Scenic czy Citroen C4 Picasso. Sprawdźmy jak auto prezentuje się pod kątem usterek i niezawodności.

Volkswagen Touran pierwszej generacji miał swoją premierę w 2003 roku. Konstrukcję auta oparto na płycie podłogowej znanej z Golfa V generacji. W 2006 roku samochód został poddany subtelnej modernizacji. Zmianie uległ kształt reflektorów a także atrapy chłodnicy. Odświeżony wizerunek Torana został zaprezentowany w Paryżu podczas targów. W tym samym roku wstąpiła na rynek wersja Cross, charakteryzująca się z drobnymi zmianami stylistycznymi oraz napędem na cztery koła. W krajach Europy Zachodniej w sprzedaży dostępne były egzemplarze z fabryczną instalacją na gaz ziemny CNG. W roku 2009 motor EcoFuel o pojemności dwóch litrów zastąpiono silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM, który dostępny był także w gamie jednostek napędowych Passata B6.

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – wnętrze

Przestrzeń we wnętrzu Tourana została bardzo sumiennie zagospodarowana. Podróżujący mają do dyspozycji łącznie 39 schowków i półek, wśród których część jest dostępna nawet dla pasażerów przebywających w trzecim rzędzie siedzeń. Schowki zaprojektowano m.in. na wierzchu deski rozdzielczej i pod podłokietnikiem między przednimi siedzeniami. Dla pasażerów drugiego rzędu, posiadającego trzy niezależne fotele, dostępne są składane pulpity na oparciach przednich foteli, schowki w podłodze i na drzwiach. Oparcie środkowego fotela można złożyć tak, aby pełnił rolę poręcznego stolika. Na trzeci rząd siedzeń składają się dwa fotele, które w razie potrzeby można złożyć i schować pod podłogą. Oba mają wysuwane zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Układ bagażnika też został przemyślany. Na drzwiach znajduje się schowek na trójkąt ostrzegawczy. Na prawej ścianie umocowano uchwyty na torby i siatka na drobiazgi. W egzemplarzach z rynku niemieckiego, już w seryjnym wyposażeniu znajdziemy między innymi: przednie i boczne poduszki powietrzne, aktywne zagłówki, wysokiej jakości system audio oraz systemy ABS i ESP.

Zobacz też: Mitsubishi Space Star - opinie

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – silniki benzynowe

Spośród jednostek benzynowych najrozsądniejszym i zarazem najbezpieczniejszym wyborem wydaje się być wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra. Ne jest on nader dynamiczny, ale za to zachowuje umiarkowany apetyt na paliwo i nad wyraz dobrze współpracuje z instalacją LPG. Silniki FSI oraz TSI radzą sobie o wiele lepiej jeśli chodzi o dynamikę. Jednakże jednostki FSI miewają komplikacje z nagarem osadzającym się na zaworach, tymczasem konstrukcje TSI to kolejne silniki z wadami fabrycznymi. Relatywnie często psują się wtryskiwacze oraz cewki zapłonowe, ponadto dość często awarii ulegają też napinacze łańcucha rozrządu. Zdarzają się również nieodosobnione przypadki pękających tłoków. Co się tyczy aut typu EcoFuel, z możliwością zasilania gazem CNG, to praktycznie nie występują one na naszym rodzimym rynku.

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Touran I
Volkswagen Touran I

Volkswagen Touran I był produkowany w latach 2003-2010.
Volkswagen Touran I był produkowany w latach 2003-2010.

Volkswagen Touran I
Volkswagen Touran I

Volkswagen Touran I
Volkswagen Touran I

Volkswagen Touran I
Volkswagen Touran I

Nowa matryca stawek VAT – Usługi Nowa matryca stawek VAT - Towary - STANDARD378.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Edyta Bielak-Jomaa

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie uzyskała stopień doktora nauk prawnych i została zatrudniona w Katedrze Prawa Pracy WPiA UŁ na stanowisku adiunkta; do czasu powołania na stanowisko Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, pełniła funkcję Kierownika Podyplomowych Studiów Ochrony Danych Osobowych WPiA UŁ oraz Kierownika Centrum Ochrony Danych Osobowych i Zarządzania Informacją. Była wykładowcą z zakresu ochrony danych osobowych, prawa pracy i zagranicznych migracji zarobkowych. Pełniła funkcję opiekuna naukowego Międzywydziałowego Koła Studenckiego Praw Osób Niepełnosprawnych, prowadziła szkolenia w ramach działalności Międzynarodowej Fundacji Kobiet oraz cykl szkoleń organizowanych dla pracowników i pracodawców regionu „Różni, ale równi” dotyczących równego traktowania oraz zakazu dyskryminacji na rynku pracy. Jest autorką ponad 30 opracowań z zakresu prawa pracy, problematyki rynku pracy, oraz ochrony danych osobowych. Jej zainteresowania naukowe obejmują przede wszystkim problematykę ochrony dóbr osobistych pracowników i ochronę danych osobowych w zatrudnieniu. Jako pierwsza rozpoczęła badania nad ochroną danych osobowych bezrobotnych i poszukujących pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama