Kategorie

Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Piotr Czerniakowski
Peugeot 307 jest dowodem na to, że ponadczasowa sylwetka auta wcale nie musi być nudna.
newspress.co.uk
Peugeot trafił do produkcji w 2001 roku. Dzięki odważnie zaprojektowanemu nadwoziu i oszczędnym silnikom, auto szybko zyskało uznanie wśród klientów. Popularność była na tyle duża, że w początkowym okresie produkcji fabryki nie nadążały z realizacją zamówień.

Nadwozie Peugeota 307

Peugeot 307 oferowany był w czterech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowy oraz 5-drzwiowy hatchback, kombi o oznaczeniu SW, a także Coupe-Cabrio ze sztywnym, składanym dachem. Stylistyka auta nie robi już takiego wrażenia, jak podczas premiery, która miała miejsce przeszło dekadę temu. Auto starzeje się jednak powoli, zaś ładna i dynamiczna linia nadwozia w połączeniu z reflektorami o typowym dla Peugeota 307 kształcie, sprawia, że sylwetka auta jest lekko "drapieżna". Duże szyby sprawiają, że wnętrze jest jasne, zaś widoczność we wszystkie strony jest bardzo dobra.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie 307

Wnętrze Peugeota 307

Kokpit Peugeota 307 jest prosty i uporządkowany. Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza nie zachwyca, zwłaszcza w egzemplarzach z dużym przebiegiem. Fotele są duże i dobrze ukształtowane. Kierownica regulowana jest w dwóch płaszczyznach więc daje się dopasować do wymagań każdego kierowcy. Ilość miejsca dla pasażerów jest jak na tę klasę zadowalająca. Pojemność bagażnika w standardzie jest przeciętna i wynosi 341 litrów. Dzięki dzielonej i składanej tylnej kanapie, przestrzeń bagażową możemy zwiększyć do 1328 litrów.

Wyposażenie Peugeota 307

Seryjnie każda 307 wyposażona jest w ABS, wspomaganie awaryjnego hamowania oraz dwie poduszki czołowe. Wyposażenie wpływające na komfort jazdy należy uznać za bardzo dobre jak na tę klasę aut. Jeżeli chcemy jednak lepszego wyposażenia musimy szukać wersji oznaczonych: XT, bądź XT Premium. 

Zobacz też: Peugeot 206

Napęd

Silniki benzynowe Peugeota 307

Podstawową jednostką jest tutaj silnik o pojemności 1.4 i mocy 88 KM. Nie polecamy jednak tego motoru ze względu na to, że słabo sobie radzi z autem, które nie jest znowu takie lekkie. Średnie spalanie na poziomie 6,5 l nie przeraża, lecz jest niewiele mniejsze od tego w mocniejszych wersjach. Bezpieczniejszą opcją będzie poszukać mocniejszych wersji o pojemności 1.6 litra, bądź 2.0 i mocy odpowiednio 109 KM i 136 KM. Jednostki te są stosunkowo niezawodne, trwałe i dynamiczne - przyspieszenie do 100 km/h wynosi 11,6 s w przypadku wersji 109 KM i jedyne 8,8 s w przypadku wersji 136 KM. Średnie spalanie tych wersji waha się między 7,2 l a 7,7 l na 100 km

Zobacz też: Renault Laguna II

Silniki wysokoprężne Peugeota 307

Reklama

Jeżeli szukamy diesla będziemy mieli do wyboru cztery jednostki HDi: 1.4 i mocy 68 KM, 1.6 90 KM, 2.0: 109 KM i 136 KM. Pierwszy z nich jest totalnym nieporozumieniem. Wprawdzie auto spala średnio jedynie 4,6 l na 100 km, lecz przyspiesza do 100 km/h w ponad 17 sekund. O jakiejkolwiek dynamice może być mowa od silnika 1.6. Tutaj przyspieszenie do setki wynosi 12,5 s przy średnim spalaniu niespełna 5 l na 100 km. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wersja 2.0 109 KM. Peugeot 307 z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 11,2 s, przy średnim spalaniu na poziomie 5,2 l na 100 km. Gdy od auta oczekujemy jeszcze lepszej dynamiki, warto rozważyć zakup wersji 136 KM.

Diesle są jednak dość usterkowe i drogie w serwisowaniu. W wersji 1.6 psują się turbosprężarki, natomiast w wersji 2.0 musimy liczyć się z awariami dwumasowych kół zamachowych, oraz układu wtryskowego.

Skrzynia biegów: Napęd przedni. Skrzynie manualne o 5 lub 6 przełożeniach, lub automatyczne skrzynie, 4 lub 6 biegowe.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Co wybrać w przypadku Peugeota 307?

Wybór zadbanych egzemplarzy nie stanowi problem, gdyż wybór aut na rynku wtórnym jest duży. Dla ludzi ceniących dużą przestrzeń i wysoki komfort polecamy dobrze wyposażone kombi z mocnym dieslem pod maską. Jeśli nie chcemy wydać zbyt dużo, pomyślmy nad wersją hatchback z benzynowym 1.4 pod maską.

Usterki Peugeota 307

Silnik:  problemy dotyczą głownie diesli, które są dość usterkowe i drogie w serwisowaniu. W wersji 1.6 psują się turbosprężarki, natomiast w wersji 2.0 musimy liczyć się z awariami dwumasowych kół zamachowych, oraz układu wtryskowego. Oprócz tego awarie kaset z cewkami zapłonowymi.

Elektronika: awarie układów elektrycznych i elektronicznych

Zawieszenie: głośna praca tylnego zawieszenia

Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Ceny części Peugeota 307

Wahacz przedni: 315 zł

Amortyzator przedni: 190 zł

Klocki hamulcowe przednie: 121 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 300 zł

Sprzęgło kompletne: 450 zł

Reflektor przedni: 250 zł

Zobacz też: Peugeot 406 czy Citroen C5?

Podsumowanie

Zalety: przestronne wnętrze, tanie części zamienne, wysoki komfort w wersjach SW, ekonomiczne silniki

Wady: wysoka utrata wartości, kłopoty z elektroniką, niezbyt trwałe przednie zawieszenie, przeciętna jakość montażu

Peugeot 307 to dość ciekawa propozycja, ze względu na atrakcyjne ceny tych aut na rynku wtórnym. Zgrabna sylwetka, przestronne wnętrze, wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, a także dość szeroka gama oszczędnych jednostek napędowych to niewątpliwe zalety tego modelu. Zniechęcać może "przylepka" zawodnego auta francuskiego, co nie zawsze, ale niestety zdarza się w praktyce.

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    19 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.