| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Pomimo swojego wieku Peugeot 406 zachowuje pewien poziom. Ceny zdecydowanie spadły co sprawiło, że może zainteresować potencjalnych nabywców.

3.0 207KM – najmocniejszy silnik benzynowy montowany od 2000 roku do końca produkcji, spalanie na poziomie 11 litrów, w przypadku gazu 13litrów. Na naszym rynku jest duża ilość aut z tym silnikiem z zamontowaną instalacją LPG. Warto przejrzeć te oferty, płacąc około 35 złotych możemy delektować się dużą mocą i dźwiękiem silnika V6 na dystansie 100 kilometrów.

Silniki Diesla

1.9D 75KM – pomimo, że jest to silnik Diesla to dysponuje zbyt małą mocą, żeby zapewnić kierowcy przyjemną jazdę. Podróżowanie autem z tym silnikiem jest męczące, zarówno po mieście jak i na długich trasach. Nie polecamy. Jedyna zaleta to prosta konstrukcja, gdzie nie ma zbyt wiele elementów, które mogłyby się uszkodzić.

Zobacz też: Fiat Punto I: włoska kropka

1.9 TD 90/92KM – moc rzędu 90KM to również zbyt mało, żeby sprawnie przemieszczać się z miejsca do miejsca. Duży plus za stosunkowo niską awaryjność. Mimo wszystko polecamy rozejrzeć się za mocniejszym silnikiem.

2.0 HDI 90KM – pierwszy silnik w technologii Common Rail. Spalanie na poziomie 6.5 litrów. Silniki HDI wprowadziły nową jakość do palety jednostek wysokoprężnych. Cechują się znacznie cichszą pracą od jednostek 1.9. Jednak te jednostki wymagają od nas regularnych serwisów. Wszelkie zaniedbania szybko przekładają się na usterki.

2.0 HDI 110KM – silnik wprowadzony po face liftingu. Spalanie na poziomie 6.5 litra. Silnik dosyć popularny na rynku aut używanych. Polecamy, jeśli szukamy auta do spokojnego przemieszczania się zachowując niskie koszty.

2.1 TD 109KM – Pod względem osiągów jednostka zbliżona do 2.0 HDI. Znacznie mniej popularna niż odmiana w technologii Common Rail. Silnik sprawuje się przyzwoicie i nie ma z nim większych problemów. Minusem pozostaje głośna praca tej jednostki.

2.2 HDI 133KM – najmocniejszy Diesel w ofercie, spalanie na poziomie 7 litrów. Silnik został wprowadzony po liftingu i jest również często spotykany jak jednostka 2.0. Wyeliminowanie większość usterek sprawia, że jest to atrakcyjna oferta.

Jaką wersję wybrać?

Najlepszym wyborem będzie na pewno silnik benzynowy, ponieważ nie stwarza on tylu problemów co jednostki wysokoprężne. Dla osób ceniących sobie niskie spalanie zachowując jakąkolwiek dynamikę polecamy silnik 1.8 o mocy minimum 110KM. W przypadku chęci posiadania większego zapasu mocy polecamy silnik 2.2. Dla miłośników prędkości pozostaje jednostka 3.0. W połączeniu z nadwoziem typu coupe, bardzo atrakcyjny samochód.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Admiral Tax Ltd

Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »