Kategorie

Test BMW 435i: przepiękna moc!

Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i ma wszelkie zadatki by stać się kultowe. Tylny napęd, rzędowy silnik o mocy 306 KM i przepiękne nadwozie coupe wzbogacone rasowymi akcentami. Czy faktycznie nowe BMW 435i jeździ równie dobrze jak wygląda?

BMW 435i czyli piątkowa bawarka

Piątkowy poranek z racji zbliżającego się weekendu jak co tydzień napawa mnie żywym optymizmem. Piękna pogoda, wysoka temperatura i zaplanowana już wcześniej odległa podróż nie pozwalają skupić się na redakcyjnych obowiązkach. Zachowanie to potęguje na dodatek fakt, że na podziemnym parkingu od ładnych kilku godzin czeka na mnie jedno z najmocniejszych coupe dostępnych na rynku. Rzędowy silnik, tylny napęd i bak zalany pod korek wysokooktanowym paliwem. Po godzinie 10-tej moja cierpliwość kończy się, a wraz z nią także mój dzień pracy. Szybkim krokiem udaję się na podziemny parking, gdzie dostrzegam długo wyczekiwane BMW 435i.

BMW 435i : pakiet M jest niezbędny

Muszę przyznać, że mój pierwszy kontakt z serią 4 przyniósł pewien niedosyt. O ile pod względem osiągów i prowadzenia BMW 428i xDrive spisało się rewelacyjnie, o tyle zabrakło mi w niej trzech rzeczy – tylnego napędu, rzędowego silnika o sześciu cylindrach i bardziej sportowego image'u. Stojąc przed niebieską BMW 435i wyposażoną w sportowy pakiet M odnajduję w niej wszystko, czym jawić się powinno rasowe coupe.

Zobacz też: Test BMW 428i xDrive - utalentowany debiutant

Potężny przedni zderzak z trzema masywnymi wlotami powietrza, długa maska silnika, przepiękne, 19-calowe aluminiowe felgi skrywające ogromne tarcze hamulcowe, podwójny układ wydechowy i lakier Estoril Blue, podkreślający każde, nawet najdrobniejsze ale jakże istotne dla całościowego efektu, przetłoczenie. Do tego zadziorne przednie reflektory, obniżone zawieszenie oraz charakterystyczna płetwa rekina na dachu. Seria 4 nareszcie odnalazła swój właściwy styl.


BMW 435i : pakiet M czyli brakujące ogniwo

Widok tej maszyny rozbudza fantazje, które człowiek po prostu pragnie wcielić w życie. Pospiesznie otwieram zatem masywne drzwi BMW 435i pozbawione ramek i już chcę zająć miejsce w sportowym fotelu, gdy moim oczom ukazuje się nieco dezorientujący widok. Otóż zamiast sportowych kubełków i nieco ascetycznej prostoty ukazuję się wnętrze przywołujące na myśl bardziej luksusową limuzynę aniżeli sportowe coupe. Kremowa skóra, automatyczna skrzynia biegów, elektrycznie sterowane fotele czy automatyczny podajnik pasów… Charakter wnętrza nieco odbiega od wyobrażeń o rasowej maszynie na tor, ale wystarczy zasiąść na pewnie otulającym ciało fotelu by szybko poczuć sportową atmosferę.

Rewelacyjna, półleżąca pozycja, potężne manetki sportowej skrzyni biegów umieszczone tuż przy kierownicy, masywna dźwignia hamulca ręcznego usytuowana tuż pod ręką i fenomenalna kierownica wchodzącą w skład pakietu M. Ta ostatnia, choć może nieco za duża (37 cm), jest świetnie wykonana i zapewnia wręcz książkowy chwyt. Odnalezienie tych kilku elementów uspokaja mnie i pozwala na nowo rozpatrywać 435i w kategorii auta sportowego. Wciśnięciem przycisku odpalam silnik, który delikatnie wkręcając się na obroty przyjemnie wypełnia redakcyjny parking echem swej pracy. Na przedniej szybie pojawia się obraz systemu HUD, a ja za pomocą chyba najdoskonalszej dźwigni, jakiej użyto do sterowania automatyczną skrzynią biegów, wybieram tryb Drive i ruszam autem w drogę.

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

BMW 435i : aktywne zawieszenie czyli bat na wiecznych malkontentów

Pierwsze kilometry pokonane w korku przez BMW 435i nie pozwalają ocenić potencjału jaki skrywa jego 3-litrowy6-cylindrowy silnik z serii N55. Potomek legendarnych "szóstek" z Bawarii, wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa HPI i turbosprężarkę twin scroll po prostu dusi się w zastygłym mieście. Siedząc w wygodnym fotelu przemieszczam się zatem po zatłoczonej stolicy w tempie do jakiego przyzwyczaiły mnie niedzielne spacery. Szybko odkrywam jednak pierwszą zaskakującą cechę modelu 435i. Zawieszenie nadspodziewanie skutecznie pochłania większość nierówności na drodze.

Tylna oś zbudowana łącznie z 10-wahaczy, wspierana amortyzatorami o zmiennej charakterystyce tłumienia wydaje się pracować zdecydowanie bardziej delikatnie niż w wersji 428i. Nawet w trybie Sport, auto zachowuje się niezwykle kulturalnie i komfortowo, mimo że opiera się o asfalt na 19-calowych kołach, obutych w opony w rozmiarze 225/40 z przodu  i 255/35 z tyłu! Tylko naprawdę duże wyrwy potrafią wstrząsnąć kabiną. Szczerze mówiąc fakt ten szybko nakreślił w mojej głowie obraz 435i bardziej jako przedstawiciela aut klasy Gran Turismo aniżeli sztywnego i zwartego konkurenta dla Porsche 911.


BMW 435i : legendarny 6-cylindrowiec czyli N55

Kilka minut później ruch na drodze się zmniejsza, a silnik osiąga optymalną temperaturę pracy. Wjeżdżając na autostradę, postanawiam raz jeszcze zawierzyć w wyniesioną przez wielu do rangi kultu jakość prowadzenia aut BMW. Pokonując ostatni łuk drogi kierujący pojazdy bezpośrednio na autostradę, ustawiam tryb jazdy na Sport+ i wyłączam system DTC (Dynamic Traction Control). W ten sposób pozbawiam się jakiejkolwiek pomocy ze strony elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Na wyjściu z wirażu mocno wciskam gaz a do moich uszu najpierw dobiega przyjemny tętent 306 koni mechanicznych, a po chwili dźwięk piszczących tylnych opon. Mimo ogromnej, 255-milimetrowej szerokości poddają się one ogromnej mocy turbodoładowanej jednostki. Później okaże się, że w dużej mierze o ich trakcji decyduje stopień ich rozgrzania.

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

W chwili gdy auto delikatnie zarzuca tylną osią na łuku drogi, cały swój potencjał odkrywa porządne zawieszenie, idealny rozkład mas pomiędzy osiami (50:50) i bezpośredni układ kierowniczy. Nawet z wyłączoną kontrolą trakcji, tylnonapędowe BMW 435i pozwala nad sobą niezwykle łatwo zapanować. Auto błyskawicznie osiąga autostradową prędkość i zachwyca nie tylko wciskającym w fotele przyspieszeniem (lepszym aniżeli w przypadku BMW M3 e46), ale i wysoką precyzją kierowania w trakcie wymijania wolniej jadących pojazdów. Dziwi za to nieco spowolniona reakcja na ruch kierownicy w jej neutralnym położeniu (najprawdopodobniej wynika ona z zastosowania elektromechanicznego wspomagania), ale pewne i zdecydowane operowanie "fajerą", odwdzięcza się niezwykle bezpośrednią reakcją auta. Na tle poprzednika czuć nieco większą tendencję do podsterowności.

BMW 435i : układ hamulcowy

Kilka kilometrów dalej potężna ciężarówka wymusza pierwszeństwo i zajeżdżając mi drogę zmusza do gwałtownego zredukowania prędkości. W tym momencie swoje walory odkrywa opcjonalny, sportowy układ hamulcowy wyposażony z przodu w 370-, a z tylu w 345-milimetrowe tarcze hamulcowe. BMW 435i ani na moment nie zbacza z obranego wcześniej kierunku poruszania się, a ugięcie amortyzatorów jest ledwo wyczuwalne. Ogromna siła hamownia jaką zapewnia M-pakietowy układ hamulcowy, pozwala uniknąć niebezpieczeństwa, potwierdzając jednocześnie zasadność przeznaczenia na niego każdej wymaganej złotówki.

Gdy ruch na autostradzie się wzmaga, zjeżdżam na prawy pas i zmieniając ustawienia auta, koncentruje się na osiągnięciu jak największej wygody podróżowania. Tryb Comfort modyfikuje nastawy amortyzatorów czyniąc je bardziej miękkimi, a skrzynia biegów płynnie, wręcz niezauważalnie, wybiera najwyższe, 8-me przełożenie. W tym momencie dostrzegam, że 3-litrowy silnik pracuje ze zdecydowanie mniejszym obciążeniem niż jego mniejszy, 2-litrowy brat z wersji 428i. Przy 140 km/h motor ma zaledwie 2400 obr./min. To aż o 700 obrotów wału napędowego na minutę mniej niż w przypadku słabszej wersji, również wyposażonej w 8-stopniową skrzynię.

Co ciekawe dłuższe przełożenia skrzyni biegów w 435i wpływają korzystnie nie tylko na spalanie (przy ok. 150 km/h zużycie paliwa kształtuje się na poziomie ok. 8,5 l na 100 km) ale przede wszystkim na poziom hałasu w kabinie. Kierowca może albo delektować się ciszą jaka wypełnia wnętrze BMW, albo docenić jakość dźwięku sączącego się z głośników pokładowego systemu audio marki HarmanKardon. W trakcie spokojnej jazdy jest to ogromna zaleta, ale kierowca oczekujący stricte sportowych wrażeń może czuć się nader odizolowany od wydarzeń jakie rozgrywają się poza kabiną BMW.


BMW 435i : wnętrze

Chwila wytchnienia pozwala zauważyć jak bardzo dopracowane jest wnętrze nowego BMW serii 4. Wystarczająco wygodne dla czwórki średniego wzrostu pasażerów, wykonane z bardzo dobrej jakości materiałów, skupione jest wokół deski rozdzielczej, żywcem przejętej z BMW serii 3. Centralna cześć kokpitu, lekko nachylona w stronę kierowcy, ozdobiona jest tylko najważniejszymi przyciskami i pokrętłami. Pozostałe funkcje zgrupowano w systemie iDrive obsługiwanym za pomocą specjalnego pokrętła. Wymaga on jednak pewnego obycia, bowiem niektóre zadania realizowane są w sposób zbyt skomplikowany. Zdefiniowanie np. sześciu ulubionych stacji radiowych zajęło mi nieco dłuższą niż zwykle chwilę. Porządnie dopracowano system nawigacyjny wyposażając go w pieczołowicie odwzorowanei mapy Polski. Po raz kolejny zachwycił mnie także moduł Connected Drive pozwalający m.in. na bezpłatną konsultację ze specjalistami z BMW w sprawie doboru najlepszej trasy dojazdu czy odnalezienia rozsądnego cenowo hotelu. Nie jest dla nich także problemem sprawdzenie wyników ostatnich meczy ligowych czy prognozowanej na najbliższe dni pogody. Zachowują spokój i profesjonalizm nawet przy analizowania repertuaru kinowego.

Zobacz też: Test BMW X5 xDrive30d 258 KM F15 : jakość limuzyny ukryta w nadwoziu SUV-a

BMW 435i : zużycie paliwa potrafi zaskoczyć - pozytywnie

Po niecałej godzinie jazdy, autostrada kończy swój bieg, a ja wraz z BMW 435i rozpoczynam eksplorację wyjątkowo krętych odcinków dróg gminnych. W trybie Comfort automatyczna przekładnia ZF żongluje biegami bardzo sprawnie, bez szarpnięć, pozostając cały czas czujna na ewentualną potrzebę nagłego przyspieszenia. Niestety ciągłe rozpędzanie i hamowanie wpływa niekorzystnie na wyniki spalania. Z bardzo rozsądnych autostradowych 9 litrów na 100 km podniosły się one w okolice 13 litrów. Próbując je skorygować aktywuję tryb ECO PRO oraz posiłkuję się gdzie tylko mogę tempomatem. Rezultaty są przygniatające. Komputer zdecydowanie delikatniej operuje przepustnicą gazu dzięki czemu przy jednostajnej jeździe spalanie oscyluje w granicy 5,5-6,0 litrów, co pozwala na obniżenie średniej do ok. 11 l na 100 km. I to w aucie, które w każdej chwili potrafi rozpędzić się 0-100 km/h w czasie 5,4 sekundy.

BMW 435i : idealny start czyli procedura Launch Control

Na pozbawionym życia odcinku drogi rezygnuję z walki o cenne litry paliwa i postanawiam sprawdzić możliwości tzw. procedury startu czyli Launch Control. Ponownie dezaktywuje systemy bezpieczeństwa, wybieram tryb Sport+, hamulec i gaz wciskam do podłogi. Tylne koła zaczynają tańczyć w miejscu, po czym zwalniam hamulec. Pod wpływem gwałtownie narastającego przyspieszenia, moje ciało wbija się w oparcie fotela, a dłonie odruchowo zaciskają się na grubym wieńcu kierownicy. Rozgrzane opony sprawnie przenoszą 400 Nm momentu obrotowego na koła, a skrzynia biegów z impetem wbija poszczególne biegi, czyniąc to tym razem w sposób zdecydowanie mniej wysublimowany. Po około 5 sekundach wskazówka licznika przekracza psychologiczną barierę 100 km/h.

Zobacz też: Test Lexus GS300h – ciekawa alternatywa

Całemu widowisku dramaturgi dodaje fakt, że w trybie Sport/Sport+ aktywny układ wydechowy rozbrzmiewa bardzo niskim, wręcz ochrypłym dźwiękiem wspieranym dodatkowo hukiem wystrzałów dopalającego się w tłumiku paliwa. Szkoda, że w kabinie dźwięk ten jest mniej spektakularny niż na zewnątrz pojazdu. Z uwagi na ryzyko przegrzania elementów przenoszących moc poprzez skrzynię biegów na koła w wyniku korzystania z procedury startowej, muszę nieco sfolgować, aby newralgiczne części układu przeniesienia napędu mogły się schłodzić.



BMW 435i : zadziwiająco funkcjonalne

Gdy dzień zmierza ku końcowi, a pomarańczowa łuna na niebie ustępuje miejsca czarnej czeluści nocy, swoje możliwości odsłaniają w pełni LED-owe, adaptacyjne reflektory. Pozwalają one na ciągłą pracę w trybie świateł drogowych (długich), bez ryzyka oślepienia kierowców poruszających się przed naszym autem. Za pomocą systemu kamer i procesorów wiązka światła omija inne pojazdy, skupiając się na poboczach oraz strefie przed autem. System działa bardzo precyzyjnie i skutecznie, ale trzeba pamiętać, że nie rozpoznaje idących poboczem ludzi. W rezultacie mogą zostać oni chwilowo oślepieni.

Dojeżdżając do celu podróży doceniam porządnej jakości kamerę cofania, która dobrze spisuje się nawet po zapadnięciu zmroku, pomagając tym samym w manewrowaniu na ciasnym parkingu. Jednocześnie żałuję, że w aucie za ponad 345 tys. zł zabrakło układu prezentującego obraz wokół całego auta. Wypakowując bagaże z ponad 445-litrowego bagażnika podziwiam wysokie walory użytkowe pojazdu, który w odpowiednich rękach pokonałby zapewne legendarną pętle toru Nurburgring w czasie około 8 minut. Siatki zabezpieczające ładunek przed przesuwaniem, składane za pomocą dźwigni oparcia tylnej kanapy i wiele schowków na drobne przedmioty to rozwiązania niespotykane zbyt często w tego typu samochodach.

Zobacz też: Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

BMW 435i : kolejne Gran Turismo?

Tuż przed snem postanawiam jeszcze przejrzeć specyfikację dostarczonego do testu BMW 435i. Sportowe zawieszenie, sportowe hamulce, sportowa skrzynia biegów...mimo wielu rozwiązań nacechowanych bezkompromisowym charakterem, ogólny obraz auta jawi się dwuznacznie. Z jednej strony auto dysponuje osiągami potrafiącymi skutecznie zakłócić działanie ludzkiego błędnika i wprowadzić w stan żywej ekscytacji z jazdy, a z drugiej zapewnia komfort nieustępujący autom średniej klasy. W całym gąszczu nowoczesnej technologii chyba najbardziej zadziwia mnie jego zawieszenie. Zadziwiająco miękkie na nierównościach i wystarczająco sztywne na zakrętach. BMW 435i nawet w mniej wprawnych rękach staje się niezwykle skuteczną maszyną do szybkiego rozprawiania się z dużymi dystansami. Choć jego projektanci mocno się starali aby stworzyć typowe Gran Turismo stanowiące alternatywę dla nowe M4, to nadal czuć w nim zapał i pasję garstki osób ceniących jeszcze autentyczną radość z jazdy. Choć mniej bezkompromisowe niż poprzednicy, BMW 435i nadal jest mistrzem w swojej klasie.

Serdecznie dziękuję Pani Katarzynie Goc, koordynatorowi Pałacu Chojnata, za pomoc przy realizacji sesji zdjęciowej BMW 435i.

Dane techniczne BMW 435i

Samochód BMW 435i M pakiet
Rodzaj silnika benzynowy z turbosprężarką typu twin scroll
Kod silnika N55
Położenie silnika wzdłużnie
Wtrysk paliwa bezpośredni
Liczba cylindrów 6
Pojemność skokowa 2979 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 225/306 kW/KM w zakresie 5800-6000 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie 1200-5000 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,30
Napęd  tylny
Skrzynia biegów automatyczna 8. biegowa (jednosprzęgłowa) z manetkami przy kierownicy
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 5,4 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 10,2 / 5,5 / 7,2 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: 5-wahaczowe (przy każdym kole)
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane, 370 mm (pakiet M)
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane, 345 mm (pakiet M)
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 638/ 1 825/ 1 377 mm
Rozstaw osi 2 810 mm
Masa własna 1525 kg (dowód rejestracyjny)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 445 l
Ładowność 520 kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 11,3 m (11,8 m z xDrive)
Pojemność baku 60 l
Cena od 230 900 zł (podstawowa wersja BMW 435i)
Cena egzemplarza testowego 345 596 zł

BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014 kokpit
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014 sportowa kierownica pakiet M
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014 skrzynia biegów ZF
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014
Kamil Fraszkiewicz
BMW 435i 2014 tarcza hamulcowa przednia
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    23 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego: jak załatwić formalności? Warto dobrze przygotować się do wizyty w wydziale komunikacji.

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy?

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy? Na drodze do tzw. "L-ki" kierowcy stoi przede wszystkim kurs organizowany głównie w WORD-ach.

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem. Co musisz o nim wiedzieć?

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem to tak naprawdę prawo jazdy na tramwaj. Jak się je zdobywa i jakie warunki należy spełnić?

    Nowy Peugeot 308 SW - jest po prostu piękny!

    Nowy Peugeot 308 SW został oficjalnie zaprezentowany. Powabne kombi ma 600-litrowy bagażnik i paletę pięciu silników.

    Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

    Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie. No i jest problem...

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie? Kierowcę czeka wizyta w wydziale komunikacji, stacji kontroli pojazdów i znowu wydziale komunikacji.

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić auto?

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić czy używane auto nie jest obciążone prawami osób trzecich? Są na to tak naprawdę trzy sposoby.

    Zgubiłem numer PKK. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Zgubiłem numer PKK. Jak go odzyskać? No i tu pojawia się spory problem, bo kandydata na kierowcę czeka... No właśnie co?

    Sprzedaż części używanych na oku fiskusa. Ruszają kontrole.

    Sprzedaż części używanych na celowniku skarbówki. Powód? Wielu sprzedawców albo nie zarejestrowało nawet firmy, albo zaniża dochody ze sprzedaży.

    Ile elektryk przejedzie na rezerwie?

    Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.