| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Mazda CX-5 lada moment doczeka się wersji po modernizacji, ale rzutem na taśmę, postawiliśmy jeszcze sprawdzić jej ostatnią, przed liftingową wersję, napędzaną najmocniejszym, 175-konnym dieslem. W końcu do tej pory Mazda wyprodukowała ponad 1 milion egzemplarzy tego modelu. Co ma w sobie ten japoński SUV, że osiąga tak dobre wyniki sprzedażowe?

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM

Zewnętrzna bryła Mazdy CX-5 jest masywna, ale dzięki odważnym zabiegom stylizacyjnym nabrała ona lekkości. Podobać się mogą zwłaszcza nieduże przednie i tylne światła o lekko wydłużonym kształcie, trójkątny grill przypominający kształtem tarczę wojownika oraz przyciągający wzrok lakier o głębokim czerwonym odcieniu. Uroku dodają także oba zderzaki, które dzięki licznym przetłoczeniom i otworom wyglądają lekko i nadają nieco zadziorności autu.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Mazda wygląda solidnie, masywnie, a przy tym sprawia wrażenie bardzo zwinnej. Mocną strona sylwetki Mazdy są jej doskonałe proporcje. Jej bryła nie została podporządkowana tylko funkcjonalności, przez co auto może naprawdę się podobać.

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wnętrze

Wnętrze Mazdy CX-5 to ukłon w stronę konserwatywnej klienteli, która ceni funkcjonalność ponad styl. Deska rozdzielcza jest uporządkowana, przejrzysta, a plastiki w górnej jej części miękkie w dotyku. Zegary umieszczone w finezyjnych tubach są czytelne, a pokrętła do sterowania klimatyzacją wygodne w użytkowaniu. Przednie fotele zapewniają dobre podparcie ciała w zakrętach, za to nie każdemu przypadnie do gustu ich wysokie położenie.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Świetne noty zebrała trójramienna kierownica, która ma niewielkie rozmiary i dobrze leży w dłoniach. Szkoda, że zakres jej regulacji jest niewystarczający i nawet przy maksymalnie obniżonym fotelu, wysocy kierowcy mogą narzekać na jej zbyt niskie położenie.

System multimedialny wygląda nieco archaicznie (grafika), ale jego ekran bardzo dobrze reaguje na dotyk, a system audio marki BOSE emituje dźwięk naprawdę dobrej jakości. Producent nie zdecydował się na zastosowanie pokrętła regulującego zakres głośności jaki posiada najnowsza Mazda 3, ale ma ono się pojawić w wersji po modernizacji.

Pod względem przestronności Mazda CX-5 wypada dobrze, choć na pewno nie jest to największy SUV w swej klasie. Zarówno z przodu jak z iż tyłu wygodnie zmieszczą się pasażerowie o wzroście 185 cm, lecz tylna kanapa adresowana jest wyraźnie tylko do dwóch osób. Bagażnik ma pojemność 503 litrów, a po złożeniu tylnych oparć powstaje zupełnie płaska podłoga.

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: silnik Diesla i automatyczna skrzynia biegów

Silnik 2.2 SkyActiv-D o mocy 175 KM to podwójnie doładowany motor wysokoprężny, w którym dwie turbosprężarki pracują w sposób sekwencyjny. Przy niskich obrotach silnika dodatkową dawkę powietrza do jego cylindrów dostarcza mniejsza turbina, a w wyższym zakresie prędkości obrotowych do głosu dochodzi druga turbosprężarka. W rezultacie silnik prezentuje wysoki wigor już od 1600 obr./min. Choć jego dźwięk nie należy do najprzyjemniejszych (zwłaszcza zanim się rozgrzeje), to zapewnia autu dobre osiągi. Mazda CX-5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,2 s a jej prędkość maksymalna to 194 km/h. Wrażenie robi jednak wysoka elastyczność motoru i łatwość z jaką auto nabiera prędkości przy wyprzedaniu wolniej jadących aut.

Czytaj także

Aktualizacja: 27.05.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

VAT 2020. Komentarz199.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Stasiewski

Doradca podatkowy, biegły rewident

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »