REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Szwedzka marka Volvo kojarzy się z rozsądkiem, poszanowaniem dla ekologii i przyzwoitym statutem materialnym jej potencjalnych klientów. Jednak nawet nordyccy i z natury stonowani Szwedzi co jakiś czas lubią zaszaleć. Inżynierowie Volvo zaszaleli konstruując 304-konną wersję XC60.

Mimo obecności na rynku już od kilku lat, model XC60 wciąż wygląda świeżo. Jest to niewątpliwa zasługa niedawno przeprowadzonego liftingu, niemniej design nadwozia szwedzkiego SUV-a już za pierwszym razem udał się na tyle, że projektanci nie musieli znacznie „pudrować” nadwozia by ukryć „zmarszczki”.

REKLAMA

Volvo zwraca uwagę, zwłaszcza ozdobione pakietem R-Design z pięknym wzorem obręczy ze stopów lekkich oraz dyskretnymi spojlerami.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Test Volvo XC60 T6 aut. – wnętrze

Sportową atmosferę we wnętrzu podkręcają czarne słupki I podsufitka. Poza tym, kokpit nie różni się niczym od tych z „cywilnych” wersji XC60. Jest zaprojektowany ładnie i przejrzyście, wykonany z materiałów wysokiej jakości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przy okazji niedawnego liftingu, tradycyjne analogowe zegary zastąpiono wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Wygląda to ładnie i nie ucierpiała na tym intuicyjność obsługi.

Obszerne fotele zapewniają bardzo wysoki komfort podróżowania i przyzwoite tzw. trzymanie boczne.

Z tyłu również nikt nie będzie narzekał na niewygodę, a miejsca nie zabraknie także wysokim pasażerom.

Bagażnik ma objętość 495 l, to co prawda trochę mniej od konkurentów, ale i tak przedział bagażowy jest wystarczająco obszerny, by spakować czteroosobową rodzinę na długie wakacje.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Volvo XC60 T6 aut. – napęd/układ jezdny

REKLAMA

W motoryzacyjnym światku wiele się ostatnio o Volvo wspominało w kontekście polityki stopniowego wycofywania z oferty udanych silników pięcio I sześciocylindrowych I zastępowania ich jednostkami czterocylindrowymi o równie wysokiej mocy. Lobby ekologów działa bezlitośnie i rzeczywiście szwedzki koncern podobnie do innych producentów będzie zmuszony „za chwilę” zastąpić swoje największe jednostki mniejszymi.

Ale póki co, ku uciesze miłośników motoryzacji w cenniku Volvo wciąż przy pozycji XC60 T6 figuruje zestaw z sześciocylindrowym, trzylitrowym, turbodoładowanym benzynowym silnikiem o mocy 304 KM.

Według danych producenta jednostka współpracująca z sześciobiegową automatyczną przekładnią rozpędza ważące aż 1935 kg Volvo od 0 do 100 km/h w 6,9 s.

Ale zaletą zastosowania dużego silnika benzynowego nie jest jedynie fakt, że samochód z dużą spontanicznością i werwą reaguje na każde żądanie zwiększenia prędkości. Bo faktem jest, że na XC60 T6 nie robi wrażenia, czy kierowca ma ochotę błyskawicznie przyspieszyć od 0 do 100 km/h, czy od 130 do 180 km/h. Za każdym razem wskazówka prędkościomierza bez „zawahania” mija kolejne cyfry na podziałce.

Kolejnym atutem jest dźwięk jaki wydobywa się z układu wydechowego. O ile w dolnych zakresach obrotów jest to cichy szmer, o tyle przy wysokich obrotach można cieszyć się wciąż cichym ale jednak już donośniejszym basowym brzmieniem.

REKLAMA

Mimo że XC60 T6 jest samochodem bardzo szybkim, zawieszenie zostało zestrojone dość miękko. Oczywiście ta wersja jest sztywniejsza i bardziej zwarta niż słabsze odmiany modelu ale wciąż tłumienie nierówności odbywa się miękko, a szybkie pokonywanie ciasnych zakrętów nie jest ulubioną czynnością kierowcy 304 -konnego Volvo.

Według danych producenta XC60 T6 w ruchu miejskim zużywa 15,2 benzyny na 100 km i są to dane zgodne z rzeczywistością. Podczas jazdy w trasie z prędkością około 110 km/h można uzyskać wynik zużycia paliwa na poziomie 9 l/100 km, ale pędząc z prędkościami dozwolonymi na polskich autostradach trzeba się liczyć ze „spalaniem” około 10-11 l/100 km.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Test Volvo XC60 T6 aut. – podsumowanie

Średniej wielkości SUV-y kojarzą się z samochodami uniwersalnymi i prestiżowymi. Volvo wciąż ma w Polsce nieskazitelny wizerunek, z którym identyfikuje się znaczna część zamożniejszych kierowców. A biorąc pod uwagę ofertę konkurencji modele szwedzkiego producenta są wciąż tańsze.

Najtańsza odmiana 304-konnego XC60 kosztuje 207 tys. zł. Biorąc pod uwagę napęd jest to interesująca oferta, bo ponad 300-konne wersje SUV-ów kosztują sporo więcej. Może być to też ostatnia chwila na zakup pięknie brzmiącej wersji modelu.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Porsche Macan Turbo 3.6 V6 400 KM

Volvo XC60 T6 aut. – dane techniczne

Volvo XC60 T6 AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  2953 cm3
Układ cylindrów/zawory R6/24V
Maksymalna moc 304 KM/5600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm/2100-4200 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 495 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,7/189,1/171,3 cm
Rozstaw osi 277,4 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s
Zużycie paliwa* 15,2/8,1/10,7 l/100 km
Cena od 207 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo XC60 T6 AWD
/
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
/
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
/
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
/
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
/
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
/
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
/
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
/
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
/
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
/
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
/
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

REKLAMA

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

REKLAMA