Kategorie

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM

Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Tomasz Korniejew
Najnowsza Alfa Romeo Giulietta napędzana przez silnik o mocy 170 KM dumnie odkrywa sportowe geny marki i otwarcie aspiruje do klasy premium. Ale, czy jest gotowa, by brylować na salonach?

Zeszłoroczny lifting Alfa Romeo Giulietta nie był rewolucją ale spowodował, że kompaktowa „Włoszka” uwydatniła swoje zalety. Drobne zmiany stylizacyjne uatrakcyjniły wygląd modelu, a nowe wzory obręczy ze stopów lekkich dodały nadwoziu szlachetności.
I choć Alfa Romeo Giulietta to obecnie jeden z najstarszych modeli kompaktowych dostępnych na rynku, wciąż przyciąga wzrok niebanalną urodą.

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM – wnętrze

Operacja odświeżenia modelu nie ominęła wnętrza. Zmodyfikowano m.in. kokpit. Przemeblowano tablicę przyrządów i zastosowano lepsze materiały wykończeniowe. Wnętrze recenzowanego egzemplarza zostało wykończone wysokiej jakości skórzaną tapicerką w kolorze jasno brązowym.
Deska rozdzielcza Alfy przyciąga uwagę ładnym kształtem, a poszczególne elementy wnętrza zostały spasowane i zmontowane z dokładnością. Szkoda tylko, że w niektórych miejscach tworzywa sztuczne wciąż odstają jakością od stosowanych w modelach klasy Premium.
Niemniej kierowca Giulietty nie będzie narzekał na ciasnotę, niewygodę fotela, czy skomplikowaną obsługę poszczególnych urządzeń.
Może za to ponarzekać na widoczność do tyłu.
Z przodu miejsca nie zabraknie nawet rosłym osobnikom ale na tylnej kanapie jest ciaśniej. Wysocy pasażerowie siedzący z tyłu (wzrost powyżej 182 cm) narzekają na brak przestrzeni w okolicach kolan.
Bagażnik kompaktowej Alfy pomieści 350 l co jest wynikiem wystarczającym, ale przeciętnym w klasie kompaktów.

Zobacz też: Test: Seat Leon ST 1.6 TDI 105 KM man.

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - napęd/układ jezdny

Mocną stroną każdego modelu Alfy Romeo są zazwyczaj wysokiej jakości właściwości jezdne. Nie inaczej jest w przypadku opisywanej Giulietty. Benzynowa, turbodoładowana jednostka MultiAir o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 170 KM jest odpowiednim źródłem napędu dla ważącego 1290 kg samochodu.
Auto spontanicznie reaguje na każde wciśnięcie gazu, a w razie konieczności napędza się z werwą i nie dostaje zadyszki począwszy od najniższych zakresów obrotów.
Jest to zasługa m.in. systemu D.N.A., dzięki któremu kierowca może ustawiać charakterystykę pracy silnika, układu hamulcowego oraz kierowniczego w zależności od potrzeb.
Niedostatki w dynamice będą trapić kierowcę Giulietty jedynie w przypadku, gdy ustawi przełącznik w trybie A (All Weather). Jest to opcja, którą producent zaleca wykorzystywać podczas jazdy po śliskiej nawierzchni, głównie zimą. W tej konfiguracji auto robi się ospałe a reakcja na gaz jest przytłumiona.

O wiele lepiej sprawa wygląda w trybie N, czyli Normal. Prawdziwą gratką jest jednak prowadzenie Giulietty w trybie Dynamic. Wtedy rośnie maksymalny moment obrotowy (z 230 do 250 Nm), zmniejsza się siła wspomagania kierownicy, a układ hamulcowy działa pod zwiększonym ciśnieniem. Znacznie też rośnie wyczulenie układu napędowego na każde wciśnięcie gazu.
Ponadto uaktywnia się system Q2, czyli elektroniczna szpera poprawiająca trakcję podczas szybkiej jazdy po zakrętach.
Prowadzenie 170 konnej Giulietty to przyjemność. Samochód posłusznie wykonuje wszelkie polecenia kierowcy, a zawieszenie pewnie utrzymuje pojazd w ryzach. Nie przeszkadzają nawet zbyt komfortowe fotele, które mają zbyt płytki profil oparć.
Mimo sportowych nastawów, zawieszenie Alfy świetnie sprawdza się na nierównościach. Wszelkie niedoskonałości tłumione są skutecznie bez nieprzyjemnych stuków.
Cieszy też zużycie paliwa. W ruchu miejskim łatwo Giuliettą osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 9 l benzyny na 100 km, choć podczas notorycznie dynamicznej jazdy zużycie paliwa gwałtownie wzrasta.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - podsumowanie

Mimo że producent przeprowadził rok temu jedynie lifting nmodelu, Alfa Romeo Giulietta jest obecnie konstrukcją znacznie dojrzalszą od wersji, która zadebiutowała na rynku. Włoski kompakt znacznie skrócił dystans do modeli uznanych w najbardziej prestiżowej klasie. Giuliettę charakteryzuje nietuzinkowy szyk. Ponadto wyróżnia się ponadprzeciętnie wysoką jakością prowadzenia i sprawnym napędem. Do tego, by w pełni mogła brylować na salonach brakuje niewiele, na przykład, jeszcze lepszego wykończenia wnętrza.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM – dane techniczne

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1368 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 170 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,1/179,8/146,5 cm
Rozstaw osi 263,4 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s
Zużycie paliwa* 7,8/4,6/5,8 l/100 km
Cena od 86 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tablica przyrządów
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tablica przyrządów
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - przód
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - przód
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tył
Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tył
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    31 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.