REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unia Europejska dopłaca do zakupu samochodów

Toyota Prius - przód
Toyota Prius - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Polacy mogą skorzystać z dopłat z budżetu Unii Europejskiej do zakupu nowych samochodów. Niestety unijne dopłaty dostaną na razie tylko niektórzy i nie na wszystkie modele samochodów, które są dostępne na polskim rynku.

W Europie Zachodniej od lat stosowane są dopłaty Unii Europejskiej i Krajów Członkowskich do zakupu nowych samochodów, spełniających wyśrubowane normy emisji CO2. Programy te odniosły wielki sukces, pozwalając tysiącom Europejczyków wymienić wysłużone pojazdy na nowoczesne, niskoemisyjne, bezpieczne i zaawansowane technologicznie samochody. Kierowcy w Polsce aż do dziś nie mieli okazji skorzystać z podobnych dopłat, m.in. przez to średni wiek samochodu w  naszym kraju znacznie przekracza 10 lat.

REKLAMA

Zobacz też: Co musisz wiedzieć o gwarancji na samochód?

Dofinansowanie do zakupu samochodu dla małych i średnich firm

REKLAMA

Od września br., po raz pierwszy w historii polskiego rynku motoryzacyjnego, Toyota i Deutsche Bank, przy wykorzystaniu funduszy unijnych, oferują bezzwrotne dofinansowanie do zakupu samochodu przez małe i średnie firmy w wysokości aż 9 procent od zaciągniętego na ten cel kredytu.

Ideą nadrzędną programu jest wspieranie nowych, niskoemisyjnych i oszczędnych technologii w motoryzacji, oraz choćby częściowe odmłodzenie parku samochodowego w Polsce. Dlatego też bezwzględnym warunkiem otrzymania przez firmę dopłaty jest sprzedaż lub zezłomowanie poprzedniego auta. Różnica w emisji CO2 między starym i nowym samochodem musi wynosić co najmniej 20 procent. Weryfikacja następuje na podstawie dokumentów homologacyjnych pojazdów. Dzięki programowi wykorzystującemu środki Unii Europejskiej, przedsiębiorcy będą mogli użytkować nowe pojazdy, spełniające najwyższe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa, ekologii i ekonomii. To oznacza przede wszystkim wymierne korzyści finansowe w trakcie eksploatacji, związane m.in. z obniżeniem zużycia paliwa.

Zobacz też: Zobacz też: Test Lexus IS300h – skrojony na miarę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Procedura otrzymania grantu UE na zakup nowego samochodu przez firmę w 4 krokach:

1. Kwalifikacja do grupy podmiotów uprawnionych do otrzymania dopłaty: liczba pracowników poniżej 250 osób i roczny obrót nie większy niż 50 mln Euro, albo suma bilansowa nie większa niż 43 mln Euro;

2. Sprzedaż lub zezłomowanie dotychczasowego pojazdu należącego do firmy;

3. Zakup nowej Toyoty lub Lexusa o emisji CO2 co najmniej o 20 procent niższej niż dotychczasowego pojazdu (na podstawie bezpłatnego audytu energetycznego dokonywanego w oparciu o dokumenty homologacyjne obu pojazdów);

4. Zaciągnięcie kredytu na zakup ww. samochodu w Deutsche Bank Polska S.A., oferowanego na szczególnie atrakcyjnych warunkach: oprocentowanie od 4,9%,  lub 6,9% (dla firm z obrotami rocznymi poniżej 3,2 mln zł), prowizja 0 procent;

Po dopełnieniu powyższych formalności, firma otrzymuje bezzwrotny grant w wysokości 9% zaciągniętego kredytu w gotówce lub z przeznaczeniem na spłatę kredytu. Wypłaty grantu na rachunki bankowe przedsiębiorstw dokonywane są dwa razy w roku – w lutym i sierpniu 2015 r. Oznacza to, że firmy, które dopełniły procedury przed grudniem 2014 r., otrzymają dopłatę w lutym 2015 r., a te, które zakończyły proces przed czerwcem 2015 r., w sierpniu przyszłego roku.

Zobacz też: Zobacz też: Test Toyota Yaris Hybrid: dla ekologa mieszczucha

REKLAMA

Dzięki pełnemu zaangażowaniu zarówno Deutsche Bank Polska S.A., jak i Toyota Motor Poland, procedura została ograniczona do minimum formalności. Firmy dokonują wszystkich czynności w salonach Toyoty i Lexusa, w czym asystują pracownicy obu partnerów.

Łączna liczba środków pochodzących z KfW (Kreditansalt fur Wiederaufbau) wynosi 40 mln Euro, co według szacunków partnerów akcji pozwoli na dofinansowanie zakupu przez polskie firmy ok. 2 tysięcy nowych samochodów.

Witold Nowicki, Dyrektor Handlowy Toyota Motor Poland:

Toyota i Deutsche Bank, dzięki funduszom Unii Europejskiej, po raz pierwszy w Polsce dopłacają do zakupu nowego samochodu przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Program jest bardzo prosty, cała procedura ogranicza się do wizyty na stacji dilerskiej Toyoty lub Lexusa i wypełnieniu na miejscu dokumentów, w czym pomagają nasi pracownicy. Docelowo chcemy wspólnie z Deutsche Bankiem spowodować, by przedsiębiorcy w Polsce zaczęli jeździć nowocześniejszymi samochodami, które nie tylko emitują mniej szkodliwych substancji, ale także zużywają mniej paliwa, są niezawodne, oraz bezpieczne. Przedsiębiorca, który zdecyduje się wymienić swój dotychczasowy samochód na Toyotę lub Lexusa, korzystając z kredytu Deutsche Bank, otrzyma bezzwrotnie grant w wysokości 9-procent zaciągniętego kredytu. Jest tylko jeden warunek Unii Europejskiej – nowy pojazd musi mieć o 20% niższą emisją CO2 niż dotychczasowy. W przypadku Toyoty jest o to szczególnie łatwo, ponieważ nasze modele mają jedne z najniższych poziomów emisji CO2 spośród wszystkich aut sprzedawanych w Unii Europejskiej, a nasze samochody hybrydowe są w tej dziedzinie wręcz bezkonkurencyjne. Dopłaty są oczywiście dostępne w przypadku zakupu samochodu z dowolnym napędem, ale to właśnie hybrydy rekomendujemy szczególnie mocno. Wiemy bowiem, że są one najlepszą propozycją dla firm, gwarantując najniższe koszty eksploatacji. Nie tylko zużywają najmniej paliwa, ale są także najmniej awaryjne, oraz najtańsze w obsłudze.

Program Toyoty i Deutsche Bank jest unikatowym sposobem na wykorzystanie grantu ze środków unijnych. Dzięki bezzwrotnym dopłatom, małe i średnie firmy w Polsce będą mogły wymieniać teraz swoje samochody tak często, jak robią to wielkie korporacje obsługujące liczne floty pojazdów, tj. co 3-4 lata. Mam nadzieję, że ten program wymiany samochodów na bardziej ekologiczne i ekonomiczne spowoduje, że kilka tysięcy małych i średnich polskich firm drastycznie odmłodzi swoje pojazdy.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Paweł Dziekoński, Dyrektor Departamentu produktów Kredytowych w Deutsche Bank Polska:

Z punktu widzenia przedsiębiorcy decydujące w ramach współpracy Deutsche Bank i Toyoty są korzyści z możliwości zakupu auta w kredycie z grantem ze środków Unii Europejskiej i preferencyjnym oprocentowaniem w porównaniu z typowym finansowaniem leasingu auta. Kredyt z dopłatą jest więc finansowo korzystniejszy, a grant i oszczędność na odsetkach przewyższają korzyści z tarczy podatkowej leasingu.

Mam nadzieję, że wspólną ofertą trafiamy w preferencje biznesowe klientów MŚP, którzy, jak wynika z naszych obserwacji, wolą być właścicielami auta. Do tej pory zdecydowana większość firm, nawet decydując się na leasing, po kilku latach wykupywała samochody, stając się ich właścicielami. Nabywając auto na kredyt, przedsiębiorca staje się właścicielem od razu, a zakupiony samochód jest częścią majątku trwałego firmy budując jej wartość. Nie zapominajmy, że amortyzacja samochodu również buduje tarczę podatkową, więc łączna pula korzyści z nowego pojazdu w firmie jest naprawdę znaczna.

Toyota wraz z Lexusem jest liderem rynku sprzedaży nowych aut w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, a jednocześnie wyraźnie wyprzedza konkurencję producentów samochodów w statystykach sprzedaży aut z napędem hybrydowym. Z punktu widzenia finansowania redukcji emisji CO2 to partner, z którym mogliśmy stworzyć produkt wyjątkowy i jednocześnie odpowiedzieć na zapotrzebowanie szerokiego rynku. W ramach naszego programu finansujemy auta hybrydowe oraz auta z jednostkami tradycyjnymi, o ile zapewniają co najmniej 20% redukcji poziomu CO2.

Zobacz też: Test Toyota Auris Touring Sports (kombi) Hybrid: najlepsza w mieście

W portfelu produktowym Deutsche Bank mamy unikalne instrumenty kredytowe, cały czas pracujemy też nad jego wzbogaceniem. Finansowanie oszczędności energetycznej jest  jednym z kluczowych obszarów naszego zainteresowania. Kalendarz naszych prac nad ofertą przewiduje też, że niedługo pojawimy się aktywniej na rynku z unikalną ofertą finansowania innowacji w MŚP. Widzimy bowiem ważną rolę do spełnienia dla nas banków, udzielających firmom niezbędnego dla wzrostu finansowania – komercyjnego i w ramach dedykowanych programów. Deutsche Bank w ubiegłym roku uruchomił program kredytowy objęty gwarancjami Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego. W jego ramach małe i średnie przedsiębiorstwa, które inwestują w innowacje albo badania i rozwój, mogą liczyć na preferencyjne kredyty o łącznej wartości niemal 210 mln zł. Wśród innych programów pomocowych oferowanych przez nasz bank dostępne są także inwestycyjne kredyty ze środków EBI – Europejskiego Banku Inwestycyjnego o łącznej wartości 75 mln euro, a także udzielane m.in. w ramach oferty z Toyotą kredyty ze środków KfW – Kreditanstalt fur Wiederaufbau o łącznej wartości 40 mln euro. Dodatkowo posiadamy w ofercie gwarancje Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach PLG – Portfelowej Linii Gwarancji (150 mln zł), w tym również gwarancje na zasadach de minimis (400 mln zł). Stawiamy więc na finansowanie sektora MSP nie tylko z własnego kapitału, ale też w ramach wszelkich dostępnych projektów pomocowych tak, żeby maksymalnie wspierać rozwój polskiego biznesu.

Źródło: Materiały prasowe Toyoty

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

REKLAMA