reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Walka o zainteresowanie klientów w segmencie B jeszcze nigdy nie była tak zaciekła. Oliwy do ognia dodała Mazda, wprowadzając do sprzedaży najnowszą generację Mazdy2.

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Mazda konsekwentnie realizuje swoją strategię unikania downsizingu. Turbodoładowanych mikrojednostek napędowych nie znajdziemy w żadnym modelu producenta z Hiroszimy. Nawet w najmniejszej Mazdzie2. Co więcej, w modelu segmentu B, producent ograniczył gamę silnikową do jednej jednostki – silnika o pojemności 1,5 l, dostępnego w trzech wariantach mocy – 75, 90 i 115 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz w wersji 90 konnej, z automatyczną sześciobiegową przekładnią.

Stylizacja nadwozia najmniejszej Mazdy nawiązuje do wyglądu większych modeli producenta. I podobnie, jak podczas prac nad innymi modelami ze stajni Mazdy, konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by auto było możliwie najlżejsze. W wersji z „automatem” „Dwójka” waży 1000 kg, a podstawowy model z manualną przekładnią jedynie 970 kg. Ma to m.in. przełożenie na dynamikę przyspieszania.

Wnętrze Mazdy2 zostało wykończone materiałami dobrej jakości. W bogatszych wersjach boki centralnej konsoli (na wysokości kolan) są obite miękką skórą. Cieszy też obszyta skórą listwa przebiegająca przez środek kokpitu, tuż pod nawiewami.

Zobacz też: Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015: Powrót królowej

Sportowym smaczkiem tablicy przyrządów jest design „zegarów”. Na górze, po środku tablicy przyrządów umieszczono kolorowy, dotykowy ekran systemu nawigacji, zestawu audio i komputera pokładowego.

W przedniej części przedziału pasażerskiego miejsca nie zabraknie nawet osobom o wzroście przekraczającym 185 cm. Fotele są wygodne, ale warto dokupić środkowy podłokietnik (koszt ok. 1000 zł). Gdy nie jest zainstalowany brakuje podparcia dla łokcia.

W tylnej części przedziału pasażerskiego miejsca jest dużo mniej. Zwłaszcza nad głowami siedzących tam pasażerów. Bagażnik ma pojemność 280 l, przy czym pakowanie utrudnia wysoki próg załadunku.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

90 konny silnik Mazdy2 jest dynamiczny, ale w połączeniu z "automatem" sporo pali

90 konny silnik benzynowy stanowi sprawne źródło napędu. Według danych producenta, „Dwójka” z automatyczną przekładnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12 s i może pojechać z maksymalną prędkością 177 km/h.

Silnik bez turbo pracuje według schematu, w którym dynamika przyspieszania w dolnych zakresach obrotów pozostawia wiele do życzenia. Mazda2 żwawo wyrywa do przodu, dopiero gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 3,5 tys. obr./min.  

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Biuro rachunkowe AGbiuro Adam Giedrojć

Nowoczesne biuro rachunkowe z profesjonalną obsługą małych i dużych firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama