REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Lancer VII CS0 (2000-2008): w cieniu rajdowej legendy

Mitsubishi Lancer po liftingu z 2005 roku.
Mitsubishi Lancer po liftingu z 2005 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Lancer VII generacji kojarzony jest z jego rajdową legendą. W praktyce okazuje się, że jego cywilna odmiana to praktyczny i solidny samochód, który jednak nie ma wiele wspólnego z motosportem.

Mitsubishi Lancer VII-generacji (oznaczenie CS0) trafił na europejski rynek z 3-letnim opóźnieniem. Swój debiut miał w 2000 roku w Japonii, natomiast Europa przywitała go dopiero w 2003 roku. Dwa lata później auto przeszło drobny lifting, a największe zmiany dotyczyły stylizacji przedniego pasa. Mimo że auto nosi nazwę jednego z najbardziej rozpoznawalnych samochodów rajdowych na świecie, cywilna jego wersja, poza odmianą Evo, ma niewiele wspólnego ze sportem.

REKLAMA

Nadwozie Lancera VII

REKLAMA

Lancer VII występował w dwóch wersjach nadwoziowych. Najpopularniejszy był sedan z bagażnikiem o pojemności 430 litrów. Odmiana kombi, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Alfy Romeo 156 dysponuje znacznie mniejszą przestrzenią na bagaż – zaledwie 344 litry czyli tyle ile w przeciętnym hatchbacku klasy kompakt. Niską pojemność bagażnika częściowo rekompensuje możliwość załadowania kufra aż po sam dach. Poza tym otwór załadunkowy kombi pozwala na przewóz rzeczy o większych gabarytach. 

Równie rozczarowujące jest zabezpieczenie karoserii auta przed rdzą. Charakterystyczne miejsca występowania jej ognisk to ramy okienne drzwi (wada fabryczna modelu, której Mitsubishi Motors Polska nie uznawała na gwarancji, podczas gdy na zachodzie Europy nie było z tym problemu). Poza tym mankamentem auta jest słabej jakości lakier, który bardzo łatwo ulega zarysowaniu. To z kolei prosta droga do pojawienia się nowych ognisk rdzy.

Wnętrze Lancera VII

Bardzo proste, wręcz ascetyczne wnętrze Lancera CS0 jest wykonane starannie i obce są mu problemy związane ze skrzypieniem plastików czy foteli. Pod względem wyposażenia też jest przyzwoicie. Mimo że brakuje zaawansowanych rozwiązań multimedialnych, a wiele modeli pozbawionych jest nawet komputera pokładowego, to nie powinno być problemu z zakupem egzemplarza wyposażonego w klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy ABS. Wadą wnętrza jest stosunkowo słabe wyciszenie kabiny, które wpływa negatywnie na komfort podróży. Zbyt duża jest też średnica koła kierownicy. Zostało to poprawione w 2006 roku, kiedy w wersji 1.6 pojawiła się mniejsza, bardziej poręczna kierownica.

Zobacz też: Używana Mazda 323F BJ (1998-2003): solidnie ale bez polotu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki występujące w Lancerze VII

REKLAMA

Osoby, które zastanawiają się nad zakupem Mitsubishi Lancera VII, może zmartwić fakt, że model ten nie posiadał w swojej ofercie żadnego silnika wysokoprężnego. Wszystkie trzy jednostki będące w polskiej dystrybucji, zasilane były benzyną. Podstawowo wersja Lancera 1.3  16V 82KM, nie zachwyca ani dynamiką ani spalaniem. Zdecydowanie korzystniej wygląda pod tym względem odmiana 1.6  16V 98KM (0-100km/ w 11,8s, śr. spalanie 6,8l/100km). Najmocniejszy wariant to Lancer z (poza modelem Evo o mocy 265KM) silnikiem 2.0 16V DOHC o mocy 135KM(0-100km/h w 9,7s, V-Max 204km/h). Wszystkie jednostki napędowe uważane są za bezawaryjne. Będąc regularnie serwisowane niestraszne są im przebiegi rzędu 400tys.km.

Silniki w Lancerze VII CS0 posiadają hydrauliczną regulację luzu zaworowego. Bardzo dobrze współpracują z instalacją LPG, zwłaszcza jednostka 1.6 16V. Problemy w tym silniku stwarza pompa wody, która bardzo często przecieka, dlatego stanowić powinna integralny element wchodzący w skład części, podlegających wymianie trakcie zmiany rozrządu. Nietrwała jest też sonda lambda.

Zobacz też: Używany Nissan Almera N16 (2000-2006): trzeba zaryzykować

Zawieszenie/ Układ kierowniczy Lancera VII

Newralgicznym elementem auta jest jego tylne, wielowahaczowe zawieszenie. Do 2005 roku japoński kompakt borykał się z trzaskami dochodzącymi z okolic tylnej osi. Źródłem problemu są kiepskiej jakości tuleje wahaczy. Należy pamiętać, że zawieszenie Lancera dosyć wybiórczo tłumi nierówności i sprzyja raczej dynamicznej jeździe w zakrętach, niż zapewnieniu jak najwyższego komfortu podróżnym.

Układ kierowniczy jest precyzyjny i zapewnia dobre wyczucie auta.  Zdarzają się jednak problemy z maglownicą(koszt w ASO prawie 18 000zł!).

Podsumowanie

Lancer VII generacji CS0 to auto dla kogoś, kto przede wszystkim szuka niezawodnego auta, by bezproblemowo pokonywać dystans z punktu A do B. Kosztem stylistyki i nowoczesnych rozwiązań, właściciel zyska solidne auto, które nie powinno nastręczać mu większych problemów w codziennej eksploatacji. Gruntownemu sprawdzeniu należy poddać przede wszystkim nadwozie auta (pod kątem występowania ewentualnych ognisk korozji czy śladów ewentualnych napraw blacharskich) oraz stan układu kierowniczego oraz tylnego zawieszenia. Zdecydowanie najciekawsze są egzemplarze wyprodukowane od 2007 roku, w których wyeliminowane zostały problemy „wieku dziecięcego” a wyposażenie uległo znaczącej poprawie.

Zobacz też: Używany Saab 9-3 YS3F: szybkość bezpieczna

Konkurenci Mitsubishi Lancera VII

- Nissan Almera II

- Golf V

- Peugeot 307

Mitsubishi Lancer wersji kombi ma bagażnik o pojemności zaledwie 344 litrów.
Wnętrze Lancera z silnikiem 2.0 wyróżnia się sportową kierownicą i aluminiowymi dodatkami.
Mitsubishi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

REKLAMA

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA