Mazda CX-3: pierwsza jazda
Mazda jest wyraźnie na fali wznoszącej, a zainteresowanie jej samochodami rośnie w bardzo szybkim tempie. Kierunek rozwoju marki wskazała Mazda 6 III generacji, która stworzona w duchu filozofii KODO - „Dusza ruchu”- szybko okrzyknięta została jedną z najpiękniejszych limuzyn klasy średniej. Niesztampowa linia nadwozia w połączeniu z technologią SKYACTIV zagwarantowały ogromny sukces tego modelu. Później pojawiła się Mazda CX-5 i w ciągu 3,5 roku z taśm montażowych zjechało ponad milion egzemplarzy tego modelu. Japoński koncern nie spoczął jednak na laurach i postanowił rozszerzyć swoje wpływy także w klasie miejskich crossoverów segmentu B, czego efektem jest najnowsza Mazda CX-3.
reklama
reklama
Mazda CX-3: nadwozie
Nowa Mazda CX-3 powstała w oparciu o model 2, a o jej bliskich konotacjach z nim świadczy m.in. identyczny rozstaw osi obu aut równy 2570 mm. Na tle swojej mniejszej siostry CX-3 wyróżnia się jednak nie tylko dłuższym (o 215 mm), wyższym (o 40 mm) i szerszym (o 70 mm) nadwoziem, ale i podwyższonym (do 155 mm) prześwitem oraz zwiększonym rozstawem kół na obu osiach mającym zapewnić lepsze prowadzenie pojazdu.
CX-3 to także model o znacznie masywniejszej sylwetce, którą wyróżnia mocno wznosząca się ku górze linia bocznych szyb (zwłaszcza w tylnych drzwiach), mała tylna szyba, podwójny układ wydechowy oraz plastikowe nakładki zderzaków i błotników. CX-3 jest także o ok. 200 kg cięższa od modelu 2, a przy tym jej konstrukcja dostosowana została zaadaptowania napędu 4x4.
Mazda CX-3: wnętrze
Wnętrze Mazdy CX-3 na pierwszy rzut oka wydaje się być żywcem przeniesione z Mazdy 2. Identyczny jest m.in. kształt deski rozdzielczej oraz poszczególnych pokręteł, przycisków sterujących i wlotów powietrza systemu klimatyzacji. Także centralnie umieszczony ekran systemu multimedialnego jest wspólny dla obu modeli. Taki stan rzeczy dla wiecznych malkontentów może stanowic argument przeciwko temu modelowi, ale trzeba przyznać, że samo wnętrze wykonano naprawdę poprawnie. Materiały wykończeniowe, choć zaskakująco twarde, wyglądają bardzo dobrze, sprawiają solidne wrażenie i są świetnie spasowane ze sobą. Poziom wykończenia (poza materiałami) stoi nawet na wyższym poziomie niż w Mazdzie 3. W lepszych wersjach wyposażeniowych (pakiet Off White) deska rozdzielcza może być ozdobiona materiałami imitującymi skórę naturalną.
Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!