| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Opel Vectra A: demontaż gaźnika 2EE

Opel Vectra A: demontaż gaźnika 2EE

Dokładne czyszczenie gaźnika wymaga jego demontażu. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować 2EE w Oplu Vectra A.

Cała operacja wymaga pewnej znajomości budowy auta. Jeśli podchodzimy do tego pierwszy raz najlepiej poprosić o pomoc bardziej doświadczoną osobę.

Zobacz też: Jak usunąć nieszczelności pomiędzy gaźnikiem i kolektorem ssącym?

Pierwszy krok to odłączenie masowej klemy akumulatora. Następnie należy zdemontować filtr powietrza. W tym celu odkręcamy trzy nakrętki na pokrywie filtru i wyjmujemy je razem z uszczelkami i podkładkami. Podnosimy do góry cały filtr i odłączamy przewód podciśnienia od gaźnika. Następnie odłączamy od filtra elastyczny przewód odpowietrzający skrzynię korbową. Teraz możemy wyjąć filtr powietrza.

Polecamy oznaczyć (za pomocą taśmy) przewody podciśnienia i przewody biegnące do gaźnika. Po wykonaniu tej czynności możemy je odłączyć. Kolejny krok to odpięcie wtyczki od czujnika położenia przepustnicy. Następnie odłączamy wtyczkę od siłownika przepustnicy wstępnej a na końcu od siłownika przepustnicy głównej. Teraz odłączamy i zatykamy przewód paliwowy.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana termostatu

Zamocowany jest on na opasce, którą należy poluzować i delikatnie zsunąć. Przewód paliwowy najlepiej zatkać plastikowym korkiem lub śrubą o odpowiedniej średnicy. Rozpinamy złącze podgrzewania układu przejściowego i odkręcamy przewód masowy. Następnie odłączamy przewód podciśnienia zaworu zwrotnego spalin. Wyjmujemy linkę przyspieszenia z gumowego uchwytu. Chwytamy za nią i ciągniemy do dołu. Wyjmujemy ją ze wspornika razem z uchwytem i odczepiamy koniec linki z pierścienia.

Teraz odkręcamy gaźnik i zdejmujemy z kołnierza izolującego. Pamiętajmy o zabezpieczeniu kolektora dolotowego. Nie można dopuścić do wprowadzenia zanieczyszczeń. W tym celu najlepiej zakryć go czystą szmatką.

Przechodzimy do montażu. Najpierw zdejmujemy szmatkę i dokręcamy gaźnik na kołnierzu. Podłączamy przewód paliwowy i zabezpieczamy go za pomocą opaski. Następnie instalujemy przewody elektryczne do siłownika przepustnicy głównej, czujnika położenia przepustnicy oraz do siłownika przepustnicy wstępnej. Montujemy linkę przyspieszenia do pierścienia i wkładamy gumowy uchwyt do wspornika i wsuwamy pancerz linki w uchwyt.

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż miski olejowej

Teraz podłączamy przewody podciśnienia zgodnie z oznaczeniem. Łączymy elementy podgrzewacza układu przejściowego. Przykręcamy przewód masy do gaźnika oraz podpinamy przewód podciśnienia zaworu powrotnego spalin. Na końcu montujemy filtr powietrza i podłączamy klemę masową do akumulatora.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Wądrzyk

Ekspert Equity Investments S.A. w dziedzinie kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »