Kategorie

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d

Tomasz Korniejew
Peugeot 208 w wersji pięciodrzwiowej może być napędzany jednym z dwóch oferowanych silników benzynowych (oba trzycylindrowe) lub jednym z dwóch silników wysokoprężnych. Producent przewidział do 208 trzy poziomy wyposażenia. Która konfiguracja jest optymalna?
Peugeot 208 w wersji pięciodrzwiowej może być napędzany jednym z dwóch oferowanych silników benzynowych (oba trzycylindrowe) lub jednym z dwóch silników wysokoprężnych. Producent przewidział do 208 trzy poziomy wyposażenia. Która konfiguracja jest optymalna?
Tomasz Korniejew
„Sercem” odświeżonego Peugeota 208, który trafił do naszej redakcji jest trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 110 KM. Nuda? Niekoniecznie!

Samochody segmentu B już od dłuższego czasu są najchętniej wybierane przez kierowców z Europy Zachodniej. Na rozwiniętych europejskich rynkach sprzedają się lepiej niż kompakty. Z jednej strony taki stan rzeczy to z pewnością odzwierciedlenie mentalności – tam większość obywateli nie uzależnia poczucia własnej wartości od rozmiaru i klasy samochodu, z którego korzysta, a z drugiej, produkowane obecnie samochody segmentu B po prostu spełniają ich oczekiwania.

Reklama

Oprócz znacznie większych niż dekadę temu rozmiarów (pięciodrzwiowy Peugeot 208 ma 397,3 cm długości, 173,9 cm szerokości oraz 146 cm wysokości) ich użytkownicy mogą korzystać z wyposażenia znacznie podnoszącego komfort, a które całkiem niedawno było zarezerwowane jedynie dla pojazdów wyższej klasy (automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, system nawigacji satelitarnej z rozbudowanym komputerem pokładowym łączącym się z telefonem, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czy tempomat).

To wszystko w połączeniu ze zwiększonym natężeniem ruchu w miastach i coraz droższymi opłatami wynikającymi z posiadania samochodu, sprawia że modele pokroju Peugeota 208 przyciągają uwagę europejskich klientów.

Parkingowe manewry Peugeotem 208 ułatwiają dostępne czujniki parkingowe i kamera.

Tomasz Korniejew

nieznane

Przeczytaj poradnik zakupowy Peugeot 208 - jaki silnik i którą wersję wybrać

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d – zajrzyjmy do środka

Zdając sobie z tego sprawę, Peugeot nie czekał zbyt długo z odświeżeniem 208. Z zewnątrz przeprowadzono kosmetyczne zmiany, a najciekawszym akcentem stylizacyjnym nadwozia pozostają tylne lampy. W poliftingowej wersji są jeszcze bardziej wyraziste. Wykonane w technologii LED i świecące w charakterystyczny sposób – w każdej lampie widać trzy kreski niczym ślady po pazurach lwa.

Z ciekawą linią dobrze komponuje się także nowy, pomarańczowy lakier.

Środowisko miejskie jest naturalne dla Peugeota 208, ale z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM sprawdzi się także jako wakacyjny pojazd dla małej rodziny.

Tomasz Korniejew

nieznane

Reklama

Kokpit małego Peugeota wciąż prezentuje się nowatorsko. Małą kierownicą dobrze się operuje, a jej przesunięcie niżej sprawia, że ręce nie męczą się podczas wielogodzinnych podróży. Tym bardziej, że 208 może zostać wyposażony w wygodny podłokietnik.

Zestaw wskaźników, na który kierowca spogląda znad kierownicy jest czytelny. Na górze środkowej konsoli umieszczono kolorowy, dotykowy ekran multimedialny o przekątnej siedmiu cali (niedostępny w najtańszej wersji, od drugiego poziomu wyposażenia jest wyposażeniem standardowym). System może być wyposażony w opcję Mirror Screen, czyli po podłączeniu kompatybilnego smartphone’a wyświetlać listę dostępnych aplikacji na urządzeniu mobilnym.

Solidność montażu i materiały wykończeniowe tablicy przyrządów w najbogatszej wersji Allure nie pozostawiają nic do życzenia. Całość sprawia bardzo dobre wrażenie, a skóra którą obszyto kierownicę jest wysokiej jakości. Jedyne na co można ponarzekać to wykończenie górnych partii boczków drzwi – zastosowano tam twardy plastik.

Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne, choć oparcia mogłyby zapewniać lepsze podparcie boczne, co daje o sobie znać podczas jazdy po zakrętach.

Wygodnie siedzi się także na tylnej kanapie, ale osoby o wzroście przekraczającym 180 cm mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik pięciodrzwiowego Peugeota 208 ma objętość 285 l, co  jest wynikiem dobrym z punktu widzenia możliwości przewozowych, ale jednocześnie przeciętnym na tle konkurentów.

Więcej informacji na temat Peugeot znajdziesz tutaj

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d – napęd/układ jezdny

Najciekawszą nowością w poliftingowym 208 jest jednak nowa jednostka oferowana w gamie napędowej modelu. A konkretniej jej najmocniejsza wersja, rozwijająca moc 110 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1500 obr./min. Turbodoładowany silnik ma trzy cylindry i pojemność 1,2 l. I myli się ten, kto myśli że jest to kolejny mało udany efekt downsize’zingu.

Jednostka PureTech bardzo sprawnie napędza ważącego 960 kg Peugeota. Auto żwawo rozpędza się już od dolnych zakresów obrotów i dziarsko powarkując „setkę” osiąga po 9,6 s. Co najważniejsze nie traci wigoru nawet podczas jazdy z kompletem pasażerów na pokładzie ani w sytuacji, gdy poruszając się po autostradzie na piątym biegu chcemy zwiększyć prędkość ze 110 do 140 km/h. Układ napędowy nie wymusza na kierowcy redukcji, a we wnętrzu wciąż jest stosunkowo cicho.

Dlatego niedosyt niedostępności szóstego przełożenia spowodowany jest jedynie troską o zużycie paliwa. O ile jadąc ze stałą prędkością ok. 100 km/h, „spalanie” w opisywanym 208 waha się między 4,5 a 5 l benzyny na 100 km, o tyle podczas jazdy z prędkością 140 km/h zużycie paliwa znacznie wzrasta – do 7,8 l na 100 km. Przy zastosowaniu sześciobiegowej przekładni można by ten wynik z pewnością znacznie zredukować.

Z kolei podczas jazd w ruchu miejskim z włączonym systemem start&stop zużycie paliwa oscyluje wokół 7,6 l na 100 km.

Do tematu pięciobiegowej manualnej przekładni musimy powrócić z jeszcze jednego względu. Jest to najsłabszy punkt Peugeota 208. Oprócz faktu, że podczas jazdy w trasie przydałby się szósty bieg, dźwignia pięciobiegowej przekładni ma zaskakująco długi skok i zdarza jej się nie trafiać precyzyjnie w poszczególne przełożenia.

Tomasz Korniejew

nieznane

Zawieszenie zostało zestrojone miękko, co skutkuje wysokim komfortem podczas jazdy po nierównościach. W ruchu miejskim takie ustawienie spisuje się doskonale. Poza miastem, na krętych drogach czuć, że nadwozie 208 ma tendencję do przechyłów, ale na szybko pokonywanym ciasnym łuku trzeba zachować zimną krew, bo auto dość późno staje się podsterowne.

Podczas jazdy w deszczu przekonaliśmy się o tym, że wiele do życzenia pozostawia działanie systemu automatycznego włączania wycieraczek. Ewidentnie urządzenie się „gubiło” nie potrafiąc rozpoznać drobnego deszczu, a czasami nawet większych opadów. Niemniej system dostępny jest albo w standardzie w wersji Allure, albo dostępny w pakiecie (koszt 600 zł) razem m.in. z elektrochromatycznym lusterkiem za które w naszym klimacie warto dopłacić i do którego działania nie mamy zastrzeżeń.

