Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo S60 II - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 II to jeden z najchętniej wybieranych modeli z oferty szwedzkiego producenta. Model cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. A jakie są opinie na temat egzemplarzy używanych?

W roku 2010 Szwedzi zaprezentowali nowy pomysł na stylizację sedana klasy średniej. Nadwozie zamieniło charakterystyczną geometrię kształtów i wyrazistość na całą serią obłości. Linia została zaprojektowana w taki sposób, aby wspinała się ku tyłowi. Przez to sylwetka S60 II jest dynamiczna, ale też i bardzo zgrabna. Przemyślana koncepcja sprawiła, że limuzyna przypadła do gustu kierowcom i jest popularnym widokiem na europejskich drogach.

Volvo S60 D3

Kabina stała się kolejnym polem do stylistycznego popisu. Wnętrze wygląda nowocześnie, ale i w tym samym czasie bardzo sterylnie. Na konsoli pojawiają się dwa zagłębienia. W pierwszym umieszczone zostały zegary, w drugim ekran komputera pokładowego. Volvo S60 straszy nieco kierowców dużą ilością przycisków. Auto powstało jeszcze w czasach, w których wiele funkcji było wyjmowanych spod dyktatu systemu multimedialnego. Do Szwedów ciężko przyczepić się za jakość materiałów wykończeniowych. Zastrzeżenia można jednak mieć w kwestii ilości przestrzeni. I kabina, i bagażnik są ciasne. Kufer bez koła zapasowego mieści zaledwie 390 litrów.

Zobacz też: Używany Volvo C30 (2006 - 2013) - koniec mody na kanty?

Używane: Volvo S60 II (od 2010) - lubi ciągle… strofować kierowcę!

Co może denerwować? Głównie dwie rzeczy. Po pierwsze niesymetryczne umieszczenie nawiewów. Fakt ten rzuca się w oczy, bowiem do geometrii przyzwyczaili nas wszyscy inni producenci. Po drugie seria komunikatów ostrzegawczych, które dochodzą do uszu kierowcy podczas jazdy. Dobrze wyposażone wersje Volvo S60 II posiadały serię systemów bezpieczeństwa. A te strofują prowadzącego różnymi dźwiękami praktycznie na każdym kroku.

Prezentacja drugiej generacji Volvo S60 zbiegła się w czasie z zakupem szwedzkiej marki przez chińską firmę Geely. Azjatyccy inwestorzy nie mieli jednak nic wspólnego z tym autem. Jego technologia została opracowana jeszcze pod kuratelą starego właściciela - Forda, a widać to chociażby po platformie podłogowej. S60 korzysta z tej samej płyty, na której powstał m.in. Ford Mondeo i Kuga. A to oznacza zawieszenie składające się z kolumn McPhersona na przedniej i wielowahaczy na tylnej osi.

Volvo S60 D3

Volvo S60 II prowadzi się wyśmienicie. Uwielbia zakręty, dobrze trzyma się drogi - zwłaszcza w wersji z czteronapędem opartym o sprzęgło Haldex, jednak niestety nie radzi sobie z wystarczającym tłumieniem nierówności. Całe szczęście pewne braki w komforcie jazdy nadrabia fotelami. Te, jak podkreślają użytkownicy sedana, są jednymi z najwygodniejszych w całym segmencie D. Szwedzkie zawieszenie jest stosunkowo trwałe. Najszybciej poddają się tuleje tylnych wahaczy. Na szczęście części zamienne kosztują już kilkadziesiąt złotych.

Zobacz też: Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Używane: Volvo S60 II (od 2010) - usterki w silnikach Diesla

Oferta Volvo S60 jest zaskakująco szeroka. Znajduje się w niej aż 12 wersji silnikowych. Szczególną popularnością cieszą się jednak trzy motory - zajmują aż 70 procent rynku pojazdów używanych. Co trzeci sedan z drugiej ręki jest napędzany 2-litrowym dieslem D4 o mocy 163 koni mechanicznych. 5-cylindrowa jednostka ma 400 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu przyspiesza do pierwszej setki w 9,2 sekundy. Spalanie w mieście wynosi około 5,5 litra oleju napędowego. Poza miastem kierowca spokojnie może obniżyć apetyt diesla do 4,4 litra.

Szwedzki ropniak cieszy się dobrą opinią. Mimo wszystko nie jest całkowicie wolny od wad. Najpoważniejsza z awarii dotyczy przypadków pękania bloku silnika. Te na szczęście zdarzają się sporadycznie i często kończą się gwarancyjną wymianą motoru. Poza tym nietrwały jest pasek alternatora - dlatego należy skrócić interwał jego wymiany - oraz w wersjach z automatyczną skrzynią biegów może dojść do zużycia łożysk wałków. Regeneracja przekładni na ogół jest konieczna po pokonaniu 200 tysięcy kilometrów. Dodatkowo nie jest tania. Jej koszt to około 8 tysięcy złotych.

Volvo S60 D3

Zobacz też: Używane Volvo XC60 - usterki

Używane: Volvo S60 II (od 2010) - usterki w silnikach benzynowych

Volvo S60 II często jest napędzane również bazowym dieslem D2 o pojemności 1,6 litra. 115-konna jednostka dysponuje momentem obrotowym na poziomie 270 Nm. To gwarantuje autu przyspieszenie do 100 km/h w 10,9 sekundy. W parze z przyzwoitą dynamiką idzie wybitna oszczędność. W cyklu miejskim zapotrzebowanie na paliwo ogranicza się do 5 litrów. W trasie spada dodatkowo do 3,9 litra. Motor to konstrukcja koncernu PSA. Jest niezwykle sprawdzony, ma jednak pewną wadę. A ta dotyczy szybko zapychającego się podczas jazdy miejskiej filtra cząstek stałych.


Najczęściej występującym silnikiem benzynowym pod maską Volvo S60 II jest 2-litrowa jednostka o oznaczeniu T5. 240 koni mechanicznych gwarantuje sedanowi dobrą dynamikę. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa tylko 7,5 sekundy. Nieco gorzej prezentują się wyniki spalania. W terenie zbudowanym Szwed może „wypić” około 11 litrów paliwa. Motor benzynowy opracowany przez Forda nie ma z zasady poważnych problemów technicznych. Z czasem może się zużyć chociażby turbosprężarka. Jej awarię można jednak odwlec za sprawą regularnego serwisowania.

Volvo S60 D3

Pozostałe jednostki z palety Volvo S60 są sporadycznie spotykane na rynku wtórnym. Mowa m.in. o 1,6-litrowym, doładowanym motorze benzynowym rozwijającym 150 lub 180 koni. 2-litrowy benzyniak w wersji z turbosprężarką i kompresorem rozwija 306 koni mechanicznych, a 2-litrowy diesel może mieć też 136 lub 181 koni. Topowy ropniak ma 5 cylindrów, 2,4 litra pojemności i 215 koni mechanicznych mocy. Wisienką na torcie jest podwójnie doładowany silnik o pojemności 3 litrów. Ma wystarczającą krzepę, 329 koni w wersji Polestar, ale niestety jest benzynoholikiem. W cyklu miejskim nie umie spalić mniej niż 15 litrów paliwa.

Volvo S60 drugiej generacji jest stosunkowo świeżą konstrukcją. Na razie w aucie psują się zatem głównie drobiazgi. Standardowa usterka dotyczy zacinającej się klamki bagażnika. Poza tym od czasu do czasu na tablicy zegarów bez wyraźnego powodu świecą się kontrolki ostrzegawcze oraz z uwagi na zastosowanie dużych felg, łatwo uszkodzić oponę. Ostatni z problemów jest znaczący, ponieważ zazwyczaj Volvo posiada zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego. Gwarancją jakości S60 są pozytywne opinie ośrodków badawczych. Dla przykładu zdaniem DEKRY to najmniej awaryjne auto w segmencie D.

Volvo S60 D3

Pierwsze wyprodukowane sedany Volvo mają już 7 lat. To jeszcze nie oznacza, że auto jest tanie na rynku wtórnym. Nie da się kupić S60 II taniej niż za 41 - 42 tysiące złotych. Jedna trzecia używanych egzemplarzy pochodzi z polskich salonów, połowa korzysta z przekładni automatycznych, a dwie trzecie to diesle. Volvo na ogół jest dobrze wyposażone. A wynika to z polityki cenowej marki. Szwedzi są skorzy do dawania rabatów klientom, a to zachęca do wybierania droższych modeli.

Zobacz też: Używane Volvo XC90: potężny wiking

Używane: Volvo S60 II (od 2010) - podsumowanie

Druga generacja popularnej S-sześćdziesiątki to bez wątpienia udane auto. Wyśmienicie się prowadzi, psuje się sporadycznie, oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa oraz ma szeroką paletę jednostek napędowych. Wszystkie zalety sprawiają, że auto nie jest tanie na rynku wtórnym. Czy to jednak tak do końca wada? No właśnie nie. Kupujący musi zapłacić więcej, ale to więcej odbierze później przy odsprzedaży.

Volvo S60 D3

Volvo S60 II ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 24 zł
  • filtr powietrza - od 50 zł
  • filtr paliwa - od 65 zł
  • filtr kabinowy - od 66 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 351 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 167 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 132 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 97 zł
  • łącznik stabilizatora - od 39 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 49 zł
  • tuleja wahacza poprzecznego - od 35 zł
  • amortyzator - od 198 zł
  • sprzęgło komplet - od 903 zł
  • koło dwumasowe - od 1960 zł

Zobacz też: Volvo S40/V40 czy Mitsubishi Carisma?

Volvo S60 II - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 T3

150 KM

9,5 s.

210 km/h

9,6/6,6

1,6 T4

180 KM

8,3 s.

225 km/h

9,6/6,6

2,0 Turbo

203 KM

7,9 s.

235 km/h

10,9/7,9

2,0 T5

240 KM

7,5 s.

230 km/h

10,9/7,9

2,0 T5 Drive-E

245 KM

6,3 s.

230 km/h

8,6/6,2

2,0 T6 Drive-E

306 KM

5,9 s.

230 km/h

8,9/6,4

3,0 T6 bi-turbo R6

304 KM

5,9 s.

250 km/h

14,5/9,9

3,0 T6 Polestar R6

329 KM

5,8 s.

250 km/h

14,5/9,9

Volvo S60 II - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 D2

115 KM

10,9 s.

195 km/h

5,1/4,3

2,0 D3 R5

136 KM

10,2 s.

204 km/h

5,3/4,5

2,0 D4 R5

163 KM

9,2 s.

220 km/h

5,5/5,0

2,0 D4 Drive-E R5

181 KM

7,4 s.

230 km/h

5,5/5,0

2,4 D5 biturbo R5

215 KM

7,4 s.

230 km/h

6,4/5,9

Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.? Dokładnie tak. Tego dnia w życie wejdzie też nowy taryfikator punktów karnych.
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku?
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku? To temat jednej z niekończących się dyskusji między kierowcami. Jaka jest odpowiedź?
    Nowe drogi w Polsce. Lato 2022
    Nowe drogi w Polsce? Lato 2022 r. już przywitało nas serią nowych szlaków drogowych, a w wakacje prace będą trwać dalej. Gdzie? O tym w tym tekście.
    Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
    Elektryczny Passat? Tak, elektryfikacja dotknie również tej ikony polskiej motoryzacji. Wersja zasilana prądem będzie nazwana Volkswagen ID.Aero.
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja?
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja? To latem ważne pytanie. Znamy na nie odpowiedź. Wiemy też czy lepiej jeździć na klimatyzacji czy z otwartymi szybami.
    Międzynarodowe prawo jazdy – co musisz wiedzieć?
    Międzynarodowe prawo jazdy. Co musisz o nim wiedzieć? Jak je zdobyć? I do czego tak właściwie może być potrzebne? Sprawdźmy.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r. Nowe przepisy są już tuż za rogiem. Skąd wziął się ten pomysł i co oznacza dla kierowców?
    Mycie auta latem. O czym pamiętać?
    Mycie auta latem różni się od mycia samochodu zimą. Dlatego są pewne zasady, które właściciel samochodu powinien poznać i stosować.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.? Tak, przepisy w tej sprawie już są przesądzone. Co dawała karta pojazdu i co oznacza nowelizacja?
    Remont na A4 w wakacje 2022
    Remont na A4 w wakacje 2022 r., czyli rozkopane zostaną aż dwa odcinki tej autostrady. Które i jak wygląda organizacja ruchu?
    Najwięcej wypadków drogowych zdarza się w wakacje. Powody: nietrzeźwość i używanie smartfona w czasie jazdy
    Bezpieczeństwo na polskich drogach to temat powracający jak bumerang, szczególnie w okresie wakacyjnym. W 2021 roku do największej liczby wypadków doszło właśnie w czerwcu i lipcu, a w 2020 roku ten niechlubny rekord przypadł na sierpień. GfK na zlecenie start-upu ubezpieczeniowego Beesafe sprawdziło, co Polacy uważają za największe zagrożenie na drogach oraz jakie ich zdaniem działania kierowców przyczyniłyby się do poprawy poziomu bezpieczeństwa. Czy w te wakacje wyciągniemy wnioski ze statystyk?
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Ale niektórzy mają lepiej
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Kiedy dokładnie i czemu bezterminowe prawo jazdy musi zniknąć? Sprawdźmy.
    Ufać sprzedawcom samochodów? Te dane nie dają złudzeń...
    Ufać sprzedawcom samochodów? To pytanie, przed którym stanie każdy kupujący pojazd z drugiej ręki. Jak brzmi odpowiedź? Oto ciekawe dane.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r. Czyli jakie pojazdy i w jakich godzinach zostały objęte ograniczeniem w ruchu? Sprawdźmy.
    Remont na A2 w wakacje 2022
    Remont na A2 w wakacje 2022 r. To największy element remontu dróg w Polsce w okresie od czerwca do sierpnia. Dotyczy województwa łódzkiego.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r. Na czym konkretnie będą polegać te zmiany? Już opowiadamy.
    30 groszy na litrze taniej. Orlen ma pomysł na wysokie ceny paliw
    30 groszy na litrze taniej? Tak, to nowa promocja stworzona przez Orlen. Zanim jednak zatankujesz tańsze paliwo, musisz poznać trzy główne warunki.
    Wakacyjne zniżki cen paliw na Orlen
    PKN Orlen wprowadza zniżki cen paliw na swoich stacjach. Promocja przewiduje trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy.
    Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
    Toyota RAV4 2023, czyli Japończycy zaprezentowali lekki lifting swojego hitowego SUV-a. I niektóre z nowości widać już na pierwszy rzut oka!
    Nowy Peugeot 408. Wyrazisty, nowoczesny i... rodzinny!
    Nowy Peugeot 408 został pokazany w pełnej krasie. Pierwszy SUV z nadwoziem coupe francuskiej marki wygląda imponująco! Co wiadomo o tym aucie?
    Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
    Kurs reedukacyjny 2022. Kiedy kursy zaczną obowiązywać i ile mają kosztować? O tym wszystkim opowiemy w naszym materiale.
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Zmiana 17 września
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Odpowiedź może wydawać się oczywista, ale tylko może. Bo już 17 września zmienią się przepisy.
    Długi firm transportowych to już 2,5 mld zł. Nie jest dobrze...
    Długi firm transportowych rosną w tempie lawinowym. Winna temu jest pandemia, inflacja, rosnące koszty paliwa, Pakiet Mobilności i wojna w Ukrainie.
    Punkty karne za prędkość 2022
    Punkty karne za prędkość 2022, czyli omówimy stan rzeczy przed zmianami taryfikatora punktów i po nich. Co musi wiedzieć kierowca?
    Podróż wakacyjna samochodem. Przygotuj siebie i... auto!
    Podróż wakacyjna samochodem? To nie tylko przemyślenie trasy i organizacja noclegu. To również właściwe przygotowanie samochodu do wyjazdu.