Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Bartłomiej Jakubiec
Volvo S80
Volvo S80
newspress.co.uk
Poszukujący prestiżowego auta klasy wyższej nie są skazani wyłącznie na niemieckie propozycje. Oprócz Audi A6, BMW 5 oraz Mercedesa E na rynku są jeszcze inne komfortowe i luksusowe limuzyny. Ciekawą propozycją jest Volvo S80. Jakie są jego typowe usterki?

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Zaprezentowane w 1998 roku Volvo S80 kontynuowało nowy rozdział zapoczątkowany przez model S40. Porzucono wyraźne, kanciaste przetłoczenia karoserii tak charakterystyczne przez lata dla Volvo, na rzecz obłych, przyjemnych dla oka i przede wszystkim nowoczesnych linii. Przy długości 482 cm i rozstawie osi wynoszącym 279 centymetrów w środku wygospodarowano sporą ilość miejsca dla kierowcy i dla pasażera. O ile karoseria topowej limuzyny Volvo zmieniła się nie do poznania w porównaniu z modelami serii 900, to wnętrze nadal pozostało charakterystyczne dla marki. Obszerne, wygodne i przede wszystkim bezpieczne fotele, bogate wyposażenie z dziedziny komfortu oraz wysoka jakość zastosowanych materiałów to od wielu lat wyznaczniki szwedzkiej marki. We wnętrzu czuć dyskretny luksus. Wszystko jest tam eleganckie i dobrze spasowane.

Zobacz też: Używane Volvo XC90: potężny wiking

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – technika

W odróżnieniu od serii 900, której następca było Volvo S80 zastosowano tu napęd przednich kół bądź załączany poprzez sprzęgło Haldex napęd na cztery koła. Nowością było także montowanie silników poprzecznie, nawet tych rzędowych sześciocylindrowych. Kupujący ma do wyboru kilka jednostek benzynowych i Diesli.

Jednostki benzynowe:

  • 2.0 (163, 180, 226 KM)
  • 2.4 (140, 170, 200 KM)
  • 2.5 (210 KM)
  • 2.8 (272 KM)
  • 2.9 (200 KM)

Jednostki benzynowe cieszą się bardzo dobrą opinią. Wszystkie są trwałe, nawet te turbodoładowane. Wersje wolnossące są w miarę dynamiczne i oszczędne. Spalają średnio ok. 10 litrów na 100 kilometrów. Dobrze współpracują przy tym z sekwencyjnymi instalacjami LPG. Najmocniejszy motor 2.8 T6 spala średnio ok. 12,5 litra benzyny i zapewnia przyspieszenie do stu kilometrów na godzinę w czasie 7 sekund. Rozpędza się przy tym do 250 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednostki wysokoprężne:

  • 2.4 (130, 164 KM)
  • 2.5 (140 KM)

Silniki Diesla obejmują jednostki Volvo i motor produkcji VW (2.5 TDI). Obie jednostki są warte polecenia. Jednostka Volkswagena słynie z niezwykłej trwałości. Montowana była także w modelu Volvo 850. Silnik 2.4 jest produkcją własną Volvo. Szczególnie polecana jest mocniejsza wersja oznaczona jako D5. Spala niewielkie ilości oleju napędowego (ok. 6,5 litra). Jest do tego bardzo trwała i zapewnia, jak na jednostkę wysokoprężną, wysoką kulturę pracy.

Moc z silnika na przednią, bądź obie osie przekazywana jest za pośrednictwem kilku skrzyń biegów. Do wyboru jest pięcio i sześciostopniowa skrzynia ręczna i skrzynia automatyczna o czterech lub pięciu biegach.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Choć silniki są mocną stroną modelu S80 to mogą zdarzyć się w nich usterki. W silnikach benzynowych dochodzi do uszkodzenia przepustnicy oraz do wycieków oleju w okolicach wałków rozrządu, natomiast w jednostce D5 na skutek tankowania oleju napędowego złej jakości uszkodzeniu ulegają wtryskiwacze. Psuje się także komputer sterujący pracą silnika ECM. Koszt jego wymiany to 600 zł. W jednostkach 2.4 zastosowano dwumasowe koła zamachowe, które przy większych przebiegach mogą wymagać wymiany na nowe.

Należy zwrócić uwagę na przebieg wersji wysokoprężnych. Często przejechały już grubo ponad 300 tysięcy kilometrów przez co warto rozejrzeć się za wersjami benzynowymi. Alternatywą jest montaż instalacji LPG. Prawidłowo dobrana będzie dobrze współpracowała ze wszystkimi motorami.

Awaryjne są automatyczne skrzynie biegów. Zawodzi głównie elektroniczny sterownik. W mocnych wersjach z ręcznymi skrzyniami biegów nietrwałe okazuje się sprzęgło.

Zawieszenie modelu S80 uchodzi za bardzo trwałe. Ze względu na sztywność jest nieco głośne podczas wybierania nierówności. Podczas intensywnej eksploatacji na drogach złej jakości uszkodzeniu ulegają poduszki amortyzatorów oraz sworznie i silentblocki wahaczy.

Problematyczny jest układ hamulcowy. Podczas dynamicznej jazdy dochodzi do szybkiego przegrzewania tarcz hamulcowych co skutkuje, że się wichrują i wymagają wymiany.

Problemy płata elektronika. Przyczyną są zaśniedziałe styki przewodów. Częstą usterką jest uszkodzenie prowadnic mechanizmu opuszczania przednich szyb. Ponadto często przepalają się żarówki przednich reflektorów, ich wycieraczki oraz pompki spryskiwaczy. Uszkodzeniu ulega koło pasowe wału korbowego, które powinno wymieniać się wraz z napinaczem i rolkami.

Ceny części do Volvo S80:

  • Amortyzatory przednie Sachs (komplet) – 1100 zł
  • Amortyzatory tylne Sachs (komplet) – 600 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie 2 szt. – 500 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne 2 szt. – 350 zł
  • Klocki hamulcowe przednie Bosch – 220 zł
  • Klocki hamulcowe tylne Bosch – 160 zł
  • Silentblock wahacz przedniego Ruville – 100 zł sztuka
  • Poduszka z łożyskiem przedniego amortyzatora Sachs – 200 zł sztuka

Zobacz też: BMW 5 E39 czy Mercedes-Benz E-klasse W210?

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – Podsumowanie

Używane Volvo S80 pierwszej generacji jest ciekawą alternatywą dla niemieckich aut klasy premium. Zapewnia przestronne wnętrze, w którym pasażerowie podróżują w komfortowych warunkach, bogate wyposażenie oraz bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Do tego dochodzą trwałe jednostki benzynowe i Diesla. Auto można nabyć w atrakcyjnej cenie, jednak należy mieć na uwadze wysokie koszty części oraz napraw. Auto warto serwisować u sprawdzonego mechanika – niedoświadczony może znacznie skrócić żywotność Volvo. Na szczęście na rynku jest dużo zadbanych egzemplarzy z akceptowalnym przebiegiem (głównie wersje benzynowe) i bogatym wyposażeniem, które powinny jeszcze długo służyć nowemu właścicielowi.

Volvo S80
newspress.co.uk
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.