Zobacz też: Peugeot 208 HYbrid Air 2L: spala 2 l benzyny na 100 km!

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d - podsumowanie

Bez względu na to, czy poruszamy się po autostradzie, czy po miejskich arteriach trzycylindrowy silnik o mocy 110 KM sprawnie sobie radzi z napędem Peugeota 208. Świetnie brzmi i nie można nic zarzucić jego dynamice. Akceptowalny wydaje się jego apetyt na paliwo. Największą bolączką recenzowanego modelu jest pięciobiegowa skrzynia biegów. Podczas jazdy w trasie brakuje szóstego przełożenia, co pozwoliłoby ograniczyć zużycie paliwa i tym samym wydłużyć zasięg. W ofercie jest dostępna skrzynia sześciobiegowa, ale automatyczna, która wymaga dopłaty 5 tysięcy złotych.

Nieźle 208 wypada pod względem wyposażenia. Zwłaszcza, że opisywana jednostka napędowa dostępna jest w parze z najwyższym poziomem wyposażenia Allure.

Tylne lampy Peugeota 208 zostały wykonane w technologii LED 3d.

Tomasz Korniejew

nieznane

Zobacz też: Peugeot zwiększa produkcję silnika 1.2 EB PureTech

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d – Plusy:

  • Dynamiczna jednostka napędowa
  • Wysoka jakość wykończenia kokpitu
  • Wygodne fotele
  • Bogate wyposażenie
  • Sporo przestrzeni w przedniej części kabiny

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d  - Minusy

  • Tylko pięciobiegowa skrzynia biegów
  • Nieprezycyjnie działająca dźwignia biegów
  • Brak możliwości wyboru tej wersji silnikowej z uboższym wariantem wyposażenia
  • Wysoka cena zakupu

Potencjalni konkurenci:

Zobacz też: Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Zobacz też: Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.0 MPI - sprawdzone rozwiązanie

Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d  - dane techniczne

Peugeot 208 5d 1.2 PureTech 110 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1199 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 110 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm/1500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 285 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 397,3/173,9/146 cm
Rozstaw osi 253,8 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s
Zużycie paliwa* 5,2/3,7/4,3 l/100 km
Cena od 63 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Nowy lakier w gamie Peugeota 208 5d świetnie podkreśla jego atrakcyjną linię nadwozia.
Tomasz Korniejew
Kokpit Peugeota 208 jest wykonany z materiałów wysokiej jakości. Szkoda, że górne partie boczków drzwi wykończono twardym plastikiem.
peugeot
Przednie fotele Peugeota 208 zapewniają komfort jazdy podczas dłuższych podróży.
Tomasz Korniejew
Na tylnej kanapie Peugeota 208 siedzi się wygodnie, ale osoby o wzroście powyżej 180 cm mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę.
Tomasz Korniejew
Pięciodrzwiowe nadwozie Peugeota 208 prezentuje się proporcjonalnie. Przyciemnione tylne szyby to wyposażenie standardowe najbogatszej odmiany Allure.
Tomasz Korniejew
Soczewkowe reflektory halogenowe to wyposażenie standardowe wszystkich wersji Peugeota 208.
Tomasz Korniejew
Czarne lusterka boczne w Peugeocie 208 to wyposażenie standardowe najuboższej odmiany. W tym przypadku to efekt pakietu personalizacji nadwozia.
Tomasz Korniejew
Środowisko miejskie jest naturalne dla Peugeota 208, ale z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM sprawdzi się także jako wakacyjny pojazd dla małej rodziny.
Tomasz Korniejew
Parkingowe manewry Peugeotem 208 ułatwiają dostępne czujniki parkingowe i kamera.
Tomasz Korniejew
Najbogatsza wersja Peugeota 208 - Allure, jest dodatkowo wyposażona w światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów.
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    26 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

    Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

    Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.