Kategorie

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM

Tomasz Korniejew
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Czy testowany Hyundai i20 nadaje się na podstawowy środek transportu w rodzinie? Jak jeździ w wersji napędzanej przez benzynowy silnik o mocy 84 KM?

Tendencja do stopniowego powiększania kolejnych generacji modeli doprowadziła do tego, że dzisiejsze samochody segmentu B są sporo większe niż auta segmentu C z końca lat 80. XX w.

Nic dziwnego, że obecnie wielu Europejczyków szukających pojazdu, coraz częściej rezygnuje z zakupu samochodu kompaktowego na rzecz pojazdu o rozmiar mniejszego.

Dostrzegli to producenci samochodów, którzy od jakiegoś czasu prowadzą ofensywę modelową w segmencie B, który jeszcze do niedawna kojarzony był z autami przeznaczonymi praktycznie wyłącznie do miasta.

A w walce o portfele klientów szczególnym zaangażowaniem wyróżniają się Koreańczycy.

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Najnowszy Hyundai i20 ma szansę stać się przebojem nie tylko ze względu na fakt, że jest pojazdem używanym w WORDach. Przecież w Polsce na zakup nowego samochodu stać wciąż promil młodych ludzi, którzy zazwyczaj zdają na prawo jazdy.

i20 ma szansę na sukces, bo to udany model, który przyciąga atrakcyjną stylizacją, a przekonuje do siebie po bliższym poznaniu.

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - wnętrze

Dobre wrażenie, które wywołuje atrakcyjny wygląd Hyundaia nie znika po zajęciu miejsca w za kierownicą. Tablica przyrządów jest przejrzysta, solidnie zmontowana, wykonana z materiałów dobrej jakości. Przyczepić się można jedynie do zbyt twardego plastiku użytego do wykończenia boczków drzwi.

Cieszy wygoda foteli i ilość przestrzeni w przedniej części kabiny. Z tyłu miejsca jest mniej, ale wciąż wygodnie tam usiądą osoby o wzroście około 180 cm.

Bagażnik i20 ma objętość 326 l, co jest zaskakująco dobrym wynikiem, który umożliwi spakowanie na dłuższe wakacje nie tylko dwójki osób.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hyundaia i20 znalazły się trzy wersje benzynowe (1.2/75 KM, 1.2/84 KM oraz 1.4/100 KM) oraz dwie wysokoprężne (1.1/75KM oraz 1.4/90 KM).

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana napędzana przez benzynowy silnik, rozwijający moc maksymalną 84 KM. Według danych producenta, ważący 1040 kg pojazd, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 13,1 s.

Rzeczywiście, opisywana wersja i20 nie jest mistrzem sprintu. Silnik ospale reaguje na gaz w dolnych zakresach obrotów i robi się żwawszy dopiero po przekroczeniu około 3500 obr/min. Dlatego manewry wyprzedzania, zwłaszcza jadąc obciążonym autem z kompletem pasażerów, muszą być zawsze poprzedzone przemyślaną redukcją biegu.

Szkoda, że producent nie przewidział zainstalowania do jednostki 1,2 l sześciobiegowej przekładni. Pomogłoby to ograniczyć zużycie paliwa podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Reklama

Poruszając się i20 po mieście, zużycie paliwa oscylowało wokół 6 l benzyny na 100 km. Podróżując w trasie, z prędkością około 90 km/h „spalanie” spadało do 5,6 l na 100 km. Ale już podczas jazdy autostradą, z prędkościami między 130, a 140 km/h zużycie paliwa wzrastało do 7 l/100 km.

Warto wspomnieć, że brak szóstego przełożenia nie ma większego znaczenia dla komfortu jazdy (odgłosu pracy silnika w kabinie). Nawet poruszając się z prędkością ok 140 km/h, pasażerowie Hyundaia nie są męczeni nadmiernym hałasem.

Generalnie i20 jest samochodem zaskakująco komfortowym. Zawieszenie zestrojono miękko w efekcie sprawnie pochłania nierówności nawierzchni.

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - podsumowanie

Czy współczesne samochody segmentu B mogą stanowić podstawowy środek transportu dla rodziny? Na pewno nie wszystkie. Jednak Hyundai i20 udowodnił, że rodziny z kilkuletnimi dziećmi mogą go wziąć pod uwagę. Pomijając niezłą przestronność wnętrza i wystarczająco pakowny bagażnik, koreański producent oferuje do małego Hyundaia sporą listę wyposażenia (dodatkowego lub standardowego w zależności od wersji). Na liście znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, tempomat, czy podgrzewane siedzenia przednie.

Biorąc to pod uwagę i jednocześnie rozsiadając się w wygodnym fotelu Hyundaia i20, łatwiej jest przymknąć oko na niedostatki w dynamice.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - dane techniczne

Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM 5d
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 84 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 122 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg
Pojemność bagażnika 326/1042 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 403,5/173,4/147,4 cm
Rozstaw osi 257,0 cm
V-max 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,1 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,2/5,1 l/100 km
Cena od 51 300 zł (46 300 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    31 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.