reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - naprawdę przemyślane modern-art!

Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - naprawdę przemyślane modern-art!

Jest krwiście czerwona i… typowo miejska! Tym razem przed naszą redakcją stanęła Mazda 2 Skydream wyposażona w silnik Skyactiv-G 1.5 M Hybrid. Jak sprawdziła się lekka hybryda z Japonii? O tym w naszej relacji.

Mazda 2 wygląda jak zminiaturyzowany model CX-3 ze zmniejszonym prześwitem. Czy to źle? W żadnym razie. Bo fakt ten oznacza pojawienie się serii efektownych akcentów. Podczas oglądania nadwozia hatchbacka z Japonii warto zwrócić uwagę np. na lampy przednie delikatnie schowane pod obrysem maski. Tak, Mazda wygląda przez nie na nieco wkurzoną, z drugiej strony to nadaje miejskiemu autu charakteru. Poza tym w oczy rzucają się przetłoczenia przedniego i tylnego nadkola spotykające się na linii bocznej oraz dość sportowy tył z czarnym spojlerem umieszczonym nad zgrabną klapą bagażnika.

Zobacz również: Test: Mazda 3 Hikari 2.0 Skyactiv-G - jest stylowa, ale nie… szybka

Mazda 2 Skydream - japońska sztuka motoryzacyjna!

Jakie wrażenia zapewnia kabina Mazdy 2? Kiedyś samochody z Japonii były toporne. Po starych Mazdach nie ma jednak nawet śladu! Konsola wygląda jak dzieło sztuki nowoczesnej. Jest minimalistyczna i ma czystą formę, a mimo wszystko prezentuje się świetnie i nowocześnie. Japończycy zadbali też o serię wysmakowanych akcentów. Przykład? Konsola jest obita syntetyczną skórą z efektownym przeszyciem, a zegary wyglądają trochę tak, jakby zostały zapożyczone z auta sportowego. Skojarzenia z autami o sportowych charakterze budzi jednak również kierownica, fotel oraz gałka zmiany biegów.

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Autor: Kuba Brzeziński

Kierownica jest mała i dobrze leży w dłoniach. Siedziska w pierwszym rzędzie foteli są dobrze wyprofilowane, trzymają ciała pasażerów w zakręcie, a do tego okazują się idealnie twarde w czasie jazdy. Skrzynia? Gałka jest krótka i foremna. Precyzja jej pracy jest na tyle duża, że kierowca dosłownie jest naprowadzany na konkretny bieg. Testowa Mazda 2 - jako że była skonfigurowana w bogatej wersji - oferowała też świetny system audio. Poza tym choć Dwójka jest hatchbackiem miejskim, została dobrze wygłuszona, przez co nie czuć w niej prędkości dochodzących do 100 km/h. Przestrzeń? Tej jest pod dostatkiem - model ma np. o 10 cm większy rozstaw osi od Fabii.

Zobacz również: Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Mazda 2: head-up jest raczej mało czytelny

Oczywiście kabina testowej Mazdy 2 miała też pewne wady. Podczas jazdy mocno przeszkadzał mi np. brak analogowego prędkościomierza. Wskazania były wyświetlane na niewielkim ekranie umieszczonym w polu obrotomierza - a to rozwiązanie dość mało intuicyjne. Tak, prędkość jest pokazana również na wysuwanym znad kierownicy head-upie. Ten niestety w słoneczny dzień jest mało czytelny. Obraz na nim najlepiej widać podczas jazdy nocą.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Uprawnienia rodziców w pracy. Poradnik pracodawcy59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Mariański Group

Profesjonalizm & Pasja

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama