| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna

Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna

Hyundai i40 wyróżnia się piękną linią nadwozia i mocnym, wolnossącym silnikiem 2.0 o mocy 177 KM. Czy Hyundai dogonił tym modelem utytułowaną konkurencję?

Hyundai i40: nadwozie

Hyundai Sonata nie należał do aut, które klienci wybierali wzrokiem. Samochód przyciągał ich za sprawą uczciwie skalkulowanej ceny w stosunku do gabarytów auta. Hyundai i40, który zadebiutował w 2011 roku, okazał się zupełnym jego przeciwieństwem. Przynajmniej w kontekście wyglądu i aparycji. Dynamiczna linia nadwozia i ciekawie zaprojektowane reflektory, zwłaszcza tylne, autentycznie przyciągają uwagę na ulicy. Co więcej, dwa tylne tłumiki wręcz prowokują innych kierowców do sprawdzenia na drodze możliwości koreańskiej limuzyny. Bardzo atrakcyjnie wygląda także tylna szyba, której płaszczyzna idealnie licuje się z powierzchnią dachu, tworząc bardzo ciekawy efekt wizualny. Auto prezentuje się tak dobrze, że w trakcie redakcyjnego testu byłem kilkukrotnie pytany o cenę auta, markę i możliwości silnika jaki spoczywa pod jego maską.

Zobacz też: Test Renault Fluence 2.0 16V 140 KM Privilege - gra pozorów

Hyundai i40: wnętrze

Dynamiczna linia nadwozia zachęca do zajęcia miejsca w jego kabinie. Pierwsze czym zaskakuje to ogromna przestronność! Nawet jeśli za kierownicą usiądzie osoba o wzroście ok. 185 cm i cofnie swój fotel wyjątkowo daleko, to nadal zmieści za nią pasażer o co najmniej takim samym wzroście! Niebywała jest też wygoda jaką oferuje elektrycznie sterowany fotel kierowcy – świetnie podpiera uda, barki oraz głowę. Kierowca może także liczyć na podgrzewaną kierownicę! Siedzenie pasażera nie ma niestety już takiego zakresu ustawień, zwłaszcza na odcinku ud. Bagażnik w wersji sedan ma pojemność 525 litrów i spokojnie pomieści bagaże 5-osobowej rodziny. Jeśli tak się nie stanie, to winy należy upatrywać już po stronie pasażerów a nie auta.

Sam projekt deski rozdzielczej Hyundaia i40 jest poprawny i niezły pod względem ergonomii. Szkoda, że w prezentowanej wersji panel systemu audio tak bardzo przypomina ten, stosowany w poprzedniej generacji Hyundaia i30. Także przyciski do sterowania temperatury są mało wygodne. Lepszym rozwiązaniem byłyby klasyczne pokrętła. Komfort jazdy w sposób istotny podnosi indywidualny nawiew dla pasażerów tylnej kanapy. Aż dziwne, że rozwiązanie  to nadal tak rzadko trafia do popularnych aut. W aucie nie brakuje także schowków i wnęk, które pomieszczą zarówno butelki dużych napoi, jak i mniejsze drobiazgi jak telefon czy monety.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Hyundai i40: jakość materiałów i wyciszenie

Znacznie gorzej ocenić należy materiały użyte do wykończenia elementów kokpitu Hyundaia i40 oraz ich spasowanie. Prezentowany egzemplarz pokonał ponad 41 tys. km, ale jego skórzana kierownica była już starta na całym swym obwodzie! Poza tym środkowy tunel, wyposażony m.in. w przyciski do sterowania elektronicznym hamulcem postojowym oraz w wygodny podłokietnik ze schowkiem, wyraźnie skrzypiał na nierównościach. W aucie klasy średniej nie powinno to mieć miejscach nawet przy trzy razy większym przebiegu. Cieszy za to bardzo dobre wyciszenie kabiny. Dopiero powyżej 140 km/h rozmowę zaczyna nieco zakłócać szum opływającego auto powietrza. Ale nawet wtedy silnika praktycznie nie słychać.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM.
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM.

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM kokpit
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM kokpit

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM kierownica
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM kierownica

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM. Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM. Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM bagażnik
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM bagażnik

Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kubarski

Ekspert Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »