reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Co to jest hybryda plug-in? Wyjaśniamy.

Co to jest hybryda plug-in? Wyjaśniamy.

Co to jest hybryda plug-in, jak działa, jak się ją ładuje i właściwie po co ją ładować? To pytania, na które odpowiemy dziś.

Podstawowe pytanie brzmi: po co tworzyć hybrydę, którą można ładować z gniazdka? Inżynierowie dość szybko są w stanie na nie odpowiedzieć. A po to, aby minimalizować emisję w cyklu miejskim - w cyklu, w którym samochód eksploatuje zdecydowana większość Europejczyków. W jaki sposób się to odbywa? Producenci twierdzą, że przeciętny Europejczyk pokonuje jakieś 50 kilometrów dziennie. A to mniej więcej tyle, ile wynosi zasięg hybrydy plug-in z w pełni naładowaną baterią. Po powrocie do domu wystarczy podłączyć auto do wallboxa lub zwykłego gniazdka, aby o poranku odzyskać pełen zasięg. Skutek? W mieście jazda odbywa się na napędzie elektrycznym. Spalinowy pełni rolę range extendera - włącza się po wyładowaniu baterii, ewentualnie podczas wypadów poza miasto.

Ile kilometrów przejedzie hybryda na silniku elektrycznym?

Ilość kilometrów przejechanych hybrydą na silniku elektrycznym zależy od wielkości auta i pojemności baterii. Przyjmuje się jednak, że standard na rynku Europejskim to jakieś 45 do 60 kilometrów.

Ile pali hybryda w trasie?

Hybryda plug-in podczas jazdy w trasie w dużej mierze traci elektryczne wsparcie. Motor zaczyna być czymś na kształt elektrycznego boostera. A bazowanie głównie na jednostce spalinowej, musi oznaczać wyższe spalanie. O ile wyższe? Zakładając że kierowca jedzie spokojnie, Mitsubishi Outlander PHEV wyposażony w 2-litrowego benzyniaka powinien być w stanie ograniczyć apetyt do jakiś 7 litrów bezołowiowej na każde 100 kilometrów. A to optymalny wynik - zupełnie jak w klasycznym benzyniaku.

Hybryda plug-in: jak ładować samochód?

Metody są tak naprawdę trzy:

  • ze standardowego gniazdka np. w garażu - producenci dołączają do pojazdów przejściówki, które umożliwiają wpięcie się do gniazda 230V,
  • z wallboxa zamontowanego w garażu - to miniaturowa wersji stacji, skraca czas ładowania,
  • za pomocą szybkiej ładowarki - urządzenia tego typu są lokowane np. przy centrach handlowych, za ich pomocą baterię np. w Outlanderze można naładować w 80-procentach już w 25 minut.

Hybryda plug-in - koszty, czyli jak najtaniej jeździć?

Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest ładowanie hybrydy plug-in w domu. W takim przypadku kierowca płaci przeciętnie 55 groszy za każdą kWh pobraną z sieci. To oznacza mniej więcej tyle, że akumulator wcześniej wspomnianego Mitsubishi można naładować już za 7,6 złotego. To kwota, która wystarczy na pokonanie 45 kilometrów. Jeszcze taniej może jeździć prowadzący posiadający w domu instalację fotowoltaiczną. W takim przypadku dystans 45 kilometrów oznacza wydatek na poziomie... 0 złotych!

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Co to jest hybryda plug-in
Co to jest hybryda plug-in

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców51.75 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Leszek Markiewicz

Agent nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama