reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

To z jaką skutecznością przekonuje do siebie Golf VII R największych przeciwników tego modelu jest zaskakujące. Ten najmocniejszy w historii Golf z silnikiem o mocy aż 300 KM niepostrzeżenie atakuje ich wrodzony układ odpornościowy i niezwykle skutecznie zaraża pasją do siebie. Czy jest to najdoskonalszy z hot hatchy?

Test Volkswagen Golf VII R: nowy wirus grypy

Sportowe odmiany Volkswagena Golfa można porównać do wirusa grypy. Pojawiają się na drodze sezonowo, sporadycznie i choć są bardo niepozorne, przy bliższym kontakcie potrafią być niezwykle zaraźliwe. W ostatnich miesiącach pojawił się wyjątkowo niebezpieczny ich szczep – zmutowana wersja R!

Na pierwszy rzut oka  VW Golf VII R to delikatnie zmodyfikowana wersja Golfa VII GTI. Nowy wzór potężnych 18-calowych obręczy kół z oponami Bridgestone Potenza S001 225/40, masywniejsze progi, powiększone wloty powietrza w przednim zderzaku oraz srebrne lusterka nie sugerują drastycznych różnic w osiągach wersji R na tle klasycznego GTI .

Test Volkswagen Golf VII R: wnętrze

Jeszcze gorzej jest we wnętrzu Golfa R. Kabina potraktowana została w sposób zbyt powściągliwy przez projektantów, dlatego proces implementacji sportowych atrybutów nie poszedł najlepiej. Na pierwszy rzut oka praktycznie nie widać elementów odróżniających R-kę od dobrze wyposażonych, „cywilnych” wersji Golfa.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Uporządkowany kokpit częściowo polakierowany podatnym na zarysowania lakierem, wysokiej jakości ekran systemu multimedialnego, porządne materiały wykończeniowe, świetne spasowanie oraz kabina mieszcząca w komfortowych  warunkach 4 osoby o wzroście 185 cm to cechy wspólne dla słabszych wersji Golfa. Jedynie bagażnik uległ skurczeniu z 380 l do 343 l bowiem pod jego podłogą znalazł się mechanizm napędzający tylne koła.

Dopiero zajęcie miejsca za kierownicą Golfa R pozwala dostrzec kilka sportowych „smaczków” które odróżniają go od pozostałych Golfów w gamie. Przednie fotele są fantastyczne – wzorowo podpierają zarówno uda jak i barki kierowcy, są przyjemnie miękkie i świetnie spisują się zarówno na torze jak i w kilkugodzinnej trasie. Inna jest także spłaszczona u dołu kierownica pewnie leżąca w dłoniach, ale uprzykrzona niestety zbyt dużą liczba przycisków. To co jednak budzi największe zdziwienie to nowe zegary, z totalnie zwariowanym prędkościomierzem wyskalowanym aż do 320 km/h! Z początku wywołuje on co najwyżej szyderczy śmiech, ale po chwili wzbudza pewien niepokój co do autentycznych możliwości auta. Ten ostatni narasta wraz z chwilą, gdy kierowca odpala silnik a kabinę przeszywa gardłowy jego pomruk wydobywający się z poczwórnego układu wydechowego.

Zobacz też: Test Seat Leon FR 1.8 TSI - wyraźna alternatywa

reklama

Czytaj także

Aktualizacja: 18.11.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM alufelgi
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM alufelgi

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM wnętrze
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM wnętrze

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zegary prędkościomierz
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zegary prędkościomierz

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM ESP
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM ESP

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM tryby jazdy
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM tryby jazdy

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zaciski i tarcze hamulcowe
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zaciski i tarcze hamulcowe

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM silnik
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM silnik

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM tył
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM tył

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM aktywny wydech
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM aktywny wydech

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

autosalon24.pl

Autosalon24.pl powstał w powstał w 2010 roku i jest portalem zarządzanym przez spółkę Autodirect SA. Zadaniem jakie sobie postawiono, było stworzenie pierwszego, polskiego portalu motoryzacyjnego umożliwiającego uzyskanie informacji, porady w wyborze oraz wsparcia w negocjowaniu najkorzystniejszych warunków zakupu, wymarzonego, nowego samochodu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama