| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Opel Vectra A: demontaż gaźnika 2EE

Opel Vectra A: demontaż gaźnika 2EE

Dokładne czyszczenie gaźnika wymaga jego demontażu. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować 2EE w Oplu Vectra A.

Cała operacja wymaga pewnej znajomości budowy auta. Jeśli podchodzimy do tego pierwszy raz najlepiej poprosić o pomoc bardziej doświadczoną osobę.

Zobacz też: Jak usunąć nieszczelności pomiędzy gaźnikiem i kolektorem ssącym?

Pierwszy krok to odłączenie masowej klemy akumulatora. Następnie należy zdemontować filtr powietrza. W tym celu odkręcamy trzy nakrętki na pokrywie filtru i wyjmujemy je razem z uszczelkami i podkładkami. Podnosimy do góry cały filtr i odłączamy przewód podciśnienia od gaźnika. Następnie odłączamy od filtra elastyczny przewód odpowietrzający skrzynię korbową. Teraz możemy wyjąć filtr powietrza.

Polecamy oznaczyć (za pomocą taśmy) przewody podciśnienia i przewody biegnące do gaźnika. Po wykonaniu tej czynności możemy je odłączyć. Kolejny krok to odpięcie wtyczki od czujnika położenia przepustnicy. Następnie odłączamy wtyczkę od siłownika przepustnicy wstępnej a na końcu od siłownika przepustnicy głównej. Teraz odłączamy i zatykamy przewód paliwowy.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana termostatu

Zamocowany jest on na opasce, którą należy poluzować i delikatnie zsunąć. Przewód paliwowy najlepiej zatkać plastikowym korkiem lub śrubą o odpowiedniej średnicy. Rozpinamy złącze podgrzewania układu przejściowego i odkręcamy przewód masowy. Następnie odłączamy przewód podciśnienia zaworu zwrotnego spalin. Wyjmujemy linkę przyspieszenia z gumowego uchwytu. Chwytamy za nią i ciągniemy do dołu. Wyjmujemy ją ze wspornika razem z uchwytem i odczepiamy koniec linki z pierścienia.

Teraz odkręcamy gaźnik i zdejmujemy z kołnierza izolującego. Pamiętajmy o zabezpieczeniu kolektora dolotowego. Nie można dopuścić do wprowadzenia zanieczyszczeń. W tym celu najlepiej zakryć go czystą szmatką.

Przechodzimy do montażu. Najpierw zdejmujemy szmatkę i dokręcamy gaźnik na kołnierzu. Podłączamy przewód paliwowy i zabezpieczamy go za pomocą opaski. Następnie instalujemy przewody elektryczne do siłownika przepustnicy głównej, czujnika położenia przepustnicy oraz do siłownika przepustnicy wstępnej. Montujemy linkę przyspieszenia do pierścienia i wkładamy gumowy uchwyt do wspornika i wsuwamy pancerz linki w uchwyt.

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż miski olejowej

Teraz podłączamy przewody podciśnienia zgodnie z oznaczeniem. Łączymy elementy podgrzewacza układu przejściowego. Przykręcamy przewód masy do gaźnika oraz podpinamy przewód podciśnienia zaworu powrotnego spalin. Na końcu montujemy filtr powietrza i podłączamy klemę masową do akumulatora.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Chmielniak

Specjalista prawa karnego gospodarczego, autor bloga Białe kołnierzyki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »