REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Golfa Variant jest nie tylko najładniejszą wersją Golfa kombi. De facto, to najlepsze wcielenie Golfa kombi, jakie zostało wyprodukowane przez koncern z Wolfsburga.

Niemieccy projektanci samochodów przyzwyczaili nas do swojego zachowawczego stylu, który konsekwentnie realizują od wielu lat. A synonimem niemieckiego designu samochodowego są projekty Volkswagena.

REKLAMA

Zamysł wydaje się rozsądny, jak niemieckie podejście do biznesu. Produkujmy samochody wysokiej jakości zaprojektowane w stylu, który przypadnie do gustu jak największej ilości ludzi na świecie w jak najszerszej grupie wiekowej. I mimo, że niemiecka architektura, czy niemieccy projektanci odzieży należą do światowej ekstraklasy, styliści samochodów konsekwentnie pozostają w cieniu realizując prace zachowawcze w formie.

Jednak okazuje się, że taka konsekwencja w biznesie samochodowym przynosi wymierne korzyści, bo sprzedaż samochodów z grupy Volkswagena systematycznie rośnie.

Mając w pamięci wygląd poprzedniej generacji Golfa w wersji kombi nie sposób nie zauważyć pozytywnej zmiany w proporcjach nadwozia aktualnego modelu Golfa Variant. O ile kompaktowy Volkswagen zbudowany na bazie Golfa VI w odmianie Variant prezentował się ociężale i był niezgrabny, o tyle Golf VII w wersji Variant ma zwartą bryłę z ładnie wkomponowanymi reflektorami, czy tylnymi lampami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline - wnętrze

Przedział pasażerski niemieckiego kombi jest zaskakująco przestronny. Bryła nadwozia subiektywnie wydaje się stosunkowo niewielka dlatego ilość przestrzeni, jaka została wygospodarowana w przedziale pasażerskim zaskakuje.

REKLAMA

Doskonale wyprofilowane fotele przednie i ładnie zaprojektowana, przejrzysta i wykonana z materiałów wysokiej jakości tablica przyrządów przyczyniają się do zwiększenia komfortu. Nawet obsługa rozbudowanego komputera pokładowego sprzężonego z ogromnym dotykowym wyświetlaczem zainstalowanym na konsoli centralnej jest intuicyjna dla osób, które nigdy wcześniej nie miały kontaktu z marką.

W tylnej części przedziału pasażerskiego zaskakuje duża ilość przestrzeni na nogi. Zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że bagażnik Golfa Varianta ma objętość 605 l przy normalnym położeniu tylnej kanapy.

Przedział bagażowy ma regularny kształt i niski próg załadunku. W razie potrzeby łatwo powiększyć przestrzeń na pakunki rozkładając tylną kanapę. Maksymalnie Golfem VII Variant można przewieźć 1620 l bagaży. Dodatkowym atutem jest spora (jak na auto z silnikiem Diesla) ładowność – 609 kg.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline - napęd/układ jezdny

Legendą Volkswagena są silniki wysokoprężne z serii TDI. I choć specjaliści zgodnie przyznają, że poziom skomplikowania jednostek napędowych w obecnych czasach zwiększył koszty eksploatacji, silniki wysokoprężne nadal cieszą się sporym zainteresowaniem.

Recenzowany egzemplarz Golfa Varianta jest napędzany przez wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający maksymalną moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w przedziale od 1750 do 3000 obr./min.

Przed laty, pierwsze generacje silników TDI były chwalone za ponadprzeciętną oszczędność i ganione za głośną i niekulturalną pracę. Obecna generacja jednostek wysokoprężnych stosowanych przez Volkswagena charakteryzuje się zdecydowanie kulturalniejszą pracą – nawet przy wyższych obrotach silnik jest mało słyszalny, ale zwiększonym niż niegdyś zapotrzebowaniem na paliwo.

Dwulitrowe TDI współpracując z sześciobiegową  zautomatyzowaną przekładnią DSG stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla kompaktowego kombi. Golf nabiera prędkości z werwą bez względu na to, od jakiej prędkości każemy mu przyspieszyć. Skrzynia gładko i sprawnie zmienia poszczególne przełożenia „odczytując” i dostosowując się do stylu jazdy kierowcy.

Doskonałe wyciszenie, także aerodynamiczne powoduje, że wielogodzinna podróż autostradą przebiega w komfortowych warunkach.

REKLAMA

Układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania pracuje (w przeciwieństwie do tego, do czego przyzwyczaili nas konstruktorzy z Wolfsburga) z przyjemnym oporem na kierownicy, co więcej samochód prowadzi się na tyle stabilnie, że kierowca nie musi często korygować toru jazdy.

Dwulitrowy Golf wariant wykazuje się umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. I choć dla wielu wynik na poziomie 7 l/100 km w ruchu miejskim będzie wynikiem rewelacyjnym, jak na auto przyspieszające od 0 do 100 km/h w 8,9 s., o tyle kierowcy pamiętający wyniki pierwszej generacji TDI, w których osiągnięcie zużycia paliwa na poziomie 5,5 l na 100 km w ruchu miejskim nie było spektakularnym wyczynem, będą zawiedzeni.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline - podsumowanie

Volkswagen Golf Variant to konstrukcja dopracowana i prezentująca najwyższy poziom w wielu aspektach. Jakość wykończenia, profil foteli, układ kierowniczy, widoczność z miejsca kierowcy, zawieszenie, przestrzeń w przedziale pasażerskim, obszerność bagażnika, wyciszenie, czy dynamika jednostki napędowej nie pozostawiają najmniejszego pola do narzekań.

Ale jest też druga strona medalu. Oprócz faktu, że Golf z silnikiem Diesla zużywa obecnie więcej paliwa niż legendarne modele napędzane TDI pierwszej generacji, to dwulitrowy silnik o mocy 150 KM jest dostępny jedynie w konfiguracji z najbogatszą wersją wyposażeniową Highline. To oznacza, że najtańsza odmiana 150-konnego Golfa Variant kosztuje 99 tys. zł. Jeżeli będziemy chcieli wyposażyć auto w skrzynię DSG koszt zakupu wzrośnie do 107 tys. zł. Ciekawostka jest, że 108 tys. zł kosztuje Golf Variant w tej samej wersji silnikowej, ale ze skrzynią manualną i z napędem na obie osie.  

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG - dane techniczne

 Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 605 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 456,2/177,9/148,1 cm
Rozstaw osi 263,5 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s
Zużycie paliwa* 5,4/4,1/4,5 l/100 km
Cena od  106 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Golf Variant
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - przód
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - tył
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - tył
Volkswagen Golf Variant - tył
Volkswagen Golf Variant - deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - tylna kanapa
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - bagażnik
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

REKLAMA

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

REKLAMA