Kategorie

Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Tomasz Korniejew
Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Szwedzka marka Volvo kojarzy się z rozsądkiem, poszanowaniem dla ekologii i przyzwoitym statutem materialnym jej potencjalnych klientów. Jednak nawet nordyccy i z natury stonowani Szwedzi co jakiś czas lubią zaszaleć. Inżynierowie Volvo zaszaleli konstruując 304-konną wersję XC60.

Mimo obecności na rynku już od kilku lat, model XC60 wciąż wygląda świeżo. Jest to niewątpliwa zasługa niedawno przeprowadzonego liftingu, niemniej design nadwozia szwedzkiego SUV-a już za pierwszym razem udał się na tyle, że projektanci nie musieli znacznie „pudrować” nadwozia by ukryć „zmarszczki”.

Volvo zwraca uwagę, zwłaszcza ozdobione pakietem R-Design z pięknym wzorem obręczy ze stopów lekkich oraz dyskretnymi spojlerami.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Test Volvo XC60 T6 aut. – wnętrze

Sportową atmosferę we wnętrzu podkręcają czarne słupki I podsufitka. Poza tym, kokpit nie różni się niczym od tych z „cywilnych” wersji XC60. Jest zaprojektowany ładnie i przejrzyście, wykonany z materiałów wysokiej jakości.

Przy okazji niedawnego liftingu, tradycyjne analogowe zegary zastąpiono wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Wygląda to ładnie i nie ucierpiała na tym intuicyjność obsługi.

Obszerne fotele zapewniają bardzo wysoki komfort podróżowania i przyzwoite tzw. trzymanie boczne.

Z tyłu również nikt nie będzie narzekał na niewygodę, a miejsca nie zabraknie także wysokim pasażerom.

Bagażnik ma objętość 495 l, to co prawda trochę mniej od konkurentów, ale i tak przedział bagażowy jest wystarczająco obszerny, by spakować czteroosobową rodzinę na długie wakacje.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Volvo XC60 T6 aut. – napęd/układ jezdny

Reklama

W motoryzacyjnym światku wiele się ostatnio o Volvo wspominało w kontekście polityki stopniowego wycofywania z oferty udanych silników pięcio I sześciocylindrowych I zastępowania ich jednostkami czterocylindrowymi o równie wysokiej mocy. Lobby ekologów działa bezlitośnie i rzeczywiście szwedzki koncern podobnie do innych producentów będzie zmuszony „za chwilę” zastąpić swoje największe jednostki mniejszymi.

Ale póki co, ku uciesze miłośników motoryzacji w cenniku Volvo wciąż przy pozycji XC60 T6 figuruje zestaw z sześciocylindrowym, trzylitrowym, turbodoładowanym benzynowym silnikiem o mocy 304 KM.

Według danych producenta jednostka współpracująca z sześciobiegową automatyczną przekładnią rozpędza ważące aż 1935 kg Volvo od 0 do 100 km/h w 6,9 s.

Ale zaletą zastosowania dużego silnika benzynowego nie jest jedynie fakt, że samochód z dużą spontanicznością i werwą reaguje na każde żądanie zwiększenia prędkości. Bo faktem jest, że na XC60 T6 nie robi wrażenia, czy kierowca ma ochotę błyskawicznie przyspieszyć od 0 do 100 km/h, czy od 130 do 180 km/h. Za każdym razem wskazówka prędkościomierza bez „zawahania” mija kolejne cyfry na podziałce.

Kolejnym atutem jest dźwięk jaki wydobywa się z układu wydechowego. O ile w dolnych zakresach obrotów jest to cichy szmer, o tyle przy wysokich obrotach można cieszyć się wciąż cichym ale jednak już donośniejszym basowym brzmieniem.

Reklama

Mimo że XC60 T6 jest samochodem bardzo szybkim, zawieszenie zostało zestrojone dość miękko. Oczywiście ta wersja jest sztywniejsza i bardziej zwarta niż słabsze odmiany modelu ale wciąż tłumienie nierówności odbywa się miękko, a szybkie pokonywanie ciasnych zakrętów nie jest ulubioną czynnością kierowcy 304 -konnego Volvo.

Według danych producenta XC60 T6 w ruchu miejskim zużywa 15,2 benzyny na 100 km i są to dane zgodne z rzeczywistością. Podczas jazdy w trasie z prędkością około 110 km/h można uzyskać wynik zużycia paliwa na poziomie 9 l/100 km, ale pędząc z prędkościami dozwolonymi na polskich autostradach trzeba się liczyć ze „spalaniem” około 10-11 l/100 km.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Test Volvo XC60 T6 aut. – podsumowanie

Średniej wielkości SUV-y kojarzą się z samochodami uniwersalnymi i prestiżowymi. Volvo wciąż ma w Polsce nieskazitelny wizerunek, z którym identyfikuje się znaczna część zamożniejszych kierowców. A biorąc pod uwagę ofertę konkurencji modele szwedzkiego producenta są wciąż tańsze.

Najtańsza odmiana 304-konnego XC60 kosztuje 207 tys. zł. Biorąc pod uwagę napęd jest to interesująca oferta, bo ponad 300-konne wersje SUV-ów kosztują sporo więcej. Może być to też ostatnia chwila na zakup pięknie brzmiącej wersji modelu.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Porsche Macan Turbo 3.6 V6 400 KM

Volvo XC60 T6 aut. – dane techniczne

Volvo XC60 T6 AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  2953 cm3
Układ cylindrów/zawory R6/24V
Maksymalna moc 304 KM/5600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm/2100-4200 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 495 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,7/189,1/171,3 cm
Rozstaw osi 277,4 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s
Zużycie paliwa* 15,2/8,1/10,7 l/100 km
Cena od 207 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    29 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.