Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris Touring Sports (kombi) Hybrid: najlepsza w mieście

Toyota Auris TS Hybrid to kombi z hybrydowym układem napędowym, które pod względem ceny jest droższe od wersji wysokoprężnej niespełna 3500 zł. Czy warto zatem dopłacić do tej niekonwencjonalnej wersji?

Nowa Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Nasze redakcyjne jazdy testowe nową Toyotą Auris Touring Sports z dwulitrowym silnikiem Diesla z serii D-4D jasno pokazały, że wysokoprężna jednostka napędowa Toyoty idealnie pasuje do tego rodzinnego kombi. Z jednej strony zapewnia ona autu bardzo dobre osiągi na drodze przez co manewr wyprzedzania trwa krócej i jest mniej niebezpieczny, a z drugiej jej niewielkie zużycie paliwa nie nadwyręża domowego budżetu nadmiernymi kosztami eksploatacji pojazdu. Czy zatem warto w ogóle zastanawiać się nad wyborem droższej, hybrydowej wersji Toyoty Auris TS? Jakie są jej mocne strony w stosunku do wersji wysokoprężnej?

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: nadwozie

Zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz Toyota Auris TS Hybrid jest bardzo podobno do pozostałych odmian tego modelu i różni się od nich tylko kilkoma detalami. Inne są zewnętrzne znaczki producenta (w wersji Hybrid są one wzbogacone o niebieską linię), 17” felgi aluminiowe, zegary („hybryda” nie ma klasycznego obrotomierza tylko wskaźnik trybu jazdy) czy kształt środkowego tunelu (z uwagi na mechanizm bezstopniowej skrzyni biegów przejęty z Toyoty Prius).

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: wnętrze

Wnętrze Toyoty Auris TS Hybrid nie odbiega od konwencjonalnych wersji silnikowych także pod względem przestronności. Klienci mogą zatem liczyć na duży 530-litrowy bagażnik oraz sporą ilość miejsca dla pasażerów pierwszego rzędu siedzeń. Nadal jednak na tylnej kanapie będzie brakować miejsca osobom o wzroście powyżej 180 cm i to nie tylko nad głową (m.in. za sprawą konstrukcji szyberdachu) ale i na nogi (rozstaw osi wynosi tylko 2600 mm). Maksymalnie wyposażona wersja (z dachem Skyview) słabo też wypada pod katem maksymalnej ładowności - tylko 400 kg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: kokpit

Pozytywne wrażenie sprawia jednak deska rozdzielcza (wykonana co prawda z przeciętnej jakości plastiku, miejscami twardego, ale wzbogacona wstawkami z jasnej skóry). Jest czytelna, przejrzysta a poszczególne przyciski zostały na niej ulokowane według kanonów znanych od lat z aut japońskich.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: napęd hybrydowy

Najważniejszym elementem Toyoty Auris TS Hybrid jest jednak układ napędowy. Opiera się on na benzynowym silniku 1.8 DOHC VVT-i dysponującym mocą 99 KM, którego pracę wspiera wydajna, 80-konna jednostka elektryczna (pełną moc osiąga ona aż przy 13 500 obr./min!). Cechą charakterystyczną tego tandemu jest wysoka dynamika już od najniższych prędkości obrotowych silników. Podczas ruszania najpierw swoją witalność odkrywa silnik elektryczny, a przy prędkościach powyżej 45 km/h uruchamia się motor spalinowy.

Trudno mieć większe zastrzeżenia do dynamiki jaką zapewnia autu spalinowo-elektryczny duet (zwłaszcza w trybie Sport), bowiem rezerwy mocy wystarczają aby bez większych problemów rozpędzić pojazd do prędkości ok. 150-160 km/h. Wyraźne zastrzeżenia budzi jednak bezstopniowa skrzynia biegów CVT, która w trakcie przyspieszania wkręca silnik benzynowy na najwyższe obroty i utrzymuje je na stałym poziomie do chwili, gdy kierowca odpuści nieco gaz. W rezultacie w trakcie dynamicznej jazdy poza miastem kabinę przeszywa mało przyjemne„wycie” silnika. Na całe szczęście jednostajnej jeździe z autostradowymi prędkościami nie towarzyszy nadmierny hałas. W kabinie jest naprawdę cicho, a delikatny szum opływający kabinę i lusterka nie przeszkadza w rozmowie z pasażerami.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: zużycie paliwa

Zdecydowanie lepsze noty Auris TS Hybrid zdobywa w trakcie miejskiej jazdy. Tutaj jego hybrydowy napęd potrafi z jednej strony ograniczyć hałas dobywający się spod maski pojazdu (dzięki pracy na jednostce elektrycznej), a z drugiej wyraźnie zmniejszyć zużycie paliwa. Choć w trakcie jazd testowych nie udało się naszej redakcji osiągnąć deklarowanego przez producenta spalania w mieście na poziomie 3,7 l paliwa na 100 km, to nasz wynik wyższy o 1 litr, mimo wszystko robi wrażenie. Oczywiście w trakcie jazdy poza miastem podniesie się ono do ok. 6,5 -7,0 l na 100 km, ale nadal trudno odmówić silnikowi wysokiej ekonomiczności. Średnie spalanie oscylowało wokół 5,0 l na 100 km.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: zawieszenie

Hybrydowy zespół napędowy Toyoty Auris TS Hybrid wpłynął zarówno na podwyższenie masy pojazdu jak i na ograniczenie o 5 litrów pojemności zbiornika paliwa. Co istotniejsze, modyfikacje nie spowodowały jednak wyraźnego pogorszenia jakości prowadzenia auta. Tylko naprawdę gwałtowny manewr pozwala wyczuć dodatkowe kilogramy zaimplementowane do samochodu w postaci akumulatorów. Na jakości nie stracił także zbyt wiele układ resorujący nierówności. Zawieszenie jest nieco twardsze niż Aurisie z napędem konwencjonalnym, ale różnica jest w pełni akceptowalna.

Wersja hybrydowa Aurisa (podobnie jak mocniejsze odmiany wysokoprężne i benzynowe) została wyposażona z tyłu w bardziej zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: układ kierowniczy

Szkoda, że przy projektowaniu wersji hybrydowej Aurisa TS konstruktorzy nie poprawili działania układu kierowniczego. Działa on precyzyjnie, ale siła jego wspomagania jest nadal zbyt duża.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: hamulce

Bardzo dobrze ocenić należy za to układ hamulcowy Aurisa TS Hybrid. Nie dość, że oparty został on z przodu na 295-milimetrowych, wentylowanych tarczach hamulcowych a z tyłu na niewiele mniejszych 270-milimetrowych litych ich odpowiednikach, to dodatkową siłę hamownia zapewnia silnik elektryczny pojazdu. W rezultacie ograniczeniu ulega zarówno droga hamowania pojazdu jak i zużycie poszczególnych elementów układu hamulcowego.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: cena i wyposażenie

Pod względem ceny Auris Touring Sports w wersji hybrydowej nie przytłacza. Najtańsza w jego przypadku odmiana Premium kosztuje 88 900 zł, a prezentowana Prestige jest o 11 000 zł droższa. Oczywiście aby posiadać tak skonfigurowany egzemplarz jaki brał udział w teście trzeba do ceny auta doliczyć jeszcze m.in. 6000 zł za systemu audio JBL (prezentujący w tym modelu raczej tylko przeciętną jakość dźwięku), 7500 zł za pakeit Executive (szyberdach, skórzana tapicerka, fotele sportowe) i ok. 5000 zł za lakier i nawigację, ale mimo to koszt za maksymalnie wyposażone auto w wersji hybrydowej utrzymuje się na relatywnie sensownym poziomie biorąc pod uwagę układ napędowy, pojemność bagażnika i wyposażenie (m.in. układ automatycznego parkowania, nawigację, skórzaną tapicerkę, skrzynię automatyczną). Trudno jednak oczekiwać, że Auris TS w wersi hybrydowej stanie się przebojem zakupowym w polskiej sieci sprzedaży.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: opinia

Toyota Auris Touring Sports Hybrid powinna przekonać do siebie głównie te osoby, które cieszy świadomość posiadania auta teoretycznie przyjaznego środowisku (choć głównie pod względem niskiego spalania ) i które poruszają się przede wszystkim po obszarze aglomeracji miejskiej. Na trasie lepiej spisuje się wersja wysokoprężna D-4D, głównie ze względu na mniejszy hałas jaki towarzyszy wyprzedzaniu, większy zasięg i lepszą dynamikę. Także komfort resorowania jest wyższy w Aurisie TS z silnikiem Diesla. Wśród głównych walorów wersji Hybrid wymienić należy niskie zużycie paliwa w mieście, mniejsze zużycie niektórych elementów eksploatacyjnych, dobrze spisująca się w mieście bezstopniowa skrzynia biegów oraz brak potencjalnych problemów jakie trapią auta z silnikami diesla eksploatowanymi na krótkich dystansach w mieście (zapychanie się filtra DPF, szybsze zużycie koła dwumasowego i turbosprężarki). Szkoda tylko, że nie można zakupić wersji hybrydowej Aurisa TS w tańszych i uboższych wersjach wyposażeniowych oraz że na tylnej jego kanapie jest jednak nieco za ciasno.

Samochód Toyota Auris II Touring Sports Hybrid
Rodzaj silnika benzynowy wolnossący i elektryczny
Kod silnika b.d.
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią
Wtrysk paliwa bezpośredni wtrysk paliwa
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1798 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna silnik spalinowy: 73/99 kW/KM przy 5200 obr/.min, silniki elektryczny: 60/80 kW/KM przy 13 500 obr./min, łączna moc układu: 136 KM
Maksymalny moment obrotowy silnik spalinowy: 142 Nm przy 40000 obr/.min, silniki elektryczny:207 Nm
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,29
Napęd  przedni
Skrzynia biegów automatyczna, bezstopniowa E-CVT
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,2 s
Prędkość maksymalna 175 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 3,7/ 3,6/ 3,7 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: układ wielowahaczowy (podwójny wahacz)
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane / 295 mm (koła 17")
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite / 270 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 560/ 1 760/ 1 460 mm
Rozstaw osi 2 600 mm
Masa własna 1465 kg (z dachem Skyview)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 530/1658 l
Ładowność 400 kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 11,0 m
Pojemność baku 45 l
Cena wersji hybrydowej (minimalna) 88 900 zł
Cena egzemplarza testowego od 115 700 zł 

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...