reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Tanio, taniej, Dacia. Czyli efektowny Duster LPG w teście.

Tanio, taniej, Dacia. Czyli efektowny Duster LPG w teście.

Duster jest nawet dwukrotnie tańszy od konkurentów, a do tego w wersji LPG ma symboliczne koszty eksploatacji. Tylko czy cena kasuje wady tego auta?

Dacia Duster LPG: cena to mocy afrodyzjak!

Polscy kierowcy decydując się na zakup nowego auta, z pewnością analizują wygląd nadwozia czy poziom wyposażenia. Jednym z kluczowych kryteriów są jednak dla nich również... koszty. A mistrzem w tej kategorii bez wątpienia może zostać Duster LPG. Czemu? Decyduje o tym kilka powodów, od ceny zakupu zaczynając. Za auto posiadające bezkluczykowy dostęp do kabiny pasażerskiej, automatyczną klimatyzację, kamerę 360 stopni i czujnik obecności pojazdu w martwym polu należy zapłacić - uwaga! - niespełna 70 tysięcy złotych. Dla porównania na bazowego Hyundaia Konę trzeba wydać 68 900 złotych, a Kię Stonic 62 900 złotych.

Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test

Autor: Kuba Brzeziński

A od ceny tak naprawdę dobre informacje dopiero zaczynają się. Bo druga i niewiele mniej ważna dotyczy rodzaju napędu. Nasze auto testowe czerpało moc w wyniku spalania LPG! Tak, zapotrzebowanie na paliwo w cyklu głównie miejskim sięgnęło nieco ponad 9 litrów. To jednak nada oznacza, że koszt pokonania 100 kilometrów wyniósł zaledwie 19 złotych. Wartość ta z kolei jest niedostępna nawet dla najoszczędniejszych diesli. Skutek? Duster LPG nie boi się dużych przebiegów i nie będzie bił kierowcy po kieszeni.

Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Ile gazu pali Dacia Duster? A jakie to ma znaczenie?

Jak sprawdza się napęd LPG w Dacii? Silnik dość szybko nagrzewa się, tym samym dość szybko przerzuca się na paliwo alternatywne. Jeżeli chodzi o samo zasilanie, kierowca nie poczuje większego spadku osiągów po przejściu na LPG. Wibracje? To silnik 3-cylindrowy rodem z Francji, więc wibracje tak czy tak występują - występowały nawet w Renault Clio TCe 100, które miałem okazję testować. Trwałość? Auto testowe w pół roku pokonało ponad 22 tysiące kilometrów - a to bez wątpienia nie jest mało. I na tym dystansie nie miało większych problemów. A to dobrze wróży na przyszłość.

Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test

Autor: Kuba Brzeziński

Niskie koszty eksploatacji stanowią jedną z większych zalet Dustera LPG. Na nich lista się jednak nie kończy. Bo rumuński crossover bez wątpienia jest też… ładny! Ma serię przetłoczeń w okolicach błotników, wyraźnie podkreśloną i agresywną maskę, a nawet ładne spojrzenie. Charakter modelu testowego podkreślał piękny, metaliczny granat nadwozia występujący w połączeniu ze srebrnymi i 17-calowymi felgami. Wnioski? Jeżeli ktoś nie boi się logo rumuńskiej marki na grillu, bez żadnego wstydu może jeździć Dacią nawet w centrum dużego miasta. To auto wśród nowoczesnych wieżowców czuje się jak ryba w wodzie.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test
Dacia Duster LPG test

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców51.75 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Magda Judejko

Prawnik, Inspektor ds. Ochrony Danych Osobowych, PM

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama