reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in to dowód na to, że e-technologie zaglądają do coraz mniejszych aut. A ten model jest dodatkowo rynkowym... pionierem!

Stylistycznie o nowym Capturze można powiedzieć dużo dobrego. I ja też dużo o nim powiedziałem, ale podczas testu wersji spalinowej (tutaj). Tematu nie ma sensu powtarzać z trzech powodów. Po pierwsze różnice między benzyniakiem a hybrydą plug-in ograniczają się do dwóch czy trzech plakietek na karoserii. Po drugie auta miały nawet identyczne, pomarańczowe wykończenie konsoli. Po trzecie w Capturze E-Tech najciekawsza jest tak naprawdę technologia napędowa, prowadzenie, zachowanie na drodze i… cena. A więc może do rzeczy.

Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Renault Captur Hybryda, czyli ze wsparciem mocnego elektryka!

Podstawą układu napędowego montowanego w Renault Capturze PHEV jest 1.6-litrowy benzyniak. To ciekawa konstrukcja i to z kilku powodów. Oferuje tylko 91 koni mechanicznych, ale w zamian ma łańcuch rozrządu i dwuletni interwał wymiany oleju. Poza tym posiada 4 cylindry i 16 zaworów. Co jeszcze warto wiedzieć o benzyniaku? Francuzi poszli nieco szlakiem Toyoty. Bo choć motor otrzymał filtr cząstek stałych FAP, nie ma np. niepotrzebnie komplikującego konstrukcję bezpośredniego wtrysku. Wiecie co to oznacza? W teorii identycznie jak warszawskie taksówki Auris Hybrid da się go stosunkowo tanio przerobić na zasilanie gazem.

Renault Captur Hybryda Plug-in

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Autor: Kuba Brzeziński

Oczywiście sam benzyniak stanowi dopiero przedsmak francuskiej hybrydy. Bo inżynierowie uzupełnili jego potencjał dwoma elektrykami. Pierwszy to silnik o mocy 49 koni mechanicznych i momencie obrotowym - uwaga! - 205 Nm. Drugi przybiera firmę rozrusznika i alternatora. Ma 25 koni mechanicznych i 50 Nm. Tak skomponowany układ dostarcza w sumie na koła 158 koni mechanicznych. Moc jest przekazywana za pośrednictwem skrzyni Multi-mode (MMT) E-Tech z 14 kombinacjami biegów. Osiągi? Captur E-Tech niestety nie jest lekki. Waży blisko 1,6 tony - i masę tą czuć w czasie jazdy. A to tonuje jego zapędy. Sprint do pierwszej setki trwa około 10 sekundy. Prędkość maksymalna to 173 km/h.

Zobacz również: Co to jest hybryda plug-in? Wyjaśniamy.

Captur E-Tech - 65 kilometrów na baterii i ładowanie w 3 godziny

Ważnym elementem układu napędowego Captura jest bateria litowo-jonowa. Jej pojemność sięga 9,8 kWh. A to przekłada się na możliwość pokonania nawet 65 kilometrów wyłącznie na napędzie zeroemisyjnym. Tak przynajmniej twierdzi oficjalna specyfikacja, bo nam udało się pokonać niespełna 50 kilometrów - tylko, że my poruszaliśmy się nie w mieście, a strefie podmiejskiej Warszawy. Ile trwa ładowanie? Tutaj Francuzi mają dobrą informację. Jeżeli kierowca wykorzysta domowego Wallboxa, bateria ponownie będzie pełna po 3 godzinach. Nawet ze standardowego gniazdka czasu uzupełniania zapasów energii nie powinien przekroczyć 5 godzin.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!
Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Dawid Tomaszewski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama